Fakta om udbudet
Udbyder
Kolding Kommune
Udbud med forhandling vedrørende indkøb af servere og storage til Kolding Kommune
Kolding Kommune
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29189897
Postadresse: Akseltorv 1
By: Kolding
NUTS-kode: DK032 Sydjylland
Postnummer: 6000
Land: Danmark
Kontaktperson: Kadir Atsiz
E-mail: Kontakt@tohv.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.kolding.dk/
Del II: Genstand
Udbud med forhandling vedrørende indkøb af servere og storage til Kolding Kommune
Nærværende udbud vedrører levering af server/storage hardware inkl. opsætning, migrering og efterfølgende service til et 2-sites datacenter til Kolding Kommunes IT-afdeling. Den vindende tilbudsgiver skal levere, opsætte, installere og deltage i migreringsarbejdet i forhold til leveringen af leverancen samt tilbyde en serviceaftale.
Kolding
Ordregiver skal udskifte eksisterende server/storage-miljø, der er baseret på VMware jf. kontraktbilag E – IT-miljøbeskrivelse.
Den vindende tilbudsgiver skal levere, opsætte, installere og deltage i migreringsarbejdet i forhold til leveringen af leverancen samt tilbyde en 3-årige serviceaftale, som skal gælde fra installationsdagen, samt med mulighed for forlængelse i år 4, 5 og 6 regnet fra udløb af den 3-årige serviceaftale.
Tilbudsgiver skal som en del af sit tilbud tilbyde en migreringsplan, der understøtter hele migreringsprocessen. Tilbudsgiver skal udføre en del af migreringen indledningsvist i samarbejde med ordregiver via sidemandsoplæring. Sidemandsoplæringen skal sikre at ordregiver selv er i stand til at gennemføre den resterende del af migreringen.
Ordregiver skal anskaffe en server/storage platform, som skal drive ordregivers 400 virtuelle maskiner med VMware som hypervisor inklusiv delvis migrering, servicering og uddannelse af interne ressourcer.
De nuværende virtuelle maskiner skal balanceres ud på 2 sites i et aktiv-passivt setup. Det ene site (det primære site) vil blive fysisk placeret i lejet rackplads hos Global Connect, Kokbjerg 8, 6000 Kolding. Det andet site (det sekundære site) vil være på Nytorv 11, 6000 Kolding i Kolding Kommunes lokaler, hvor ordregivers nuværende fiberknudepunkt flyttes til.
Der vil imellem de nævnte sites være trukket sort fiber, som er en forudsætning af hensyn til latency på Citrix-Netscaler, Cisco ISE mm, som er en del af ordregivers eksisterende it-miljø. Her vil der være styr på strøm, køl, nødstrøm samt adgangskontrol, så utilsigtet adgang undgås.
Det fremtidige Disaster Recovery Site er ikke omfattet af nærværende udbud, men det forventes, at dette etableres som en service med en tredjeparts leverandør.
Det tilbudte hardware skal kunne håndtere den nuværende belastning, som kan ses ud af kontraktbilag E – IT-miljøbeskrivelse samt en 50 % ekstra kapacitet i forhold til nuværende setup og load. Der genbruges ikke udstyr fra bestående IT-installation, hvorfor alt skal migreres 1:1 jf. kontraktbilag B – tilbudsbesvarelse, punkt 4.2, delkriterie 1 migreringsplan samt kontraktens punkt 1.4 vedrørende definition af migreringsplan.
Kravspecifikation for de af udbuddet omfattede produkter fremgår af udbudsmaterialets kontraktbilag A - kravspecifikation.
Krav til ordregivers serviceaftale fremgår af udkast til kontrakt pkt. 3.4. Leverings- og betalingsbetingelser fremgår af udbudsmaterialets udkast til kontrakt.
Tilbudsgiver skal afgive pris på en serviceaftale i år 4, 5 og 6 regnet fra udløb af den 3-årige serviceaftale i kontraktbilag C – leverandørens priser, hvor optionen fremgår af faneblad 2.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Del VI: Supplerende oplysninger
Kolding Kommune har besluttet, at annullere nærværende udbud på grund af manglende konkurrence. Det er Kolding Kommunes forventning at kunne offentliggøre et nyt udbud snarest muligt.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/
I henhold til § 7, stk. 2 i lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud (i det følgende benævnt ”Lov om Klagenævnet for Udbud”), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.
2) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
3) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
4) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4.
5) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt.
En klage over at ordregiveren i strid med udbudsloven eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren i henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 4 har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
I henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4 skal klageren senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på: www.naevneneshus.dk
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk