Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=278300&B=FAVRSKOV
Indlevering af tilbud
Addresse
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=278300&B=FAVRSKOV
Udbyder
Rebild, Skanderborg og Favrskov kommuner
Vindere
Valgt leverandør
(24.11.2020)
Gardin Lis A/S
Neptunvej 16
8960 Randers SØ
Jysk Fælles Indkøb - udbud på levering af gardiner og indvendig solafskærmning
Rebild, Skanderborg og Favrskov kommuner
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29189714
Postadresse: Skovvej 20
By: Hinnerup
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8382
Land: Danmark
Kontaktperson: Asbjørn Kjærgaard
E-mail: askj@favrskov.dk
Telefon: +45 23230909
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://favrskov.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/339755
CVR-nummer: 29189463
Postadresse: Hobrovej 110
By: Støvring
NUTS-kode: DK050 Nordjylland
Postnummer: 9530
Land: Danmark
Kontaktperson: Asbjørn Kjærgaard
E-mail: askj@favrskov.dk
Telefon: +45 23230909
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://rebild.dk/
CVR-nummer: 29189633
Postadresse: Skanderborg Fælled 1
By: Skanderborg
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8660
Land: Danmark
Kontaktperson: Asbjørn Kjærgaard
E-mail: askj@favrskov.dk
Telefon: +45 23230909
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.skanderborg.dk/
Del II: Genstand
Jysk Fælles Indkøb - udbud på levering af gardiner og indvendig solafskærmning
Udbuddet vedrører levering af gardiner og indvendig solafskærmning til Rebild, Skanderborg og Favrskov Kommuner under Jysk Fællesindkøb.
For nærmere beskrivelse af de udbudte varer, herunder de krav varerne skal opfylde, henvises til tilbudslisten (bilag 3) og kravspecifikationen (bilag 2), samt eventuelle rettelser og besvarelse af spørgsmål.
Rebild, Skanderborg og Favrskov Kommuner
Udbuddet vedrører levering af gardiner og indvendig solafskærmning til Rebild, Skanderborg og Favrskov Kommuner under Jysk Fællesindkøb.
For nærmere beskrivelse af de udbudte varer, herunder de krav varerne skal opfylde, henvises til tilbudslisten (bilag 3) og kravspecifikationen (bilag 2), samt eventuelle rettelser og besvarelse af spørgsmål.
Ordregiver har option på at forlænge rammeaftalen med 2 x 12 måneder på uændrede vilkår. Rammeaftalen er uopsigelig for begge parter i forlængelsesperioden.
Den forventede samlede årlige omsætning på aftalerne er ca. 1,3 mio. DKK. Det skal understreges at forbruget er udregnet på baggrund af historisk aktivitet, med de forudsætninger, der var kendt på udbudstidspunktet. Det forventede samlede forbrug er således alene et estimat, der ikke er bindende for ordregiver.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
— Tilbudsgiver skal oplyse sin samlede omsætning i det seneste afsluttede årsregnskab.
— Tilbudsgiver skal oplyse sin egenkapital for det seneste afsluttede årsregnskab.
— Det er et minimumskrav, at tilbudsgivers årlige omsætning har været minimum 1,3 mio. DKK. Har tilbudsgiver ikke afsluttet noget regnskabsår, er det et minimumskrav, at tilbudsgiver via tilbudsgivers bogholderi kan dokumentere, at tilbudsgiver ved afslutningen af sidste kvartal har haft 1,3 mio. DKK i omsætning i indeværende, men endnu ikke afsluttede regnskabsår. Dokumentationen skal såfremt der anmodes om det være attesteret af en uafhængig revisor.
— Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver ved afslutningen af det seneste regnskabsår havde en positiv egenkapital (over 0 kr.). Har tilbudsgiver ikke afsluttet nogen regnskabsår, er det et minimumskrav, at tilbudsgiver kan dokumentere ved balance fra tilbudsgivers bogholderi, at tilbudsgiver ved afslutningen af sidste kvartal har en positiv egenkapital. Balancen skal være attesteret af en uafhængig revisor.
Der er krav til referencer.
Det er et minimumskrav at tilbudsgiver kan anføre en referenceliste med angivelse af minimum 1 kommune, hvor tilbudsgiver i løbet af de sidste 3 år har leveret gardiner og indvendig solafskærmning for mere end 300 000 DKK årligt pr. reference.
Disse fremgår af udbudsmaterialets udkast til kontrakt (Bilag 4).
— Der er bods bestemmelser i afsnit 14.5
— Leverandøren er i hele rammeaftalens løbetid forpligtet til at opretholde en erhvervs- og produktansvarsforsikring med en dækningssum på minimum 10 mio. DKK pr. år. jf. afsnit 17.
— I det omfang et indkøb er en del af en bygge- og anlægsydelse, forbeholder ordregiver sig desuden retten til at udbyde dette som en selvstændig opgave eller som en del af den samlede bygge- og anlægsopgave.
Del IV: Procedure
Der vil ikke være adgang ved åbning af tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
Følgende kommuner indgår rammeaftale pr. aftalens ikrafttræden
— Rebild Kommune, Hobrovej 110, 9530 Støvring
— Skanderborg Kommune, Skanderborg Fælled 1, 8660 Skanderborg
— Favrskov Kommune, Skovvej 20, 8382 Hinnerup.
Tilbudsgiver skal bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1 til 3 og § 136 (se ESPDs afsnit ”Udelukkelse”).
Tilbudsgiver skal derudover bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af følgende frivillige udelukkelsesgrunde, i udbudslovens § 137 (se ESPDs afsnit: ”Udelukkelse”):
- Tilbudsgiveren har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø-, social- eller arbejdsretlige område, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1.
- Tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling eller lignende, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2.
- Tilbudsgiveren i forbindelse med udøvelsen af sit erhverv kan påvises at have begået alvorlige forsømmelser, der sår tvivl om tilbudsgiverens integritet, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 3.
- Tilbudsgiveren har indgået en aftale med henblik på konkurrencefordrejning, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 4.
- Tilbudsgiveren væsentligt har misligholdt en tidligere offentlig kontrakt og misligholdelsen har medført kontraktens ophævelse eller lignende sanktion, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 5.
- Tilbudsgiveren påviseligt og uretmæssigt har forsøgt at påvirke ordregiverens beslutningsproces, har fået fortrolige oplysninger, der kan give tilbudsgiver uretmæssige fordele eller groft uagtsomt har givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, vurdering af minimumskravene til egnethed, udvælgelse eller tildeling af kontrakt, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 6
Der stilles ikke krav om underskrift på ESPD-dokumentet.
For danske virksomheders vedkommende vil der for vinderen af udbuddet blive anmodet om en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen som dokumentation for, at den vindende tilbudsgiver ikke er omfattet af en udelukkelsesgrund, jf. udbudslovens § 153, og denne serviceattest må maksimalt være udstedt 6 måneder før tilbudsfristen.
Er tilbudsgiver ikke fra Danmark, og udsteder tilbudsgivers hjemland ikke de relevante certifikater eller dokumenter, eller dækker disse ikke alle de relevante tilfælde, kan de erstattes af en erklæring under ed. Anvendes edsaflæggelse ikke i det pågældende land, kan der i stedet anvendes en erklæring på tro og love.
Tilbudsgiver opfordres til at søge eventuelle uklarheder og usikkerheder afklaret ved at stille spørgsmål til udbuddet jf. udbudsbetingelsernes afsnit 4.1). På baggrund af indkomne spørgsmål kan der ske efterfølgende ændringer eller præciseringer i det offentliggjorte udbudsmateriale, herunder kravspecifikationen, og tilbudsgiver bør således holde sig orienteret om eventuelle ændringer i det offentliggjorte udbudsmateriale.
Hvis ansøger ikke er forpligtet til at offentliggøre sine årsrapporter, skal ansøger endeligt dokumentere omsætning og egenkapital på en anden passende måde, jf. udbudslovens § 154, stk. 2.
Postadresse: Nævnenes hus, Tolboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405702
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v., gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Postadresse: Carl Jacobsens vej 25
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk