Fakta om udbudet
Udbyder
Region Midtjylland IT-afdelingen
Udbud af kontrakt om etablering og leje af 2 redundante IT kommunikationsforbindelser mellem Aarhus og Gødstrup
Region Midtjylland IT-afdelingen
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29190925
Postadresse: Oluf Palmes Allé 25
By: Aarhus N
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8200
Land: Danmark
Kontaktperson: Rasmus Krejsager
E-mail: rasmus.krejsager@stab.rm.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/b9426296-0310-4b08-825a-14c6242cf6fc/homepage
Del II: Genstand
Udbud af kontrakt om etablering og leje af 2 redundante IT kommunikationsforbindelser mellem Aarhus og Gødstrup
I forbindelse med opførelsen af 2 nye datacentre ved DNV Gødstrup til Region Midtjylland IT (RM-IT) er der behov for redundante IT kommunikationsforbindelser mellem Gødstrup og Aarhus, dels for migrering af store datamængder i forbindelse med flytning og dels til stabile og hurtige forbindelse mellem hovedlokationerne DNU Aarhus og DNV Gødstrup i den daglige drift. Region Midtjylland udbyder derfor en kontrakt om etablering og leje af 2 redundante IT kommunikationsforbindelser mellem Aarhus og Gødstrup. Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud, jf. udbudslovens § 58. Der ønskes indgået 3 årig lejeaftale med mulighed for forlængelse i 2 år.
I forbindelse med opførelsen af 2 nye datacentre ved DNV Gødstrup til Region Midtjylland IT (RM-IT) er der behov for redundante IT kommunikationsforbindelser mellem Gødstrup og Aarhus, dels for migrering af store datamængder i forbindelse med flytning og dels til stabile og hurtige forbindelse mellem hovedlokationerne DNU Aarhus og DNV Gødstrup i den daglige drift. Region Midtjylland udbyder derfor en kontrakt om etablering og leje af 2 redundante IT kommunikationsforbindelser mellem Aarhus og Gødstrup. Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud, jf. udbudslovens § 58. Der ønskes indgået 3 årig lejeaftale med mulighed for forlængelse i 2 år. Konkret ønskes mellem Aarhus og Gødstrup 2 stk. redundante (A/B) 100 Gbps Ethernet plus 2*16 Gbps Fiber Channel (FC) kommunikationsforbindelser på WDM (Wavelength-division multi-plexing):
- WDM forbindelse A: 100 Gbps Ethernet + 16 Gbps FC + 16 Gbps FC (til storage)
- WDM forbindelse B: 100 Gbps Ethernet + 16 Gbps FC + 16 Gbps FC (til storage).
Øvrige krav til ydelsen er beskrevet i udbudsmaterialet.
Mulighed for forlængelse af kontrakten med 2 år.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsgivere, der befinder sig i en af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § § 135 og 136 er afskåret fra at afgive tilbud. Herudover er deltagelse i udbudsprocessen udelukket, hvis tilbudsgiver befinder sig i en af de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2. Tilbudsgiver skal erklære, at tilbudsgiver ikke befinder sig i en af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § § 135 og 136 eller i de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt.
Klagegebyret er 20 000 DKK.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk