23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 132-242040
Offentliggjort
13.07.2015
Udbudstype
Begrænset udbud

Bestilling af materiale

http://www.bygst.dk/udbud

Anmodning om deltagelse

Til
14.08.2015

Indlevering af tilbud

Addresse
Bygningsstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 39
Att: Malcolm Costigan
2500 Valby
Telefon: +45 41701240
Mailadresse: malco@bygst.dk

Udbyder

Bygningsstyrelsen

Opdateringer

Rettelse
(23.07.2015)

I stedet for:

I.1)

Navn, adresser og kontaktpunkt(er): Internetadresse(r):

—.

Læses:

I.1)

Navn, adresser og kontaktpunkt(er): Internetadresse(r):

Elektronisk adgang til oplysninger: www.bygst.dk/udbud

Rettelse
(14.08.2015)

Uafsluttet procedureOrdretildelingsproceduren er blevet afbrudt

AU Health — systemleverance — Bure, IVC (Internal Ventilated Cabinet) reoler og AWS (Automatic Watering System)


Bygningsstyrelsen

Udbudsbekendtgørelse

Bygge- og anlægsarbejder

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Bygningsstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 39
Att: Malcolm Costigan
2500 Valby
DANMARK
Telefon: +45 41701240
Mailadresse: malco@bygst.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: www.bygst.dk

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.3) Hovedaktivitet
Boliger og offentlige faciliteter
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
AU Health — systemleverance — Bure, IVC (Internal Ventilated Cabinet) reoler og AWS (Automatic Watering System).
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Bygge- og anlægsarbejder
Udførelse
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Aarhus Universitet, Hoegh-Guldbergs Gade 10, 8000 Aarhus C.

NUTS-kode DK042

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Bygningsstyrelsen opfører en ny laboratoriebygning til Institut for Biomedicin, Faculty of Health, Aarhus University. Nybygningen vil være med til at styrke instituttets beskæftigelsesområder indenfor forskning, undervisning og formidling af biomedicinske aktiviteter.
Nærværende udbud omfatter en del af procesudstyret til dyrestalden. Dyrestalden er automatiseret og huser mus, der skal anvendes til dyreforsøg. Dyrestalden er baseret på et IVC system med tilhørende automatisk drikkevandsforsyning og automatiseret anlæg til burtømning, burvask og burfyldning samt IVC reolvask. Dyrestalden er projekteret til en maksimal udnyttelse på 9 500 musebure og er sektioneret således, at man kan udnytte ca. 70 % af staldarealet til avl.
Laboratoriefaciliteterne opføres i højeste standard — processerne i dyrestalden stiller store krav til energiforbrug og i særlig grad driftssikkerhed. Udførelsen forventes at foregå i perioden ultimo 2016 til 2019.
II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

45200000, 45214400, 45214600, 45214610, 38000000, 38570000

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8) Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Jf. AB 92 § 6.
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Jf. AB 92 § 22 med BYGSTs tilføjelser.
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Der kræves ingen særlig retlig form. Såfremt kontrakten tildeles et konsortium, der har indgivet ansøgning som sådan, skal de angivne deltagere i konsortiet påtage sig solidarisk hæftelse og angive en fælles befuldmægtiget. Ved konsortium forstås en til lejligheden dannet sammenslutning af selvstændige og af hinanden økonomisk uafhængige virksomheder.
III.1.4) Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja
Beskrivelse af de særlige vilkår: Der gøres opmærksom på, at byggeprojektet skal evalueres iht. bekendtgørelsen om nøgletal for statsbyggerier m.v., og at kontrakten vil indeholde bestemmelser herom. Dette betyder, at entreprenøren skal medvirke til at indsamle oplysninger under byggeprocessen til brug for beregning af nøgletal. Der henvises i øvrigt til kravene i bekendtgørelsens §§ 9 til 11, som skal overholdes, og som derfor bør gennemgås af ansøgere.
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Oplysninger om egenkapital og omsætning for de 3 seneste, disponible regnskabsår samt en erklæring fra en tegningsberettiget person om, at der ikke er sket væsentlige ændringer i perioden siden erlæggelsen ad det seneste gældende regnskabsår. Såfremt ansøgeren er en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), skal der fremsendes oplysninger for samtlige deltagere i sammenslutningen.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Ansøgerens egenkapital skal være positiv i hvert af de 3 seneste, disponible regnskabsår. Ansøgerens omsætning skal have været mindst 5 000 000 DKK i hvert af de 3 seneste, disponible regnskabsår. Såfremt ansøgeren er en sammensætning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), skal samtlige deltagere opfylde kravet om positiv egenkapital, mens kravet om omsætningens størrelse skal opfyldes af sammenslutningen som helhed.
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
(a) Referencer, der viser erfaring med projektering, levering og/eller installation af (1) bure, (2) IVC og (3) AWS. Referencer for opgaver, der er afleveret til bygherren for mere end 5 år før udløbet af anmodningsfristen for dette udbud, vil ikke komme i betragtning.
(b) Ansøgeren skal aflevere nøgletal om overholdelse af tidsfrister, mangler, arbejdsulykker og kundetilfredshed for de betydeligste, tidligere gennemførte entrepriseopgaver indenfor de 3 år før ansøgningsfristens udløb efter reglerne i bekendtgørelse nr. 1469 af 16.12.2009 om nøgletal for statsbyggerier m.v. (dvs. et eller flere relevante faktablade).Hvis ansøgeren har fået beregnet nøgletal for mindst 3 tidligere gennemførte entrepriseopgaver indenfor de 3 år inden ansøgningsfristens udløb, skal ansøgeren tillige aflevere et vægtet gennemsnit for hvert af de nævnte nøgletal, samt oplysninger om helt eller delvist afbrudte evalueringer (dvs. en karakterbog). Hvis ansøgeren ikke er i besiddelse af nøgletal, skal ansøgeren aflevere tilsvarende oplysninger (dvs. tredjemandsoplysninger om de betydeligste tidligere præstationer inden for de seneste 3 år. Hvis ansøgeren er sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium) skal dokumentationen afleveres for hver deltagere.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Ansøgeren skal fremsende mindst 1 reference indenfor hver kategori (a) (1) til (3).
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Begrænset
IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal økonomiske aktører: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Blandt egnede ansøgere vil der blive lagt vægt på kvaliteten af de referencer, som der henvises til under pkt. III.2.3). Referencerne bedømmes under ét.
IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?

Andre forudgående offentliggørelser

Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2015/S 25-041020 af 5.2.2015

IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
14.8.2015
IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk. engelsk.
IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.3.8) Åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger
(1) Der vil i forbindelse med afgivelse af tilbud blive stillet krav om tro og love-erklæring vedrørende ubetalt, forfalden gæld til det offentlige. Vinderen af konkurrencen vil inden underskrivelse af kontrakten skulle fremlægge tro og love-erklæring på, at vedkommende virksomhed ikke er omfattet af en eller flere af de i udbudsdirektivets art. 45 nævnte udelukkelsesgrunde (tidligere serviceattest). Konsortier vil i begge tilfælde måtte indsende tro og love-erklæringer fra samtlige deltagere.
(2) Såfremt en ansøger ønsker at basere sin ansøgning på andres (herunder underleverandørers) økonomiske eller tekniske formåen, skal ansøgeren dokumentere, at den har en uigenkaldelig ret til at råde over de pågældende ressourcer under et eventuelt aftaleforløb, jf. udbudsdirektivets art. 47, stk. 2 og 48, stk. 3. Hvad teknisk formåen angår forudsættes det, at at ansøgeren anvender de pågældende ressourcer under et eventuelt aftaleforløb — ansøgeren vil således ikke kunne erstatte eller undlade at anvende disse ressourcer uden BYGSTs samtykke.
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000

VI.4.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): En klage over, at man ikke er blevet prækvalificeret, skal indgives til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren afsender en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret. Andre klager skal indgives inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt — denne frist regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
9.7.2015

Send til en kollega

0.047