Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Addresse
DIN Forsyning A/S
Ravnevej 10
Att: Poul Erik Lundsgaard Olesen
6705 Esbjerg Ø
Telefon: +45 76142414
Mailadresse: pelo@dinforsyning.dk
Fax: +45 76142485
Indlevering af tilbud
Addresse
DIN Forsyning A/S
Ravnevej 10
Att: Poul Erik Lundsgaard Olesen
6705 Esbjerg Ø
Telefon: +45 76142414
Mailadresse: pelo@dinforsyning.dk
Fax: +45 76142485
Udbyder
DIN Forsyning A/S
Rammeaftale for køb af vandmålere til elektronisk forbrugsregistrering og hjemtagelsessystem
DIN Forsyning A/S
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed
DIN Forsyning A/S
Ravnevej 10
Att: Poul Erik Lundsgaard Olesen
6705 Esbjerg Ø
DANMARK
Telefon: +45 76142414
Mailadresse: pelo@dinforsyning.dk
Fax: +45 76142485
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: www.dinforsyning.dk
Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Andet: forsyningsvirksomhed
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: ja
Varde Vandforsyning A/S
Ravnevej 10
6705 Esbjerg
DANMARK
Esbjerg Vand A/S
Ravnevej 10
6705 Esbjerg
DANMARK
Del II: Kontraktens genstand
Indkøb
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: DIN Forsyning A/S, Ravnevej 10, 6705 Esbjerg Ø.
NUTS-kode
Antal deltagere i den påtænkte rammeaftale: 2
Rammeaftalens varighed
Varighed i år: 4Målerne skal være beregnet til montage i alle retninger.
Målerene skal opfylde gældende DDS krav.
Vandmålerne skal opfylde det målertekniske direktiv om koldtvandsmålere, EØF — typegodkendelse og — verifikation, MDIR nr. 32.36-01.
Vandmålerne skal som minimum være i nøjagtighedsklasse 2 i.h.t. OIML R49.
Vandmålerne skal overholde kravene til førstegangsverificering, med maks. fejl på ± 2 % i målerområdet Qt — Qmax og ± 5 % i målerområdet Qmin — Qt.
Målerne skal leveres med fjernaflæsningssystem af målerdata samt lækageovervågning. Målerdataene skal opsamles og præsenteres i databasen EnergyKey.
Målerne leveres til Din Forsyning A/S, Esbjerg Vand A/S eller Varde Vandforsyning A/S på baggrund af ordrer fra selskaberne, målerne skal mærkes med ordregivers navn, Logo og telefonnummer på måleren, og leveres i sammenhængende nummerserier for hver ordre.
Udover levering af vandmålere vedrører udbuddet også et hjemkaldelsessystem til de indkøbte vandmålere.
38421100
Der kan afgives bud på alle delaftaler
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 2
Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter:
måneder: 24 (fra tildeling af kontrakten)
Oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 1Betegnelse: Supplerings-/rammeaftale, for køb af vandmålere for elektronisk hjemtagelse, efter afhold offentligt EU-Udbud2.1 Udbuddet er opdelt i følgende delaftaler:
— Delaftale 1: Vandmålere & hjemtagning 6700 Ribe
• Køb af vandmålere for elektronisk forbrugsregistrering til installation i 6760 Ribe området jf. afsnit 1 Kravspecifikation samt Bilag K2 Ribe Maalere kort)
• Fjernaflæsning af vandmålere installeret i 6760 Ribe området jf. afsnit 1, specielt afsnit 4.14 til 4.17.
2.2 Forbehold ved delaftalerne:
Der foreligger dialog mellem Udbyder og Ribe Fjernvarme, om eventuelle mulighed for at etablere et fælles hjemtagningssystem.
Der foreligger ligeledes dialog mellem Udbyder og Bramming Fjernvarme, om muligheden for at Udbyder kan kobles på, det af Bramming Fjernvarme etableret hjemtagningssystem som er et Diehl-Metering system.
Afhængig af udfaldet af evalueringen af de indkommende tilbud, og såfremt en samarbejdsløsning mellem Udbyder og en eller begge ovennævnte Fjernvarmeselskaber findes Økonomisk Mest Fordelagtig, forbeholder Udbyder sig retten til at fravælge købet af tilbudsgiveres tilbudte hjemtagningssystem.
38421100
• Køb af vandmålere for elektronisk forbrugsregistrering til installation i 6740 Bramming området jf. afsnit 3 Kravspecifikation samt Bilag K1 (Bramming Maalere Kort)
• Fjernaflæsning af vandmålere installeret i 6740 Bramming området jf. afsnit 1, specielt afsnit 4.14 til 4.17
Der kan afgives tilbud på én eller begge delaftaler.
For nærmere beskrivelse af de udbudte varer, herunder de mindstekrav varerne skal opfylde, henvises til kravspecifikationen afsnit 4 og tilbudslisten, Bilag U1.
Det forventede køb for hver delaftale er estimeret på baggrund af antallet af kunder/forbrugere samt Ordregiverens forventet aktivitetsniveau/-ændringer og de forudsætninger, der kendes på udbudstidspunktet. Det forventede køb er således ikke bindende for ordregiver. Tilsvarende gælder for mængder angivet i tilbudslisten.
Den udbudte supplerings-/rammeaftale har en løbetid på 4 år. Rammeaftalen kan forlænges i mindst 2 år, af en eller flere gange. Opsigelsesvilkår fremgår af rammeaftalens afsnit 5.14.
2.2 Forbehold ved delaftalerne:
Der foreligger dialog mellem Udbyder og Ribe Fjernvarme, om eventuelle mulighed for at etablere et fælles hjemtagningssystem.
Der foreligger ligeledes dialog mellem Udbyder og Bramming Fjernvarme, om muligheden for at Udbyder kan kobles på, det af Bramming Fjernvarme etableret hjemtagningssystem som er et Diehl-Metering system.
Afhængig af udfaldet af evalueringen af de indkommende tilbud, og såfremt en samarbejdsløsning mellem Udbyder og en eller begge ovennævnte Fjernvarmeselskaber findes Økonomisk Mest Fordelagtig, forbeholder Udbyder sig retten til at fravælge købet af tilbudsgiveres tilbudte hjemtagningssystem.
38421100
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbud afgivet af et konsortium skal vedlægges en udfyldt og underskrevet konsortieerklæring Bilag U4, hvori konsortiedeltagerne erklærer, at de i fællesskab afgiver tilbud samt hæfter solidarisk og direkte i forhold til ordregiver. Samtidig skal det fremgå af erklæringen, hvilken konsortiedeltager, ordregiver, med bindende virkning, kan føre afklarende drøftelser og indgå aftaler.
Hvis tilbudsgiver — under henvisning til Udbudsdirektivets artikel 47-48 — i forbindelse med afgivelse af tilbud baserer sig på andre enheders finansielle og økonomiske formåen og/eller tekniske og/eller faglige formåen, skal tilbudsgiver sammen med tilbuddet indsende en erklæring fra den anden enhed om at stille den pågældende kapacitet til rådighed for tilbudsgiver Bilag U4. Dette godtgør, at tilbudsgiver uden begrænsning i hele aftaleperioden råder over den ressource, hvorpå tilbudsgiver baserer sit tilbud, og at »den anden enhed« forpligtiger sig i forhold til ordregiver.
Tilbudsgiver skal samtidig vedlægge relevante oplysninger nævnt under afsnit 2.3.1) til 2.3.3) for den anden enhed. Hvis tilbudsgiver ikke vedlægger disse oplysninger, er tilbuddet ikke nødvendigvis ukonditionsmæssigt, men det kan have betydning for egnethedsvurderingen.
— Udfyldt og underskrevet tro og love-erklæring om, i hvilket omfang tilbudsgiver har ubetalt, forfalden gæld til det offentlige (jf. Finansministeriets lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997). Fortrykt formular er vedlagt som Bilag U2 (skal benyttes)
— Underskrevet erklæring om, at virksomheden ikke er udelukket fra at afgive tilbud i henhold til artikel 45 i direktiv nr. 2004/18/EF af 31.3.2004. Fortrykt formular er som Bilag U2 (skal benyttes)
— Underskrevet erklæring om, at virksomheden ikke har indgået konkurrencebegrænsende aftaler i strid med konkurrencelovens § 6, stk. 1. Fortrykt formular er vedlagt som Bilag U2 (skal benyttes).
— Årsrapport med evt. revisorpåtegning for det seneste afsluttede regnskabsår.
Hvis tilbudsgiver har eksisteret i mindre end 3 år, skal tilbudsgiver på anden egnet måde dokumentere tilbudsgivers økonomiske og finansielle formåen, eksempelvis ved fremlæggelse af perioderegnskab, budget eller soliditetserklæring.
— Beskrivelse af virksomhedens kvalitetsstyringsprogram indeholdende organisationsdiagram inkl. kvalitetsstyringsfunktionen
— Beskrivelse af virksomhedens arbejdsmiljøprogram
— Beskrivelse af virksomhedens miljøprogram.
Del IV: Procedure
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de nedenfor anførte kriterier
1. Pris og driftsomkostninger. Vægtning 60
2. Målerparkens garanterede levetid. Vægtning 20
3. Målerparkens egenskaber, kommunikation og referencer. Vægtning 10
4. Installationsvenlighed og leveringstid. Vægtning 10
Vejledende forhåndsmeddelelse
Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2015/S 98-176890 af 22.5.2015
Andre forudgående offentliggørelser
Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2015/S 106-192185 af 4.6.2015
Skal der betales for dokumenterne?: nej
Der må være personer til stede under åbningen af bud: nej
Del VI: Supplerende oplysninger
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København
DANMARK
Mailadresse: erst@erst.dk
Telefon: +45 35291000