23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2020/S 225-553623
Offentliggjort
18.11.2020
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Bestilling af materiale

https://tender.konnect.dk/invite/851.

Udbyder

Københavns Professionshøjskole

Udbud af kontrakt om videreudvikling og nyudvikling af kode, implementering, support, vedligehold og drift


Københavns Professionshøjskole

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Københavns Professionshøjskole
CVR-nummer: 30891732
Postadresse: Humletorvet 3
By: København V
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 1799
Land: Danmark
Kontaktperson: Marie-Louiss Nordlander
E-mail: kontakt@tohv.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.kp.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://tender.konnect.dk/invite/851
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Absalon
CVR-nummer: 230874323
Postadresse: Slagelsevej 7
By: Sorø
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Postnummer: 4180
Land: Danmark
Kontaktperson: Marie-Louiss Nordlander
E-mail: kontakt@tohv.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.phabsalon.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://tender.konnect.dk/invite/851
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: UCL
CVR-nummer: 30859480
Postadresse: Niels Bohrs Alle 1
By: Odense
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
Postnummer: 5230
Land: Danmark
Kontaktperson: Marie-Louiss Nordlander
E-mail: kontakt@tohv.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.ucl.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://tender.konnect.dk/invite/851
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: UCSYD
CVR-nummer: 30840402
Postadresse: Degnevej 16
By: Esbjerg Ø
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
Postnummer: 6705
Land: Danmark
Kontaktperson: Marie-Louiss Nordlander
E-mail: kontakt@tohv.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.ucsyd.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://tender.konnect.dk/invite/851
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: UCN
CVR-nummer: 30843126
Postadresse: Selma Lagerløfs Vej 2
By: Aalborg Øst
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 9220
Land: Danmark
Kontaktperson: Marie-Louiss Nordlander
E-mail: kontakt@tohv.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.ucn.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://tender.konnect.dk/invite/851
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: VIA University College
CVR-nummer: 30773047
Postadresse: Hedeager 2
By: Aarhus N
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Postnummer: 8200
Land: Danmark
Kontaktperson: Marie-Louiss Nordlander
E-mail: kontakt@tohv.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.via.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://tender.konnect.dk/invite/851
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: DMJX Danmarks Medie- og Journalisthøjskole
CVR-nummer: 31111048
Postadresse: Helsingforsgade 6 A-D
By: Aarhus N
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Postnummer: 8200
Land: Danmark
Kontaktperson: Marie-Louiss Nordlander
E-mail: kontakt@tohv.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.dmjx.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://tender.konnect.dk/invite/851
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Cphbusiness
CVR-nummer: 31678021
Postadresse: Landemærket 11,5
By: København K
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 1119
Land: Danmark
Kontaktperson: Marie-Louiss Nordlander
E-mail: kontakt@tohv.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.cphbusiness.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://tender.konnect.dk/invite/851
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: KEA
CVR-nummer: 31656206
Postadresse: Guldbergsgade 29N
By: København N
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 2200
Land: Danmark
Kontaktperson: Marie-Louiss Nordlander
E-mail: kontakt@tohv.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.kea.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://tender.konnect.dk/invite/851
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Dania
CVR-nummer: 31565162
Postadresse: Minervavej 63
By: Randers SØ
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Postnummer: 8960
Land: Danmark
Kontaktperson: Marie-Louiss Nordlander
E-mail: kontakt@tohv.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.eadania.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://tender.konnect.dk/invite/851
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Iba
CVR-nummer: 31642124
Postadresse: Havneparken 1
By: Kolding
NUTS-kode: DK013 Nordsjælland
Postnummer: 6000
Land: Danmark
Kontaktperson: Marie-Louiss Nordlander
E-mail: kontakt@tohv.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.iba.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://tender.konnect.dk/invite/851
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Erhvervsakademi MidtVest
CVR-nummer: 31653347
Postadresse: Gl. Landevej 2
By: Herning
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Postnummer: 7400
Land: Danmark
Kontaktperson: Marie-Louiss Nordlander
E-mail: kontakt@tohv.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.eamv.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://tender.konnect.dk/invite/851
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Erhvervsakademi Sydvest
CVR-nummer: 31689791
Postadresse: Spangsberg Kirkevej 103
By: Esbjerg
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
Postnummer: 6700
Land: Danmark
Kontaktperson: Marie-Louiss Nordlander
E-mail: kontakt@tohv.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.easv.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://tender.konnect.dk/invite/851
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Erhvervsakademi Aarhus
CVR-nummer: 31677971
Postadresse: Sønderhøj 30
By: Viby J
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Postnummer: 8260
Land: Danmark
Kontaktperson: Marie-Louiss Nordlander
E-mail: kontakt@tohv.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.eaaa.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://tender.konnect.dk/invite/851
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Zealand
CVR-nummer: 31661471
Postadresse: Lyngvej 21
By: Køge
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Postnummer: 4600
Land: Danmark
Kontaktperson: Marie-Louiss Nordlander
E-mail: kontakt@tohv.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.zealand.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://tender.konnect.dk/invite/851
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Aarhus Maskinmesterskole
CVR-nummer: 21453013
Postadresse: Inge Lehmanns Gade 10
By: Aarhus C
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Postnummer: 8000
Land: Danmark
Kontaktperson: Marie-Louiss Nordlander
E-mail: kontakt@tohv.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.aams.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://tender.konnect.dk/invite/851
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: SIMAC
CVR-nummer: 25787072
Postadresse: Graaesvej 27
By: Svendborg
NUTS-kode: DK013 Nordsjælland
Postnummer: 5700
Land: Danmark
Kontaktperson: Marie-Louiss Nordlander
E-mail: kontakt@tohv.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.smiac.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://tender.konnect.dk/invite/851
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Fredericia Maskinmesterskole
CVR-nummer: 13002738
Postadresse: Købmagergade 86
By: Fredericia
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
Postnummer: 7000
Land: Danmark
Kontaktperson: Marie-Louiss Nordlander
E-mail: kontakt@tohv.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.fms.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://tender.konnect.dk/invite/851
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: MARTEC
CVR-nummer: 70771128
Postadresse: Hånbækvej 54
By: Frederikshavn
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 9900
Land: Danmark
Kontaktperson: Marie-Louiss Nordlander
E-mail: kontakt@tohv.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.martec.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://tender.konnect.dk/invite/851
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Maskinmesterskolen København
CVR-nummer: 12565054
Postadresse: Gyrithe Lemches Vej 20
By: Kgs. Lyngby
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Postnummer: 2800
Land: Danmark
Kontaktperson: Marie-Louiss Nordlander
E-mail: kontakt@tohv.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.msk.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://tender.konnect.dk/invite/851
I.2) Information om fælles indkøb
Kontrakten omfatter fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://tender.konnect.dk/invite/851.
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://tender.konnect.dk/invite/851
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Anden type: Uddannelsesinstitutioner i Danmark
I.5) Hovedaktivitet
Uddannelse

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af kontrakt om videreudvikling og nyudvikling af kode, implementering, support, vedligehold og drift

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72000000 It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Nærværende udbud vedrører vedligehold af kildekode, videreudvikling og nyudvikling af kode, 2. level support og drift af systemet. Drift indbefatter såvel applikationsdrift som egentlig driftsafvikling.

Den totale kontraktværdi er estimeret til 3,7 mio. DKK ekskl. moms (inkl. optioner). Volumen er vejledende og baserer sig på historiske tal, hvorfor de ikke kan tages som udtryk for en garanteret fremtidig omsætningsstørrelse.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 3 700 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72315000 Datanetstyring og støttevirksomhed
72222000 Strategisk gennemgang og planlægning af informationssystemer eller -teknologi
72250000 System- og supporttjenester
72200000 Programmering af software og konsulentvirksomhed
72212517 Udvikling af it-programmel
50324100 Vedligeholdelse af systemer
72230000 Udvikling af kundespecificeret programmel
72253000 Help-desk og støttetjenester
72311100 Konvertering af data
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0 DANMARK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Ordregiver forbeholder sig ret til at antage det indledende tilbud, hvor Ordregiver i så fald vil gennemføre en tilbudsevaluering i overensstemmelse med det beskrevne i del II.2.5). Ordregiver forbeholder sig ret til at udvide forhandlingen således den omfatter mere end én forhandlingsrunde. Den nærmere proces herfor vil i givet fald blive meddelt af ordregiver. Ordregiver forbeholder sig retten til at vælge mellem skriftlig og mundtlig forhandling. Ordregiver forbeholder sig retten til, efter første forhandlingsrunde med alle tilbudsgivere, at foretage en begrænsning i antallet af tilbudsgivere i løbet af forhandlingerne, den såkaldte shortlistingprocedure.

Ordregiveren yder ikke vederlag til deltagerne i forhandlingerne.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Transition / Vægtning: 20
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 50
Pris - Vægtning: 30
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 3 700 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 72
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kontrakten kan forlænges af ordregiver 2 gange hver med en løbetid på 12 måneder.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Blandt de konditionsmæssige ansøgere, der opfylder egnetheds- og dokumentationskrav i del III og VI.3), udvælges på et objektivt og sagligt grundlag op til 3 ansøgere, som opfordres til at afgive tilbud, såfremt der modtages flere end 3 konditionsmæssige og egnede ansøgninger.

Såfremt der ikke modtages ovenstående antal konditionsmæssige og egnede ansøgninger, vil ordregiver udvælge de ansøgere, der er konditionsmæssige og egnede, så længe ordregiver vurderer, at antallet af udvalgte ansøgere kan sikre en tilstrækkelig konkurrence om opgaven.

Udvælgelsen sker med udgangspunkt i mest relevante referencer.

Ordregiver vil vurdere det positivt, at de oplyste referencer i højest mulig grad dokumenterer erfaring med opgaver, der indeholder alle delopgaver i den udbudte opgave i mængde og indhold, jf. del II.2.9) og del II.1.4), samt at der kan dokumenteres erfaring fra flere tilsvarende opgaver.

Udvælgelsen sker således med udgangspunkt i mest sammenlignelige referencer, hvor ordregiver vil lægge vægt på, at referencerne i videst mulig omfang angår leverance af overtagelse af eksisterende kildekode udviklet af tredjepart og varetagelse af udvikling, vedligehold, 2. level support og drift af kildekode til brug for forretningsmæssig systemunderstøttelse til uddannelsesinstitutioner, jf. udbuddets genstand.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Kontrakten ophører efter 72 måneder regnet fra ikrafttrædelse af kontrakten. Den kan dog forlænges af ordregiver 2 gange hver med en løbetid på 12 måneder.

De 5 maritime institutioners aftag indgår alene som en option i kontakten, der vil kunne bruges i kontraktens løbetid De kan således tilslutte sig uafhængigt på et givent tidspunkt i kontraktens løbetid.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Ansøger/tilbudsgiver bedes bemærke, at grundet underbilag 05B - kildekode for systemets særlige og fortrolige karakter, skal dette bilag rekvireres af ansøger/tilbudsgiver, hvilket sker på anmodning til ordregiver.

Ordregiver har af den grund forlænget tilbudsfristen for indledende tilbud med 5 dage, jf. udbudsloven § 133.

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

Tilbudsgiver skal som en del af ansøgningen udfylde en udgave af Det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD), hvor nedenstående skal oplyses. Såfremt ansøger baserer sig på andre enheders kapacitet eller udgør en sammenslutning af virksomheder (konsortier) skal der afleveres flere ESPD'er, jf. udbudsbetingelsernes afsnit 2.2.

Ansøger skal udfylde følgende i ESPD'ets del III: Udelukkelsesgrunde, hvor ansøger skal bekræfte, at ansøger ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1-3 og § 136:

- Punkt A: Grunde vedr. straffedomme

- Punkt B: Grunde vedr. betaling af skatter og afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger

- Punkt C: Grunde, der vedrører insolvens, interessekonflikter eller forsømmelse i forbindelse med udøvelsen af erhvervet:

- Ansøger skal bekræfte, at denne ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1 - 3 og § 136. I modsat fald er ordregiver forpligtet til at udelukke ansøgeren, jf. dog udbudslovens § 135, stk. 4 og 5.

- Ansøger skal yderligere bekræfte, at denne ikke er omfattet af følgende frivillige udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens § 137, stk. 1:

- Tilsidesættelse af visse forpligtelser, jf. nr. 1.

- Forhold vedr. insolvens/konkurs el. lign., jf. nr. 2.

- Alvorlige pligtforsømmelser, jf. nr. 3.

- Aftale med henblik på konkurrencefordrejning, jf. nr. 4.

- Mislighold af tidligere offentlig kontrakt, jf. nr. 5.

- Uretmæssig påvirkning af ordregivers beslutningsproces, jf. nr. 6.

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

- Ansøger skal oplyse egenkapitalen som ”Finansielt nøgletal" for hvert af de seneste tre (3) afsluttede regnskabsår, hvilket oplyses under ”Beskrivelse”.

- Egenkapitalen skal beregnes og oplyses efter metoden angivet i årsregnskabslovens § 25 (LBK nr. 838 af 8.8.2019).

- Ansøger trykker på ”+” for at få mulighed for at udfylde flere nøgletal.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

- Det er et mindstekrav, at egenkapitalen for hvert af de seneste tre (3) afsluttede regnskabsår er på mindst 2 mio. DKK.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

- Ansøger skal anføre de op til tre (3) referencer, som ansøger finder mest sammenlignelige med nærværende udbud, jf. punkt 1.5 og som alene eller sammen opfylder mindstekravene jf. sidste bullet. Se punkt 2.4.2 i forhold til, hvad ordregiver forstår som en ”sammenlignelig” reference.

- Såfremt der oplyses flere referencer, vurderer ordregiver alene på de tre (3) nyeste referencer. Ved nyeste forstås uafsluttede referencer eller referencer med ophør nærmest tilbudsfristen. Hvis flere referencer er uafsluttede, vurderer ordregiver (hvor relevant) på referencerne med nyeste startdato.

- Ansøger trykker på ”+” for at få mulighed for at udfylde flere referencer.

- Referencerne skal være udført inden for de seneste tre (3) år regnet fra datoen for ansøgningsfristens udløb.

- Ordregiver vil se bort fra referencer der er afsluttet mere end tre (3) år før ansøgningsfristen.

- For referencer med startdato der er ældre, men hvor der er afsluttet ydelser (delopgaver) indenfor de seneste tre (3) år, vil ordregiver alene vurdere på de ydelser (delopgaver), som ansøger har løst inden for de seneste tre (3) år regnet fra ansøgningsfristens udløb. Det er ansøgers ansvar at udspecificere indholdet af referencen, så det tydeligt fremgår, hvilke ydelser (delopgaver) det drejer sig om.

- Referencerne skal indeholde følgende:

1) Beskrivelse: Beskrivelse af opgaven/opgaverne med fokus på de elementer, som gør referencen sammenlignelig og konditionsmæssig ift. mindstekravene jf. sidste bullet. Der kan desuden i beskrivelsen oplyses den/de periode(r), hvor opgaven har været udført (start- og slutdatoer).

2) Beløb: Opgavens/opgavernes værdi i DKK, dvs. det beløb som kunden har betalt for at få udført opgaven/opgaverne.

3) Dato: Dato for opstart (startdato) samt dato for færdiggørelsen (slutdato) af den seneste opgave, der er anført under ”Beskrivelse”. For referencer som endnu ikke er afsluttet efterlades feltet ”Slutdato” blankt/tomt.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
Anvendelse af etapeopdelt procedure for gradvis at reducere det antal løsninger, der skal drøftes, eller tilbud, der skal forhandles
IV.1.5) Oplysninger om forhandling
Den ordregivende myndighed forbeholder sig retten til at tildele kontrakten på grundlag af de første bud uden at indgå forhandlinger
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 14/12/2020
Tidspunkt: 10:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
Dato: 21/12/2020
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

Spørgsmål/svar: Ansøger/tilbudsgiver opfordres til at søge uklarheder og usikkerheder afklaret ved at stille spørgsmål til udbuddet. Alle spørgsmål skal stilles i udbudssystemet TrueTender. Det er ansøgers/tilbudsgivers eget ansvar at holde sig ajour med materialet i udbudssystemet TrueTender. I henhold til tidsplanen i punkt 1.8 vil spørgsmål modtaget inden spørgefristen blive besvaret af ordregiver, hvorimod spørgsmål modtaget efter spørgefristens udløb, alene vil blive besvaret, såfremt spørgsmålets karakter ikke gør det uforholdsmæssigt byrdefuldt for ordregiver at besvare spørgsmålet inden svarfristen. Spørgsmål modtaget senere end 7 dage inden henholdsvis ansøgningsfristen og tilbudsfristen vil som udgangspunkt ikke blive besvaret. Tekniske spørgsmål omkring brugen af udbudssystemet. TrueTender skal stilles til supporten: 79 30 78 33 eller kundecenter@truelink.dk

Dokumentation: I forlængelse af underretning om prækvalifikationen skal tilbudsgiver, andre enheder og sammenslutninger, på ordregivers opfordring fremlægge dokumentation i henhold til udbudslovens § § 144 og 152 for oplysninger afgivet i ESPD’et i forbindelse med prækvalifikationen. Det beskrives det, hvorledes denne dokumentation skal fremlægges. Ordregiver er berettiget, men ikke forpligtet, til at anmode tilbudsgiver, sammenslutningens deltagere eller andre enheder om at supplere eller præcisere den modtagne dokumentation, jf. udbudslovens § 151, stk. 4. Hvis tilbudsgiver, sammenslutningens deltagere eller andre enheder er fra Danmark, fremlægges dokumentationen i form af en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen. Serviceattesten skal indeholde oplysninger fra: Skifteretten v. Domstolsstyrelsen, Skatteforvaltningen, ATP, Politiet (Kriminalregistret).

Serviceattesten bestilles hos Virk.dk Serviceattesten må maksimalt være tolv (12) måneder gammel regnet fra fristen for fremsendelse af serviceattesten, som fastsat af ordregiver i opfordringsskrivelsen. Til orientering er behandlingstiden hos Erhvervsstyrelsen ca. to (2) uger fra bestilling af serviceattesten er modtaget. Hvis tilbudsgiver, en eller flere af deltagerne i sammenslutningen eller andre enheder ikke er fra Danmark, skal denne som udgangspunkt fremlægge de former for dokumentation, som fremgår af e-Certis. e-Certis er et online informationssystem, som skal benyttes til at finde frem til den rette dokumentation, der skal anvendes af EU-medlemslandene i forbindelse med udbud. Såfremt disse lande ikke udsteder de relevante certifikater eller dokumenter, eller de udstedte certifikater eller dokumenter ikke dækker alle de relevante tilfælde, kan de erstattes af en erklæring under ed.

Anvendes edsaflæggelse ikke i det pågældende land, kan der i stedet anvendes en erklæring på tro og love.

Oplysninger om økonomiske nøgletal kan ske gennem årsregnskaber eller fremlæggelse af en erklæring om den prækvalificerede ansøgers samlede egenkapital, medmindre ordregiver kan skaffe de relevante oplysninger direkte gennem adgang til en national database eller ordregiver allerede er i besiddelse af den fornødne dokumentation fra tidligere gennemførte udbudsprocedurer. Der er ikke krav om, at oplysninger om referencer skal verificeres.

Såfremt en prækvalificeret ansøger har baseret sin formåen på andre enheders ressourcer eller udgør sammenslutning skal indsendes dokumentation: Hvis relevant, en støtteerklæring hvormed andre enheder erklærer at have stillet alle nødvendige ressourcer til rådighed for tilbudsgiver i forbindelse med nærværende udbud. Hvis relevant, en erklæring hvormed deltagerne i sammenslutningen erklærer at udgøre et konsortium eller anden form for sammenslutning, som hæfter solidarisk, ubetinget og direkte for opfyldelse af den udbudte opgave, samt bekræfter, at de hæfter solidarisk, ubetinget og direkte med et selskab, som efter tildeling måtte blive stiftet med henblik på udførelse af den tildelte opgave.

Kildekoden skal rekvireres og der er derfor ikke fuld adgang til materialet.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
Officielt navn: Finder ikke anvendelse
By: Finder ikke anvendelse
Land: Danmark
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til § 7 i lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud (i det følgende benævnt Lov om Klagenævnet for Udbud), gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.

2) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

3) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.

4) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4.

5) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt.

En klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren i henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 4 har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.

I henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4 skal klageren senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på: www.naevneneshus.dk

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
13/11/2020

Send til en kollega

0.031