23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2021/S 015-031209
Offentliggjort
22.01.2021
Udbudstype
Annullering

Udbyder

DR

Begrænset EU-udbud af højttalere til DR’s produktionsfaciliteter


DR

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Varer

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: DR
CVR-nummer: 62786515
Postadresse: Emil Holms Kanal 20
By: København C
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 0999
Land: Danmark
Kontaktperson: Tina Edelskov
E-mail: tit@dr.dk
Telefon: +45 35202270
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.dr.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/81416
I.4) Type ordregivende myndighed
Anden type: Medievirksomhed
I.5) Hovedaktivitet
Anden aktivitet: Medier

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Begrænset EU-udbud af højttalere til DR’s produktionsfaciliteter

II.1.2) Hoved-CPV-kode
32342000 Højttalere
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Dette EU-udbud omfatter udbud af en 4-årig rammeaftale om anskaffelse af højttalere til DR’s produktionsfaciliteter. I 2020 vil DR anskaffe højttalere for et rammebeløb for 1.9 mio. DKK og i de efterfølgende år vil DR løbende tilkøbe højttalere i rammeaftalens løbetid. DR tilstræber at udskifte den nuværende komplette portefølje af højttalere. Der er 3 kategorier af højttalere omfattet af rammeaftalen:

1) ”Lille højttaler”

2) ”Mellem højttaler”

3) ”Stor højttaler”.

Der lægges stor vægt på højttalernes ensartethed de 3 kategorier imellem, hvorfor DR ønsker samme leverandør på tværs af kategorierne. Der skal derfor bydes på alle 3 kategorier.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
32000000 Radio-, fjernsyns-, kommunikations- og telekommunikationsudstyr og beslægtet udstyr
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK DANMARK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Dette EU-udbud omfatter udbud af en 4-årig rammeaftale om anskaffelse af højttalere til DR’s produktionsfaciliteter. I 2020 vil DR anskaffe højttalere for et rammebeløb for 1.9 mio. DKK og i de efterfølgende år vil DR løbende tilkøbe højttalere i rammeaftalens løbetid. DR tilstræber at udskifte den nuværende komplette portefølje af højttalere. Der er 3 kategorier af højttalere omfattet af rammeaftalen:

1) ”Lille højttaler”

2) ”Mellem højttaler”

3) ”Stor højttaler”.

Der lægges stor vægt på højttalernes ensartethed de 3 kategorier imellem, hvorfor DR ønsker samme leverandør på tværs af kategorierne. Der skal derfor bydes på alle 3 kategorier.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Test / Vægtning: 30 %
Kvalitetskriterium - Navn: Generel kvalitet / Vægtning: 25
Kvalitetskriterium - Navn: Leveringstid / Vægtning: 5 %
Pris - Vægtning: 40 %
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Begrænset udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2020/S 126-307763
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Betegnelse:

Begrænset EU-udbud af højttalere til DR’s produktionsfaciliteter

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Årsagen til annullationen er, at DR efter tildeling har erfaret, at der i højttalerbranchen er differentierede beregningsmetoder for eksternt rumfang, der afviger fra den matematisk-fysiske grundmetode. Af denne årsag har det vist sig at være uklart for tilbudsgiverne, hvorledes DR’s minimumskrav 2.2.2. vedrørende rumfang entydigt skulle forstås.

DR vil inden for den nærmeste fremtid offentliggøre en ny udbudsbekendtgørelse med henblik på et genudbud af højttalere til DR's produktionsfaciliteter.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: http://naevneneshus.dk/tart-din-klage/klagenaevnet-for-udbud
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud (Lov nr. 492 af 12.5.2010 som ændret ved lov nr. 1556 af 21.12.2010, lov nr. 618 af 14.6.2011, lov nr. 1231 af 18.12.2012, lov nr. 511 af 27.5.2013) med efterfølgende ændringer jf. lov nr. 1564 af 15. december 2015 (udbudsloven), gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller lovens § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.

I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamiske indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4.

4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.

Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftlige underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i udbudsbekendtgørelsens punkt VI.4.1).

Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk

Lov om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer kan hentes på: www.retsinformation.dk

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
19/01/2021

Send til en kollega

0.078