Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=293135&B=VALLENSBAEK
Udbyder
Vallensbæk Kommune
Vindere
Vask af tøj til hjemmeboende borgere
(21.05.2021)
Elis Danmark A/S
Tobaksvejen 22
2860 Søborg
Vask af tøj til hjemmeboende borgere
(21.05.2021)
De Forenede Dampvaskerier A/S
Kongebakken 1
2765 Smørum
Vask af tøj til hjemmeboende borgere og til beboere på plejecentre
Vallensbæk Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 19583910
Postadresse: Vallensbæk Stationstorv 100
By: Vallensbæk Strand
NUTS-kode: DK012 Københavns omegn
Postnummer: 2665
Land: Danmark
Kontaktperson: Rune Ploug
E-mail: coi-indkob@vallensbaek.dk
Telefon: +45 47974000
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://vallensbaek.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/330974
Del II: Genstand
Vask af tøj til hjemmeboende borgere og til beboere på plejecentre
Vallensbæk Kommune udbyder vask af tøj til visiterede hjemmeboende borgere og beboere på plejecentre i Kommunen. Udbuddet er opdelt i 2 delaftaler for henholdsvis visiterede hjemmeboende borgere og beboere på plejecentre.
Vask af tøj til hjemmeboende borgere
Vallensbæk Kommune
Delaftale 1 omhandler vask af tøj for visiterede hjemmeboende borgere. Ydelsen er omfattet af reglerne om frit valg og der ønskes derfor indgået aftale med 2 leverandører.
Aftalen kan forlænges med op til 12 måneder.
Delaftale 1, vedrørende vask at tøj til visiterede hjemmeboende borgere er omfattet af servicelovens regler om frit leverandørvalg. Ordregiver agter derfor at indgå aftale med 2 leverandører. Idet borgerne har frit valg af leverandør er tilbudsgiverne ikke garanteret nogen form for minimumsomsætning.
Vask af tøj til beboere på plejecentre
Vallensbæk Kommune
Delaftale 2 omhandler vask af tøj for beboere på plejecentre i kommunen. Der ønskes indgået aftale med en leverandør.
Aftalen kan forlænges med op til 12 måneder.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal opfylde følgende mindstekrav vedrørende økonomisk og finansiel kapacitet:
— Et positivt årsresultat i hvert af de tre (3) seneste godkendte regnskabsår
— En positiv egenkapital i hvert af de tre (3) seneste godkendte regnskabsår.
I ESPD'et del IV punkt. B under nøgletal angives egenkapital og årsresultat for de seneste 3 godkendte regnskabsår. Vindende tilbudsgiver skal dokumentere opfyldelse af kravet ved fremlæggelse af årsregnskab eller lign. jf. udbudsbetingelserne punkt 6.3.
Tilbudsgiver skal opfylde følgende mindstekrav vedrørende økonomisk og finansiel kapacitet:
— Et positivt årsresultat i hvert af de tre (3) seneste godkendte regnskabsår
— En positiv egenkapital i hvert af de tre (3) seneste godkendte regnskabsår.
I ESPD'et del IV punkt. B under nøgletal angives egenkapital og årsresultat for de seneste 3 godkendte regnskabsår. Vindende tilbudsgiver skal dokumentere opfyldelse af kravet ved fremlæggelse af årsregnskab eller lign. jf. udbudsbetingelserne punkt 6.3.
Det er et mindstekrav at tilbudsgiver skal kunne oplyse minimum to (2) referencer på levering af sammenlignelige ydelser til offentlige kunder, inden for de seneste tre (3) år regnet fra tilbudsfristen. Ved sammenlignelige forstås, leverancer på afhentning, vask og levering af tøj til ældre eller andre særligt udsatte borgere, af omtrentlig samme eller større omfang som nærværende.
Referencerne angives i ESPD'et del IV punkt C og skal indeholde følgende oplysninger:
— En beskrivelse af aftalen og de udførte opgaver omfattet af aftalen
— Aftalens værdi i DKK eksklusive moms
— Aftalens varighed
— Kundenavn, inkl. kontaktperson og telefonnummer.
Det er et mindstekrav at tilbudsgiver skal kunne oplyse minimum to (2) referencer på levering af sammenlignelige ydelser til offentlige kunder, inden for de seneste tre (3) år regnet fra tilbudsfristen. Ved sammenlignelige forstås, leverancer på afhentning, vask og levering af tøj til ældre eller andre særligt udsatte borgere, af omtrentlig samme eller større omfang som nærværende.
Referencerne angives i ESPD'et del IV punkt C og skal indeholde følgende oplysninger:
— En beskrivelse af aftalen og de udførte opgaver omfattet af aftalen
— Aftalens værdi i DKK eksklusive moms
— Aftalens varighed
— Kundenavn, inkl. kontaktperson og telefonnummer.
Rammeaftalen indeholder bestemmelser om etik og socialt ansvar.
Vallensbæk Kommune gør opmærksom på, at rammeaftalen stiller krav om garantistillelse.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Frivillig udelukkelsesgrund vedrørende ubetalt offentlig gæld under 100 000 DKK jf. udbudslovens § 137 stk. 1 nr. 7 er gældende for udbuddet. Ordregiver påser oplysningen som afgivet i ESPD'et del III punkt B.
Hvis tilbudsgiver, sammenslutningens deltagere eller andre enheder er fra Danmark, fremlægges dokumentationen i form af en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen. Serviceattesten skal indeholde oplysninger fra:
— Skifteretten v. Domstolsstyrelsen
— SKAT
— ATP
— Politiet (Kriminalregistret)
— Bemærk, at der skal udfyldes og underskrives en ”samtykkeerklæring”, der skal uploades i forbindelse med bestillingen af serviceattesten.
Serviceattesten bestilles på følgende hjemmeside:
https://indberet.virk.dk/myndigheder/stat/ERST/Anmod_om_serviceattest
Serviceattesten må maksimalt være 9 måneder gammel regnet fra tilbudsfristen.
Til orientering er behandlingstiden hos Erhvervsstyrelsen ca. 2 uger fra bestilling af serviceattesten er modtaget.
Hvis tilbudsgiver, en eller flere af deltagerne i sammenslutningen eller andre enheder ikke er fra Danmark, skal denne som udgangspunkt fremlægge de former for dokumentation, som fremgår af e-Certis. e-Certis er et online informationssystem, som skal benyttes til at finde frem til den rette dokumentation, der skal anvendes af EU-medlemslandene i forbindelse med udbud.
Såfremt disses lande ikke udsteder de relevante certifikater eller dokumenter, eller dækker disse ikke alle de relevante tilfælde, kan de erstattes af en erklæring under ed.
Anvendes edsaflæggelse ikke i det pågældende land, kan der i stedet anvendes en erklæring på tro og love.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
By: Ikke relevant
Land: Danmark
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v., gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk