Fakta om udbudet
Udbyder
Professionshøjskolen UCC
Vindere
(09.07.2016)
NTI CADcenter A/S
Lejrvej 15
3500 Værløse
Rammeaftale for indkøb af digitalt FM-system samt implementerings-, vedligeholdelses-, support- og undervisningsydelser til UC-sektoren.
Professionshøjskolen UCC
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed
Professionshøjskolen UCC
Buddinge Hovedgade 80
Att: Klaus Hansen
2860 Søborg
DANMARK
Mailadresse: kontakt@tohv.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.ucc.dk
Elektronisk adgang til oplysninger: https://ucc.dk/om-ucc/organisation/udbud
Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: ja
University College Lillebælt
Asylgade 7-9
5000 Odense
DANMARK
University College Syddanmark
Skolebakken 171
6705 Esbjerg
DANMARK
University College Sjælland
Slagelsesvej 72
4180 Sorø
DANMARK
University College Nordjylland
Selma Lagerløfs Vej 2
9220 Aalborg
DANMARK
VIA University College
Ceresbyen 24
8000 Aarhus
DANMARK
Proffessionshøjskolen Metropol
Tagensvej 86
2200 København N
DANMARK
Del II: Kontraktens genstand
Leasing
NUTS-kode DK
Rammeaftalens varighed
Varighed i år: 4Anslået samlet værdi af indkøbene i hele rammeaftalens løbetid
Anslået værdi eksklusive moms:interval: mellem 3 000 000 og 8 000 000 DKK
Professionshøjskolerne vil nu understøtte deres styring og optimering af de daglige facility-serviceopgaver samt drift og vedligeholdelse af campusserne gennem et digitalt FM-system.
Professionshøjskolerne er på nuværende tidspunkt forskellige steder i forhold til beslutningsprocessen omkring anskaffelse og implementering af FM-systemet. Rammeaftalens formål er derfor, at professionshøjskolerne på basis af rammeaftalen, individuelt kan indgå kontrakt omkring anskaffelse af et FM-system, når som helst i rammeaftalens løbetid. Vinderen af nærværende udbud er således ikke garanteret omsætning på rammeaftalen.
Professionshøjskolerne har opstillet en række mål for, hvilke typer af opgaver det ønskede digitale FM-system skal understøtte:
— Styring og optimering af indvendige og udvendige drifts- og vedligeholdelsesopgaver på de mange bygninger samt det tilhørende terræn.
— Styring og optimering af forsyningsleverancer, renhold, miljø og materiel.
— Projektledelsesopgaver ved ny- og ombygninger såvel som vedligehold af bygninger.
— Effektiv arealudnyttelse, styring af inventar, lokaler og arbejdspladsindretning samt flytninger.
— Styring og optimering af facility-serviceopgaver, herunder servicedesk, kantine, reception, sikkerhed og vagt, undervisnings- og kontorservice samt datanetværk.
— Troværdig leverance af transparent information, budgetter og nøgletal til professionshøjskolernes ledelse.
Endvidere er det målet, at FM-systemet skal kunne modtage og levere digital dokumentation direkte (inkl. CAD- og BIM-data) til og fra entreprenører, rådgivere og systemleverandører, når der udføres ny- eller ombygninger af professionshøjskolernes bygninger.
Det er også målet, at FM-systemet er så brugervenligt, at alle medarbejdere i FM-afdelingen kan benytte systemet, uden at skal have tilført nogle større IT-kompetencer.
Som udgangspunkt skal FM-systemet hostes hos leverandøren, og brugerne skal have adgang til systemet gennem internettet. Men det skal være muligt for hver af 7 respektive Professionshøjskoler at få FM-systemet migreret over i deres eget it-miljø, således at Professionshøjskolers egne it-afdelinger kan forestå driften af FM-systemet.
Endelig skal FM-systemet have en åben og veldokumenteret serviceorienteret arkitektur, som tillader, at FM-systemet kan integreres med andre af Professionshøjskolernes it-systemer.
Udbuddet/rammeaftalen vil foruden levering af et FM-system ydermere inkludere en række hertil knyttede ydelser, der bl.a. omfatter:
— Ekstern hosting af FM-systemet
— Migrering af FM-system til hver af professionshøjskolernes respektive it-miljøer.
— Vedligeholdelse af FM-systemet
— Undervisning af medarbejdere
— Implementeringshjælp og løbende brugersupport
— Konsulenthjælp ved integration til andre It-systemer
— Løbende udvikling af FM-systemets funktionalitet i tæt samarbejde med professionshøjskolernes brugere.
48000000, 48420000
interval: mellem 3 000 000 og 8 000 000 DKK
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 1
Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter:
måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
— Udfyldt og underskrevet tro og love-erklæring om i hvilket omfang tilbudsgiver har ubetalt, forfalden gæld til det offentlige (jf. Finansministeriets lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997) og om opfyldelse af Udbudsdirektivets artikel 45. Fortrykt formular er vedlagt udbudsmaterialet som Bilag 2.
— I muligt omfang, dvs. afhængigt af hvornår tilbudsgiver blev etableret eller startede sin virksomhed, nøgletal i form af tilbudsgivers egenkapital for de seneste 3 afsluttede regnskabsår (udfyldes i udbudsmaterialets rammeaftalebilag C).
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Det er et mindstekrav at ansøger i det senest afsluttede regnskabsår har haft en positiv egenkapital.
— Referenceliste over de 5 betydeligste sammenlignelige leverancer der er udført i løbet af de sidste 3 år, med beskrivelse af leverancerne og angivelse af kontaktperson for den pågældende kunde med telefonnummer og/eller e-mailadresse (udfyldes i udbudsmaterialets rammeaftalebilag C).
Del IV: Procedure
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Blandt de prækvalifikationsansøgere, som opfylder ovenstående dokumentationskrav, udvælges på et objektivt og sagligt grundlag 5 ansøgere, som opfordres til at afgive tilbud, såfremt der modtages 5 konditionsmæssige og egnede ansøgninger. De udvalgte ansøgere får herefter mulighed for at afgive tilbud på opgaven. Udvælgelsen sker med udgangspunkt i bedste egnethed i forhold til den konkrete opgave vurderet på baggrund af de adspurgte informationer i afsnit 5.1 pkt. B (økonomiske nøgletal) og pkt. C (referencer), hvor referencer vil vægte højst i evalueringen.
Del VI: Supplerende oplysninger
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk
1) Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet For Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 1, nr. 1 hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. beslutningens §7, stk. 1.
2) Klager over andet end ordregiverens prækvalifikationsbeslutninger under nr. 1) skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
2.1) 45 dage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, hvor fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2.2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
2.3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 2.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk