23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 179-325353
Offentliggjort
16.09.2015
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Vejdirektoratet — Trafikdivisionen

Vindere

Rammeaftale for udvikling af systemer for GPS statistiske data

(21.01.2016)
Konsortie bestående af — Hermes Traffic Intelligence ApS, Scott/Tiger A/S og Triona AB
Diplomvej 381
2800 Kongens Lyngby

Udbud af rammeaftale for udvikling af systemer for GPS statistiske data.


Vejdirektoratet — Trafikdivisionen

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Vejdirektoratet — Trafikdivisionen
Niels Juels Gade 13
Kontaktpunkt(er): Trafikstatistikafdelingen
Att: Jan Holm
1022 København K
DANMARK
Telefon: +45 72443333
Mailadresse: hol@vd.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.vejdirektoratet.dk

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.3) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Udbud af rammeaftale for udvikling af systemer for GPS statistiske data.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 12: Arkitektvirksomhed, rådgivende ingeniørvirksomhed og integreret ingeniørvirksomhed, byplanlægning og landskabsarkitektur, hermed beslægtet teknisk-videnskabelig konsulentvirksomhed, teknisk prøvning og analyse
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Hos ordregiver og/eller tjenesteyders hjemmeadresse.

NUTS-kode DK011

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør

Rammeaftalens varighed

Varighed i år: 2
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Vejdirektoratet ønsker at indgå en rammeaftale for udførelse af en række IT rådgivnings- og udviklingsopgaver. Det har tidligere været 3 rammeaftaler som nu udbydes som en samlet rammeaftale med tilhørende koordinering, som tidligere blev varetaget af Vejdirektoratet. De 3 nuværende rammeaftaleholdere kan byde på opgaven.
Vejdirektoratet udfører en lang række opgaver inden for registrering af køretøjers hastighedsdata bl.a. ved GPS. Der fremkommer løbende behov for IT-behandling af store mængder af disse registreringer. Disse informationer præsenteres i GIS-systemer i et digitalt vejnet både ved realtidssystemer og ved systemer for historiske data. Der foreligger i dag systemer til håndtering af problemstillingen. Vejdirektoratet regner med over de kommende år at mangedoble mængden af behandlede data samt at udvikle og forbedre måderne at præsentere dem på.
Vejdirektoratet ønsker derfor at kunne rekvirere rådgivningsydelser til såvel udvikling af systemer som til vedligeholdelse af eksisterende systemer. Opgaverne er forskelligartede og består af følgende opgaver som beskrives yderligere i udbudsmaterialet:
— GIS-systemer
— Algoritmer
— Oracle
— Koordinering.

Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud og udbudsmaterialet kan rekvireres på Leverandørportalen på www.vejdirektoratet.dk

II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

72230000, 72212980, 72240000, 73220000

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8) Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
Se udbudsmaterialet.
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 1
Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter:
måneder: 24 (fra tildeling af kontrakten)
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Varighed i måneder: 24 (fra tildeling af kontrakten)

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Der forlanges ikke sikkerhedsstillelse.
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Iht. almindelige bestemmelser for rådgivning og bistand (ABR89) med Vejdirektoratets rettelser og tilføjelser.
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Såfremt et konsortium eller anden sammenslutning af virksomheder anmoder om prækvalifikation skal oplysningerne, jf. pkt. III.2.1), III.2.2) og III.2.3), gives for hver deltager i konsortiet/sammenslutningen af virksomheder. Det er konsortiets/sammenslutningen af virksomheders samlede egnethed, der vurderes.
Sammen med anmodningen om prækvalifikation skal der vedlægges en udfyldt konsortieerklæring (tilbudsbilag 5), hvor det fremgår hvem der har beføjelse til, at disponere på vegne af konsortiet, såfremt kontrakten tildeles konsortiet. Deltagerne i konsortiet skal, såfremt kontrakten tildeles dem, påtage sig at hæfte direkte, solidarisk og ubegrænset for kontrakten.
Vejdirektoratet finder det dog hensigtsmæssigt at tilbudsgivere organiserer sig som en hovedrådgiver med en eller flere underrådgivere.
III.1.4) Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Udover nedenstående skal tilbuddet vedlægges udfyldt tilbudsliste og tilbudsbilag 7 og 8, jf. udbudsdokumentet udbudsbetingelser.
Tilbudsbilag 1 — Tilbud skal indeholde en firmabeskrivelse med oplysninger om tilbudsgivers: navn, adresse, CVR-nr., tlf. nr. e-mail, kontaktperson, en generel beskrivelse af tilbudsgiver herunder organisatoriske og ejermæssige forhold. Såfremt tilbud vedrører flere firmaer, skal det fremgå af tilbud, hvorledes disse firmaer organiserer sig (konsortium eller hoved-/underleverandører).
Tilbudsbilag 2 — Tilbud skal vedlægges en tro og love-erklæring om ubetalt, forfalden gæld til det offentlige iht. Lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997. (skabelon vedlægges udbudsmaterialet).
Tilbudsbilag 3 — Tilbud skal vedlægges en tro og love-erklæring om at tilbudsgiver (kontraktholder) ikke befinder sig i en af de i direktiv 2008/18/EF artikel 45, stk. 1 og 2, litra a), b), c), e) og f) anførte udelukkelsesgrunde. (skabelon vedlægges udbudsmaterialet).
Ordregiver forbeholder sig ret til inden aftaleindgåelse at forlange serviceattest fra erhvervs- og selskabsstyrelsen, maks. 3 mdr. gammel, eller anden fuldgyldig dokumentation for, at tilbudsgiver (kontraktholder) ikke befinder sig i situationer omfattet af udbudsdirektivets artikel 45, stk. 1 og 2, litra a), b), c), e) og f.
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Tilbudsbilag 4 — Tilbud skal vedlægges — i skemaform — oplysninger om tilbudsgiver omsætning, resultat og egenkapital i de seneste 3 regnskabsår. Såfremt tallene ikke foreligger grundet firmaets alder, skal tilbud vedlægges en tilsvarende, relevant erklæring fra tilbudsgivers bank om de tilsvarende forhold.
En ansøger, som ønsker at basere sig på andre enheders økonomiske formåen (f.eks. andre virksomheder i samme koncern som ansøger) skal fremlægge dokumentation for, at de pågældende enheder/virksomheder har afgivet et juridisk bindende tilsagn om at ville stille økonomiske ressourcer til rådighed for ansøger til brug for udførelsen af den udbudte opgave.
Oplysningerne om økonomisk og finansiel kapacitet, som anført under tilbudsbilag 4) skal også vedlægges for virksomheder, som stiller deres finansielle og økonomiske ressourcer til rådighed for ansøgeren.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Der må ikke være nævneværdig risiko for, at den økonomiske aktørs eksistens ophører i rammeaftalens funktionsperiode.
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
Tilbudsbilag 6 — Tilbudsgiver skal vedlægge relevant dokumentation for erfaring med de udbudte opgaver eller tilsvarende opgaver for hver af de 4 delopgaver som tilbudsgiver har udført inden for de seneste 3 år.
En ansøger, som ønsker at andre enheders (f.eks. underentreprenørers) tekniske formåen indgår i vurderingen af ansøgers tekniske kapacitet, skal godtgøre at kunne råde over disse enheders ressourcer. Ordregiver vil anse det for godtgjort, såfremt disse enheder (underentreprenører) angives med navn, adresse, CVR-nummer samt kontaktperson.
Oplysningerne om teknisk kapacitet, som anført under tilbudsbilag 6 skal også vedlægges for virksomheder, som stiller deres tekniske ressourcer til rådighed.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Tilbudsgiver skal dokumentere solid erfaring, hos personale som er ansat ved afgivelse af tilbuddet, med følgende opgaver:
GIS:
— Systemudvikling af GIS-systemer og databaser
— Anvendelse af IIS webserver, Map servere og Tomcat
— Anvendelse af baggrundskort i form af digitale kort som Here, ortofoto og topografiske kort.
Algoritmer:
— Anvendelse af algoritmer til behandling af netværk
— Programmering i Java
— Udvikling og overvågning af dataservere for modtagelse og kontrol af data
— Udvikling og overvågning af interface til system hos dataleverandører
— Metoder til effektiv overførsel af netstruktur og attributter fra et digitalt vejnet til et andet (network matching).
Oracle:
— Systemudvikling i Oracle
— Programmering i PL/SQL med præsentationer i Excel.
— Design og konfigurering af Oracle database
— Brugergrænseflader i ADF
— Systemadministration af servere.
Koordinering:
— Styring og koordinering af opgaver inden for systemudvikling af GIS, programmering af Algoritmer og Oracle.
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: nej
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: ja

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Offentlig
IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
29.10.2015 - 12:00
IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk. svensk.
Andet: Norsk.
IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.3.8) Åbning af bud
Der må være personer til stede under åbningen af bud: nej

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger
Rammeaftalen vil blive udformet således, at Vejdirektoratet har ret, men ikke pligt til at rekvirere ydelser fra rammeaftalen, når Vejdirektoratet ønsker ydelser udført. Rammeaftalen vil blive udformet med timepriser for navngivne nøglemedarbejdere. Ved igangsætning af opgaver via rammeaftalen udarbejdes en rekvisition, hvori aktiviteter, tid og ressourceforbrug er beskrevet.
Kontraktsproget for denne kontrakt vil være dansk.
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk

VI.4.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): De præcise oplysninger om klagefrist(er) følger af lov nr. 492 af 12.5.2010 om håndhævelse af udbudsreglerne med senere ændringer.
Klager over udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt.
Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen.
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
11.9.2015

Send til en kollega

0.063