Fakta om udbudet
Udbyder
Vejdirektoratet — Trafikdivisionen
Vindere
Rammeaftale for udvikling af systemer for GPS statistiske data
(21.01.2016)
Konsortie bestående af — Hermes Traffic Intelligence ApS, Scott/Tiger A/S og Triona AB
Diplomvej 381
2800 Kongens Lyngby
Udbud af rammeaftale for udvikling af systemer for GPS statistiske data.
Vejdirektoratet — Trafikdivisionen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
Vejdirektoratet — Trafikdivisionen
Niels Juels Gade 13
Kontaktpunkt(er): Trafikstatistikafdelingen
Att: Jan Holm
1022 København K
DANMARK
Telefon: +45 72443333
Mailadresse: hol@vd.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.vejdirektoratet.dk
Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Del II: Kontraktens genstand
Tjenesteydelseskategori nr. 12: Arkitektvirksomhed, rådgivende ingeniørvirksomhed og integreret ingeniørvirksomhed, byplanlægning og landskabsarkitektur, hermed beslægtet teknisk-videnskabelig konsulentvirksomhed, teknisk prøvning og analyse
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Hos ordregiver og/eller tjenesteyders hjemmeadresse.
NUTS-kode DK011
Rammeaftalens varighed
Varighed i år: 2Vejdirektoratet udfører en lang række opgaver inden for registrering af køretøjers hastighedsdata bl.a. ved GPS. Der fremkommer løbende behov for IT-behandling af store mængder af disse registreringer. Disse informationer præsenteres i GIS-systemer i et digitalt vejnet både ved realtidssystemer og ved systemer for historiske data. Der foreligger i dag systemer til håndtering af problemstillingen. Vejdirektoratet regner med over de kommende år at mangedoble mængden af behandlede data samt at udvikle og forbedre måderne at præsentere dem på.
Vejdirektoratet ønsker derfor at kunne rekvirere rådgivningsydelser til såvel udvikling af systemer som til vedligeholdelse af eksisterende systemer. Opgaverne er forskelligartede og består af følgende opgaver som beskrives yderligere i udbudsmaterialet:
— GIS-systemer
— Algoritmer
— Oracle
— Koordinering.
Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud og udbudsmaterialet kan rekvireres på Leverandørportalen på www.vejdirektoratet.dk
72230000, 72212980, 72240000, 73220000
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 1
Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter:
måneder: 24 (fra tildeling af kontrakten)
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Sammen med anmodningen om prækvalifikation skal der vedlægges en udfyldt konsortieerklæring (tilbudsbilag 5), hvor det fremgår hvem der har beføjelse til, at disponere på vegne af konsortiet, såfremt kontrakten tildeles konsortiet. Deltagerne i konsortiet skal, såfremt kontrakten tildeles dem, påtage sig at hæfte direkte, solidarisk og ubegrænset for kontrakten.
Vejdirektoratet finder det dog hensigtsmæssigt at tilbudsgivere organiserer sig som en hovedrådgiver med en eller flere underrådgivere.
Tilbudsbilag 1 — Tilbud skal indeholde en firmabeskrivelse med oplysninger om tilbudsgivers: navn, adresse, CVR-nr., tlf. nr. e-mail, kontaktperson, en generel beskrivelse af tilbudsgiver herunder organisatoriske og ejermæssige forhold. Såfremt tilbud vedrører flere firmaer, skal det fremgå af tilbud, hvorledes disse firmaer organiserer sig (konsortium eller hoved-/underleverandører).
Tilbudsbilag 2 — Tilbud skal vedlægges en tro og love-erklæring om ubetalt, forfalden gæld til det offentlige iht. Lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997. (skabelon vedlægges udbudsmaterialet).
Tilbudsbilag 3 — Tilbud skal vedlægges en tro og love-erklæring om at tilbudsgiver (kontraktholder) ikke befinder sig i en af de i direktiv 2008/18/EF artikel 45, stk. 1 og 2, litra a), b), c), e) og f) anførte udelukkelsesgrunde. (skabelon vedlægges udbudsmaterialet).
Ordregiver forbeholder sig ret til inden aftaleindgåelse at forlange serviceattest fra erhvervs- og selskabsstyrelsen, maks. 3 mdr. gammel, eller anden fuldgyldig dokumentation for, at tilbudsgiver (kontraktholder) ikke befinder sig i situationer omfattet af udbudsdirektivets artikel 45, stk. 1 og 2, litra a), b), c), e) og f.
En ansøger, som ønsker at basere sig på andre enheders økonomiske formåen (f.eks. andre virksomheder i samme koncern som ansøger) skal fremlægge dokumentation for, at de pågældende enheder/virksomheder har afgivet et juridisk bindende tilsagn om at ville stille økonomiske ressourcer til rådighed for ansøger til brug for udførelsen af den udbudte opgave.
Oplysningerne om økonomisk og finansiel kapacitet, som anført under tilbudsbilag 4) skal også vedlægges for virksomheder, som stiller deres finansielle og økonomiske ressourcer til rådighed for ansøgeren.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Der må ikke være nævneværdig risiko for, at den økonomiske aktørs eksistens ophører i rammeaftalens funktionsperiode.
Tilbudsbilag 6 — Tilbudsgiver skal vedlægge relevant dokumentation for erfaring med de udbudte opgaver eller tilsvarende opgaver for hver af de 4 delopgaver som tilbudsgiver har udført inden for de seneste 3 år.
En ansøger, som ønsker at andre enheders (f.eks. underentreprenørers) tekniske formåen indgår i vurderingen af ansøgers tekniske kapacitet, skal godtgøre at kunne råde over disse enheders ressourcer. Ordregiver vil anse det for godtgjort, såfremt disse enheder (underentreprenører) angives med navn, adresse, CVR-nummer samt kontaktperson.
Oplysningerne om teknisk kapacitet, som anført under tilbudsbilag 6 skal også vedlægges for virksomheder, som stiller deres tekniske ressourcer til rådighed.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Tilbudsgiver skal dokumentere solid erfaring, hos personale som er ansat ved afgivelse af tilbuddet, med følgende opgaver:
GIS:
— Systemudvikling af GIS-systemer og databaser
— Anvendelse af IIS webserver, Map servere og Tomcat
— Anvendelse af baggrundskort i form af digitale kort som Here, ortofoto og topografiske kort.
Algoritmer:
— Anvendelse af algoritmer til behandling af netværk
— Programmering i Java
— Udvikling og overvågning af dataservere for modtagelse og kontrol af data
— Udvikling og overvågning af interface til system hos dataleverandører
— Metoder til effektiv overførsel af netstruktur og attributter fra et digitalt vejnet til et andet (network matching).
Oracle:
— Systemudvikling i Oracle
— Programmering i PL/SQL med præsentationer i Excel.
— Design og konfigurering af Oracle database
— Brugergrænseflader i ADF
— Systemadministration af servere.
Koordinering:
— Styring og koordinering af opgaver inden for systemudvikling af GIS, programmering af Algoritmer og Oracle.
Del IV: Procedure
Andet: Norsk.
Del VI: Supplerende oplysninger
Kontraktsproget for denne kontrakt vil være dansk.
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Klager over udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt.
Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk