Fakta om udbudet
Udbyder
Erhvervsstyrelsen
Vindere
(14.05.2021)
Bureau Van Dijk Eelectronic Publishing ApS
Ny Østergade 7, 3. tv
1101 København K
Digital virksomhedsdatabase i forbindelse med screening af visse udenlandske direkte investeringer
Erhvervsstyrelsen
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
CVR-nummer: 10150817
Postadresse: Langelinie Allé 17
By: København Ø
NUTS-kode: DK0 Danmark
Postnummer: 2100
Land: Danmark
Kontaktperson: Frederik Broch-Lips
E-mail: FreBro@erst.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.erst.dk
Del II: Genstand
Digital virksomhedsdatabase i forbindelse med screening af visse udenlandske direkte investeringer
Erhvervsstyrelsen modtager notifikationer vedrørende udenlandske direkte investeringer i andre EU-medlemsstater, jf. EU-forordning 2019/452 artikel 6, hvorefter styrelsen skal tage stilling til, hvorvidt Danmark har bemærkninger til investeringen fsva. angår trusler mod national sikkerhed eller offentlig orden. Erhvervsstyrelsen skal indkøbe et digitalt værktøj, som kan bruges til at screene virksomheder, herunder sammenstille ejerregistre og vise datterselskaber samt de reelle ejere af virksomheder på en overskuelig og lettilgængelig måde. Det digital værktøj skal blandt andet kunne afdække hvorvidt globale investeringer i andre EU-lande har relation til Danmark, og kunne fremsøge relevante oplysninger om enkelte virksomheder, så der kan dannes et holistisk billede af en virksomhed.
Erhvervsstyrelsen modtager notifikationer vedrørende udenlandske direkte investeringer i andre EU-medlemsstater, jf. EU-forordning 2019/452 artikel 6, hvorefter styrelsen skal tage stilling til, hvorvidt Danmark har bemærkninger til investeringen fsva. angår trusler mod national sikkerhed eller offentlig orden. Erhvervsstyrelsen skal indkøbe et digitalt værktøj, som kan bruges til at screene virksomheder, herunder sammenstille ejerregistre og vise datterselskaber samt de reelle ejere af virksomheder på en overskuelig og lettilgængelig måde. Det digital værktøj skal blandt andet kunne afdække hvorvidt globale investeringer i andre EU-lande har relation til Danmark, og kunne fremsøge relevante oplysninger om enkelte virksomheder, så der kan dannes et holistisk billede af en virksomhed.
Denne bekendtgørelse udstedes med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed vedrørende denne opgave (profylaksebekendtgørelse).
Del IV: Procedure
- Udbuddet er ikke omfattet af direktivet
Ifølge Erhvervsstyrelsens markedsundersøgelser vurderes andre databaser at have afgørende mangler i deres datagrundlag i forhold til Erhvervsstyrelsens konkrete behov, som må antages at have afgørende konsekvenser for kvaliteten af Erhvervsstyrelsens undersøgelser og sagsbehandling i forbindelse med screening af visse udenlandske investeringer. Grundet ORBIS-databasens større database og mere detaljerede virksomhedsoplysninger, vurderes den både kvantitativ og kvalitativt andre databaser overlegen, og antages at være den eneste, der kan indfri Erhvervsstyrelsens behov. ORBIS-databasens omfang, rækkevidde og kvalitet vurderes derfor at være unik.
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
CVR-nummer: 27654878
Postadresse: Ny Østergade 7, 3. tv
By: København K
NUTS-kode: DK0 Danmark
Postnummer: 1101
Land: Danmark
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: nh@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation. Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til Klagenævnet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt. Klager over indgåelse af en rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og § § 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til Klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til Klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet for Udbud skal klageren sende en kopi af klagen med bilag til ordregiveren, gerne pr. e-mail.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://kfst.dk