Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Aalborg Kommune
Vindere
EU-udbud af kontrakt vedrørende Content Management System til Aalborg Kommune
(19.01.2022)
Bleau A/S
Risskov
EU-udbud af kontrakt vedrørende Content Management System til Aalborg Kommune
Aalborg Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
By: Aalborg
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 9000
Land: Danmark
Kontaktperson: Jesper Nielsen
E-mail: jjn@aalborg.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.aalborg.dk
Del II: Genstand
EU-udbud af kontrakt vedrørende Content Management System til Aalborg Kommune
Der udbydes en kontrakt vedrørende levering af en CMS løsning til Aalborg Kommune.
Aalborg Kommunes centrale hjemmeside www.aalborg.dk får i omegnen af halvanden million besøg om året. Dertil kommer trafikken på de omkring 30 subsites.
Ud over hjemmesiderne i den nuværende centrale CMS-løsning finansierer, udvikler eller kontrollerer Aalborg Kommune flere end 200 selvstændige hjemmesider, som er skabt udenfor den nuværende fælles CMS-platform.
Aalborg Kommune
Der udbydes en kontrakt vedrørende levering af en CMS løsning til Aalborg Kommune.
Aalborg Kommunes centrale hjemmeside www.aalborg.dk får i omegnen af halvanden million besøg om året. Dertil kommer trafikken på de omkring 30 subsites.
Ud over hjemmesiderne i den nuværende centrale CMS-løsning finansierer, udvikler eller kontrollerer Aalborg Kommune flere end 200 selvstændige hjemmesider, som er skabt udenfor den nuværende fælles CMS-platform.
Kontrakten kan af ordregiver forlænges på uændrede vilkår i op til 4 x 12 måneder.
Blandt de ansøgere, som er konditionsmæssige, vil ordregiver udvælge fire (4) ansøgere, som opfordres til at afgive tilbud.
Såfremt antallet af konditionsmæssige ansøgninger er lavere end fire (4), vil ordregiver vurderer om antallet af egnede ansøgere skaber tilstrækkelig konkurrence og opfordrer disse til at afgive tilbud, hvis det er tilfældet.
Udvælgelsen af egnede ansøgere vil ske på baggrund af en helhedsvurdering af, hvilke ansøgere der har de mest relevante referencer. Vurderingen sker på baggrund af ansøgernes referencer, jf. pkt. 4.1, del IV, pkt. C – Teknisk og faglig formåen.
Ved vurderingen af relevante referencer vil der blive lagt vægt på, om referencerne omhandler en lignende levering, i forhold til udbuddets omfang.
Følgende forhold vægtes positivt:
1) I jo højere grad at løsningen dækker referencekommunen, jo mere positivt vurderes referencen. Det vil dermed sige at en reference, som viser at ansøger har sin løsning i drift i hele eller store dele af referencekommunen, herunder forvaltninger, funktioner, myndighed, kulturtilbud, projekter og selvbetjening, vurderes mere positivt end en reference, som viser drift i en del af kommunen eller blot i forbindelse med et konkret projekt eller event
2) Referencekommunens størrelse. Jo større referencekommunen er, jo mere positivt vurderes det. Ordregiver foretager vurderingen på baggrund af referencekommunens indbyggertal:
a) en større kommune defineres, som en kommune med over 80 000 indbyggere
b) en mindre kommune defineres, som en kommune med indbyggertal mellem 30 000 - 79 999
c) en lille kommune defineres, som en kommune med under 30 000 indbyggere.
3) Graden af slutbrugerinddragelse i referencekommunen. Det vil dermed vurderes positivt at der i implementeringsprocessen, er inkluderet konkret slutbrugerinddragelse (borgere og virksomheder). Inddragelse i flere faser samt højere antal af både virksomheder og brugere med forskellige funktionsnedsættelser giver højere vurderet inddragelsesgrad.
Der foretages en samlet vurdering af ovenstående punkter. Ordregiver tillægger dog pkt. 1 og 2 større værdi end pkt. 3. I jo større grad punkterne er opfyldt, i jo højere grad vurderes referencen relevant.
Den mest relevante reference vil vise at løsningen er i drift i hele/store dele af en større kommune og der i forbindelse med implementeringen af løsningen i referencekommunen, har været en høj grad af slutbrugerinddragelse.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Relevante regnskabsmæssige nøgletal.
Ansøger skal som minimum have en soliditetsgrad på 10 % for seneste afsluttede regnskabsår.
Bemærk: Soliditetsgrad defineres som, egenkapital/aktiver i alt * 100 (Ansvarlig lånekapital må
Ikke medregnes i beregningen af soliditetsgraden).
Reference fra lignende kontrakt.
Ansøger skal kunne fremvise én (1) reference, hvor installation af en lignende eller tilsvarende løsning er i drift i en dansk kommune.
Referencen skal være idriftsat inden for de seneste 3 år.
Lignende eller tilsvarende løsning defineres som en løsning der er baseret på det standardprodukt eller videreudvikling af dette, som ansøger vil tilbyde i forbindelse med nærværende udbud.
Referencen skal anføres med:
— kommunens navn
— kontraktperiode, herunder hvor længe referenceløsningen har været i drift
— angivelse af kontaktperson for den pågældende kommune med telefonnummer
og/eller e-mailadresse
— beskrivelse af referenceleveringen med angivelse af, hvor stor en del af kommunen.
Som bruger løsningen (eks. hele kommunen eller enkelte forvaltninger, institutioner, projekter, kulturinstitutioner). Samt beskrivelse af implementeringsprocessen, herunder omfanget af slutbrugerinddragelse, jf. udbudsbetingelsernes afsnit 4.6.1.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
2031
Udover de obligatoriske udelukkelsesgrunde, finder de frivillige udelukkelsesgrunde i § 137, stk. 1, nr. 1, 2, 3 og 5 ligeledes anvendelse.
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: kfu@naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er):
I henhold til § 7, stk. 2 i lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud (i det følgende benævnt ”Lov om Klagenævnet for Udbud”), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.
2) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
3) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
4) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4.
5) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt.
En klage over at ordregiveren i strid med udbudsloven eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren i henhold til lov om Klagenævnet for Udbud § 4 har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4 skal klageren senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på: www.naevneneshus.dk