23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2021/S 117-307138
Offentliggjort
18.06.2021
Udbudstype
Resultat

Udbyder

Aalborg Kommune

EU-udbud vedrørende økonomi og debitor i Aalborg Kommune


Aalborg Kommune

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Aalborg Kommune
CVR-nummer: 29189420
By: Aalborg
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 9000
Land: Danmark
Kontaktperson: Ane Elsnab
E-mail: ane@aalborg.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.aalborg.dk/
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

EU-udbud vedrørende økonomi og debitor i Aalborg Kommune

Sagsnr.: 2020-058846
II.1.2) Hoved-CPV-kode
72000000 It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Aalborg Kommune udbyder kontrakt om en it-løsning omfattende understøttelse af kommunens opgaver og processer indenfor økonomi og debitor. Kontrakten skal omfatte brugsret til løsningen for de relevante brugere i Aalborg Kommune, herunder brugere placeret i kommunens forvaltninger og institutioner, herunder selvejende institutioner.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Laveste bud: 47 645 870.00 DKK / Højeste bud: 47 645 870.00 DKK taget i betragtning
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72000000 It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
72200000 Programmering af software og konsulentvirksomhed
72220000 Konsulentvirksomhed i forbindelse med systemer og teknik
72227000 Konsulentvirksomhed i forbindelse med integration af programmel
72230000 Udvikling af kundespecificeret programmel
72310000 Databehandling
72600000 Support- og konsulentvirksomhed i forbindelse med edb
72250000 System- og supporttjenester
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Hovedudførelsessted:

Aalborg

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Aalborg Kommune udbyder kontrakt om en it-løsning omfattende understøttelse af kommunens opgaver og processer indenfor økonomi og debitor. Kontrakten skal omfatte brugsret til løsningen for de relevante brugere i Aalborg Kommune, herunder brugere placeret i kommunens forvaltninger og institutioner, herunder selvejende institutioner.

Systemejerskabet for økonomi og debitor, den centrale support og systemadministration samt samarbejdet med leverandøren (herunder kontraktstyring) er forankret i økonomikontoret og finanskontoret i Borgmesterens forvaltning.

Hver forvaltning har ansvar for lokal support af egne brugere samt undervisning og oplæring af nye medarbejdere.

Aalborg Kommune har indtil 31. december 2022 kontrakt med Fujitsu om adgang til prisme økonomi og debitor.

Herudover giver kontrakten Aalborg Kommune adgang til SD løn og tjenestetid bundet sammen med økonomi og debitor en såkaldt koncernløsning.

Økonomi og debitor skal være klar til drift i Aalborg Kommunes forvaltninger og institutioner, herunder

selvejende institutioner pr. 1. januar 2023.

Aalborg Kommune ønsker at indgå kontrakt med én hovedleverandør om en samlet leverance. Kontrakten skal omfatte et standardsystem med mindst muligt behov for udvikling frem imod driftstart.

Leverancen skal omfatte alle ydelser, der er nødvendige for ibrugtagning og drift af løsningen, herunder:

— Brugsret til løsningen

— Drift og support

— Vedligeholdelse og videreudvikling af løsningen i forhold til lovgivningsmæssig, faglig, funktionel og

teknologisk udvikling

— Implementering af løsningen, herunder projektledelse, konvertering, rådgivning, superbrugeruddannelse.

Afprøvning, dokumentation og kvalitetssikring i forbindelse med ibrugtagning af løsningen.

— Integration og snitflader til/fra andre systemer

— Levering og vedligeholdelse af dokumentation

— Uddannelse i henhold til aftalt omfang (option)

— Konvertering af data fra nuværende løsning

— Udlæsning af data til Business Intelligence (BI).

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 75 %
Pris - Vægtning: 25 %
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Udbudsmaterialets bilag 13 indeholder oplysninger om optioner.

Udbuddet omfatter obligatoriske optioner, som leverandøren er forpligtet til at tilbyde.

Disse optioner indgår alle i evalueringen af tilbud under underkriteriet “Pris”.

I hele kontraktperioden er det frivilligt for Aalborg Kommune at benytte de obligatoriske optioner.

Udbuddet omfatter frivillige optioner, som leverandøren ikke er forpligtet til at tilbyde. Det er således på frivillig basis for leverandøren at afgive tilbud herpå.

Disse optioner indgår ikke i evalueringen af tilbud.

Såfremt leverandøren vælger at afgive tilbud på de frivillige optioner, anføres prisen i tabellerne nedenfor.

I hele kontraktperioden er det frivilligt for Aalborg Kommune at benytte de frivillige optioner, såfremt

leverandøren har valgt at byde på dem.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Følgende frivillige udelukkelsesgrunde i henhold til ESPD er genstand for udbuddet:

— Tilsidesættelse af visse forpligtelser, jf. § 137, stk. 1, nr. 1

— Forhold vedr. konkurs, insolvens og lign, jf. § 137, stk. 1, nr. 2

— Forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet, jf. § 137, stk. 1, nr. 3

— Ophævelse eller lign. af tidligere offentlig kontrakt, jf. § 137, stk. 1, nr. 5.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2020/S 182-438465
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
10/06/2021
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 1
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: KMD A/S
By: Aalborg
NUTS-kode: DK Danmark
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 47 645 870.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
By: Valby
Land: Danmark
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
14/06/2021

Send til en kollega

0.063