23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2021/S 117-307150
Offentliggjort
18.06.2021
Udbudstype
Resultat

Udbyder

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

Kontrakt om Security Analytics Center


Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Udviklings- og Forenklingsstyrelsen
CVR-nummer: 19552101
Postadresse: Osvald Helmuthsvej 4
By: Frederiksberg
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2000
Land: Danmark
Kontaktperson: Torben Møller Riis
E-mail: Torben.Riis@ufst.dk
Telefon: +45 72373315
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.ufst.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/204762
I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Økonomiske og finansielle anliggender

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Kontrakt om Security Analytics Center

II.1.2) Hoved-CPV-kode
79417000 Sikkerhedsrådgivning
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen (Ordregiver) skal anskaffe adgang til et Security Analytics Center. Anskaffelsen skal understøtte styrelsens arbejde med operationel it-sikkerhed i Ordregivers SIEM-løsning, herunder arbejdet med detektering og monitorering af sikkerhedshændelser.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 12 063 100.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72000000 It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
72200000 Programmering af software og konsulentvirksomhed
72212730 Udvikling af sikkerhedsprogrammel
72220000 Konsulentvirksomhed i forbindelse med systemer og teknik
72221000 Konsulentvirksomhed i forbindelse med forretningsanalyser
72222000 Strategisk gennemgang og planlægning af informationssystemer eller -teknologi
72223000 Gennemgang af behov for informationsteknologi
72224000 Konsulentvirksomhed i forbindelse med projektstyring
72227000 Konsulentvirksomhed i forbindelse med integration af programmel
72228000 Konsulentvirksomhed i forbindelse med integration af maskinel
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
Hovedudførelsessted:

Levering i hele Danmark.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

I Baggrund og formål:

Med henblik på at beskytte Skatteministeriet mod it-sikkerhedstrusler benytter Udviklings- og Forenklingsstyrelsen (Ordregiver) en SIEM-løsning. Ordregiver monitorerer Skatteministeriets systemer igennem SIEM-løsningen for at beskytte systemerne mod nedbrud og forstyrrelser samt for at beskytte Skatteministeriets data, herunder dataenes fortrolighed, integritet og tilgængelighed.

Kontraktens formål er at modne og udvikle Skatteministeriets it-sikkerhed igennem anskaffelsen af adgang til et Security Analytics Center (SAC). Anskaffelsen vil være ét blandt flere tiltag i en større og gennemgribende modnings- og udviklingsproces på sikkerhedsområdet med særlig fokus på processer, kompetencer og værktøjer samt interne og eksterne samarbejdsflader. Med anskaffelsen ønsker Ordregiver adgang til en tjeneste, som kan imødekomme Ordregivers høje kvalitetskrav og forventninger om effektivitet i relation til sikkerhed, og en leverandør som løbende kan indgå i en dialog med Ordregiver om strategiske perspektiver relateret til kontraktens genstand, f.eks. angående teknologier, trusselsbilleder, kompetenceudvikling og effektivisering.

II Hovedydelser:

Kontrakten omfatter følgende 3 hovedydelser:

A. Transition:

Leverandøren skal levere en teknisk, processuel og organisatorisk transition, således at leverandøren kan levere løbende ydelser fra transitionsdagen. Herudover skal leverandøren som en del af transitionen etablere integrationer mellem Ordregivers SIEM-løsning og leverandørens værktøjer, som benyttes til kontraktens opfyldelse.

B. Løbende ydelser:

Leverandøren skal levere løbende ydelser, herunder monitorering og detektering af alarmer og sikkerhedshændelser. Monitorering kan bl.a. omfatte monitorering af alarmer, visitering af alarmer, kvalificering af alarmer som sikkerhedshændelser, og detektering kan bl.a. omfatte detektering af sikkerhedshændelser, udarbejdelse og implementering af use cases samt observation og analyse af trusselsbilledet. Herudover skal leverandøren vedligeholde integrationerne mellem leverandørens værktøjer og Ordregivers SIEM-løsning samt etablere nye integrationer ved behov.

C. Bestillingsydelser:

Leverandøren skal levere bestillingsydelser relateret til kontraktens formål og Ordregivers SIEM-løsning, herunder optimering af Ordregivers SIEM-løsning, optimering af Ordregivers sikkerhedsorganisation og processer, særlige undersøgelser af sikkerhedshændelser og håndtering af sikkerhedshændelser.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 70 %
Pris - Vægtning: 30 %
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Konkurrencepræget dialog
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2020/S 242-598084
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Betegnelse:

Udbud af Security Analytic Center

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
07/06/2021
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 3
Antal tilbud modtaget elektronisk: 3
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Accenture A/S
CVR-nummer: 13227500
Postadresse: Bohrsgade 35
By: København V
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 1799
Land: Danmark
E-mail: Claus.bo.mikkelsen@accenture.com
Telefon: +45 25288244
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 12 063 100.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: http://klfu@naevneneshus.dk
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klage over udbud skal indgives inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).

Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på

https://naevneneshus.dk/start-din- klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
14/06/2021

Send til en kollega

0.032