Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
BIOFOS A/S
Vindere
Tilbudsfase: Udbud af kontrakt om implementering, drift og vedligeholdelse af et cloudbaseret overvågnings- og styresystem til BIOFOS
(25.01.2022)
Krüger A/S
Gladsaxevej 363
2860 Søborg
Udbud af kontrakt om implementering, drift og vedligeholdelse af cloudbaseret overvågnings- og styresystem
BIOFOS A/S
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 25601920
Postadresse: Refshalevej 250
By: København K
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 1432
Land: Danmark
Kontaktperson: Anne Katrine Elkjær-Holm
E-mail: ake@horten.dk
Telefon: +45 52344168
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/158394674.aspx
Del II: Genstand
Udbud af kontrakt om implementering, drift og vedligeholdelse af cloudbaseret overvågnings- og styresystem
BIOFOS ønsker at indgå kontrakt om implementering, drift og vedligeholdelse af et cloudbaseret system til overvågnings- og styring af renseanlæg ("Løsningen").
Løsningen skal medvirke til at styre og optimere BIOFOS' drift af renseanlæggene Lynetten, Avedøre og Damhusåen. Udbuddet indeholder desuden en option på implementering af Løsningen på Renseanlæg Dragør og BIOFOS' 2 pilotanlæg.
Kontrakten omfatter desuden opgradering af BIOFOS' eksisterende styringer.
BIOFOS ønsker at indgå kontrakt om implementering, drift og vedligeholdelse af et cloudbaseret system til overvågnings- og styring af renseanlæg ("Løsningen").
Løsningen skal medvirke til at styre og optimere BIOFOS' drift af renseanlæggene Lynetten, Avedøre og Damhusåen. Udbuddet indeholder desuden en option på implementering af Løsningen på Renseanlæg Dragør og BIOFOS' 2 pilotanlæg.
Kontrakten omfatter desuden opgradering af BIOFOS' eksisterende styringer.
BIOFOS har på nuværende tidspunkt en on-premise løsning til overvågning og styring af BIOFOS' renseanlæg. Henset til den teknologiske udvikling og mulighederne i markedet for også fremadrettet at opnå leveringssikkerhed, ønsker BIOFOS at overgå til en cloudbaseret løsning.
BIOFOS har undersøgt og været i dialog med markedet for cloudløsninger. Undersøgelserne og dialogen har gjort BIOFOS klar over, at forhandling som led i den konkurrenceprægede dialog er nødvendigt for at kunne fastlægge den løsning, der bedst muligt vil kunne opfylde BIOFOS' behov og ønsker, som følge af ydelsens særlige kompleksitet.
På denne baggrund ønsker BIOFOS at indgå i en konkurrencepræget dialog med tilbudsgivere for netop at indkredse og forstå, hvorledes BIOFOS' krav og behov bedst kan opfyldes.
Med et skriftligt varsel på 6 måneder til udgangen af kontraktperioden kan BIOFOS kræve kontrakten forlænget på uændrede vilkår med 2 x 24 måneder for 24 måneder ad gangen.
Modtages der ansøgninger fra flere end 3 egnede virksomheder, vil ordregiver udvælge de 3 virksomheder, som på baggrund af de modtagne ansøgninger har de mest relevante referencer.
Ordregiver vil ved udvælgelsen foretage en samlet vurdering på baggrund af følgende kriterier:
- Antallet af styringer, som løsningen er tilkoblet pr. renseanlæg (flere styringer vil blive vurderet bedre end færre styringer).
- Antallet af brugere hos referencekunden, som har rettigheder til at anvende løsningen (flere brugere vil blive vurderet bedre end færre brugere).
- Antal PE, som det renseanlæg, hvor referenceløsningen er implementeret, er dimensioneret til at håndtere (flere PE vil blive vurderet bedre end færre PE).
Ordregiver vil ved udvælgelsen lægge vægt på de oplysninger, som ansøgerne har afgivet i ESPD'ets del IV.
Udbuddet indeholder en option på implementering af Løsningen på Renseanlæg Dragør og BIOFOS' 2 pilotanlæg.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
For det seneste afsluttede regnskabsår skal ansøger i ESPD'et give oplysninger om følgende:
— Ansøgers soliditetsgrad i %,
— Ansøgers egenkapital.
Ansøger skal afgive oplysning herom i ESPD'ets afsnit: "Finansielle Nøgletal".
Med "det seneste afsluttede regnskabsår" forstås det seneste regnskabsår, for hvilket der foreligger et godkendt årsregnskab.
Hvis ansøger ikke kan give oplysninger vedrørende økonomisk og finansiel kapacitet, fordi ansøger er etableret inden for det seneste år, skal ansøger anføre dette i ESPD'et.
Ansøger skal opfylde følgende mindstekrav til økonomisk og finansiel kapacitet, jf. udbudslovens § § 140 og § 142:
— En positiv soliditetsgrad på minimum 20 % i det seneste afsluttede regnskabsår, og
— En positiv egenkapital i det seneste afsluttede regnskabsår.
Ansøger skal i ESPD'et give oplysninger om følgende:
— Én reference med oplysning om ansøgers betydeligste erfaring med en tilsvarende løsning leveret inden for de seneste 3 år regnet fra ansøgningsfristens udløb.
Referencen bør indeholde oplysninger om følgende:
— Modtager af løsningen (oplysninger om kontaktperson hos referencekunden)
— Tidspunkt, hvor den fulde løsning er implementeret hos referencekunden (implementeringsdatoen)
— Beskrivelse af løsningens art og omfang, herunder:
- Antallet af styringer, som løsningen er tilkoblet pr. renseanlæg.
- Antallet af brugere hos referencekunden, som har rettigheder til at anvende løsningen.
- Antal PE, som det renseanlæg, hvor referenceløsningen er implementer, er dimensioneret til at håndtere.
Denne reference vil tillige blive anvendt til brug for udvælgelsen.
Ordregiver forbeholder sig at kontakte de oplyste kontaktpersoner for at verificere indholdet af referencen. Ordregiver er berettiget, men ikke forpligtet, til at anmode en ansøger om at supplere/uddybe dennes beskrivelse af referencen i ESPD'et.
Ansøger skal opfylde følgende mindstekrav til teknisk og faglig kapacitet, jf. udbudslovens § § 140 og 143:
— Én reference på tilsvarende løsninger leveret inden for de seneste 3 år regnet fra ansøgningsfristens udløb.
Med leveret menes, at implementeringsdatoen hos referencekunden skal lægge inden for de seneste 3 år regnet fra ansøgningsfristens udløb.
Med tilsvarende løsninger menes et cloudbaseret system til overvågning og styring af renseanlæg.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2. juni 2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk