Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen
Vindere
Udbud af Rammeaftale om teknisk konsulentbistand og projektleverancer til Københavns Kommunes webplatform - Tilbudsfase
(17.12.2021)
Netcompany A/S
Grønningen 17, 1
1270 København K
Udbud af Rammeaftale om teknisk konsulentbistand og projektleverancer til Københavns Kommunes webplatform - Tilbudsfase
(17.12.2021)
FFW
Vibenshuset
2100 København Ø
Udbud af Rammeaftale om teknisk konsulentbistand og projektleverancer til Københavns Kommunes webplatform - Tilbudsfase
(17.12.2021)
Reload ! A/S
Suomisvej 2, 2 sal
1927 Frederiksberg C
Udbud af Rammeaftale om teknisk konsulentbistand og projektleverancer til Københavns Kommunes webplatform - Tilbudsfase
(17.12.2021)
Eksponent Aps
Sankt Knuds Vej 41, st.
1903 Frederiksberg C
Udbud af Rammeaftale om teknisk konsulentbistand og projektleverancer til Københavns Kommunes webplatform - Tilbudsfase
(17.12.2021)
Balidea Consulting & Programming
Rúa Camiños da Vida s/n (Edificio Witland, baxio)
15701 Santiago (A Coruña)
Udbud af Rammeaftale om teknisk konsulentbistand og projektleverancer til Københavns Kommunes webplatform - Tilbudsfase
(17.12.2021)
Kruso A/S
Landemærket 10, 6. sal
1119 København K
Udbud af rammeaftale om teknisk konsulentbistand og projektleverancer til Købehavns Kommunes webplatform
Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 64942212
Postadresse: Borups Allé 177
By: København NV
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2400
Land: Danmark
Kontaktperson: Jesper Tarp Petersen (jk7a@kk.dk) og Carsten Duedahl (jp7q@kk.dk)
E-mail: jk7a@kk.dk
Telefon: +45 33663366
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/160092537.aspx
Internetadresse for køberprofilen: www.kk.dk/udbud
Del II: Genstand
Udbud af rammeaftale om teknisk konsulentbistand og projektleverancer til Købehavns Kommunes webplatform
Ved nærværende udbud ønsker ordregiver at indhente tilbud på konsulentbistand og projektleverancer til vedligeholdelse, support, ny- og videreudvikling, sparring og optimering af Københavns Kommunes webplatform. Ordregivers krav fremgår af Rammeaftalen med dertilhørende bilag.
Nedenfor er listet eksempler på opgaver som ordregiver forventer, skal implementeres på ordregiver webplatformen ved anvendelse af rammeaftalen:
— Forbedret søgning med Machine Learning
— Videreudvikling af eksisterende kodeprofiler, herunder design
— SLA-aftaler for ordregivers kodeprofiler og webplatform
— Udvikling af nye websites
— Tilpasning og udvidelser til webmiljøet
— Udvikling af nye sitetyper - statiske sites mv.
— Videreudvikling af ordregivers DevOps miljø herunder CD pipeline
— Forbedret automatiseret testdækning og kvalitetskontrol
— Forbedring af sikkerhed og privacy på sites og platforme
— Udvikling af nye designs og designelementer
— Teknisk rådgivning og arkitekturmæssig sparring med ordregivers tekniske product manager og andre interessenter omkring webcloudplatformen
— Implementering og migrering af workloads til containere
— Driftstøtte og support i forbindelse med webcloudplatformen
— Integrering og videreudvikling af containerplatforme med automatiseret kontinuerlig integration (CI) og kontinuerlig levering (CD/CI) pipelines
— Implementere og integrere skyorienterede CI/CD-pipelines og vedligeholde tilgængelige platformmiljøer
— Udføre profilering, fejlfinding af eksisterende løsninger og integrationer
— Bistå med videreudvikling af releasestrategi, opsætning og implementering af denne og, implementering af disse evt. også i cloud
— Implementere infrastruktur som kode (IaC) processer for at muliggøre automatisering i de enkelte udviklingsteams
— Anbefale og designe systemfeedbackmekanismer.
Ordregiver vil prækvalificere minimum 5 og maksimum 8 ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud.
Såfremt der modtages flere ansøgere, som ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene, jf. udbudsbetingelsernes pkt. 6.1, og som opfylder minimumskravene til egnethed, jf. udbudsbetingelsernes pkt. 6.2, vil ordregiver ved udvælgelsen af ansøgere, som vil blive opfordret til at afgive tilbud, lægge vægt på ansøgernes tre (3) referencer, jf. udbudsbetingelsernes pkt. 6.2.3.1, hvor ansøgerne med de tre (3) mest relevante referencer vil blive prækvalificeret.
Ved vurderingen af, hvor relevante ansøgerens tre (3) referencer er i forhold til den pågældende ydelse, vil der lægges positivt vægt på, at:
— Referencerne indeholder erfaring med web-løsninger i Drupal version 8.0 og derover
— Referencerne indeholder udvikling på og af tilsvarende webmiljøer, herunder Cloud. Ved tilsvarende webmiljøer forstås her, særligt store komplekse webmiljøer fra offentlige myndigheder
— Referencerne indeholder erfaring med vedligeholdelse af tilsvarende webmiljøer. Ved tilsvarende webmiljøer forstås her, særligt store komplekse webmiljøer fra offentlige myndigheder
— Referencerne indeholder erfaring med at levere løsninger, der understøtter crossbrowser og crossplatform funktionalitet.
Udvælgelsen bliver foretaget på grundlag af oplysningerne i ansøgernes referencer, jf. ansøgers egnethed i forhold til teknisk og faglig formåen udbudsbetingelsernes pkt. 6.2.3.
Hvis ansøger vedlægger mindre end tre (3) referencer, anses deres tilbud for at være ukonditionsmæssigt og bliver derved ikke prækvalificeret. Vedlægger ansøger flere end tre (3) referencer, vil ordregiver udvælge de tre (3) referencer der står først i ansøgningen. Ordregiver opfordrer derfor ansøger til ikke at vedlægge mere end tre (3) referencer.
Rammeaftalens maksimale værdi er 25 mio. DKK og når denne grænse er nået vil rammeaftalen have udtømt sin virkning.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger skal være registeret i Det Centrale Virksomhedsregister (cvr.dk). For udenlandske virksomheder skal ansøger have en tilsvarende registrering i det land, hvor ansøgers virksomhed er etableret.
Ansøger skal som minimum have en positiv egenkapital i det seneste disponible regnskabsår.
Såfremt der modtages flere ansøgere, som ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene, jf. udbudsbetingelsernes pkt. 6.1, og som opfylder minimumskravene til egnethed, jf. udbudsbetingelsernes pkt. 6.2, vil ordregiver ved udvælgelsen af ansøgere, som vil blive opfordret til at afgive tilbud, lægge vægt på ansøgernes tre (3) referencer, jf. udbudsbetingelsernes pkt. 6.2.3.1, hvor ansøgerne med de tre (3) mest relevante referencer vil blive prækvalificeret.
Ved vurderingen af, hvor relevante ansøgerens tre (3) referencer er i forhold til den pågældende ydelse, vil der lægges positivt vægt på, at:
— Referencerne indeholder erfaring med web-løsninger i Drupal version 8.0 og derover
— Referencerne indeholder udvikling på og af tilsvarende webmiljøer, herunder Cloud. Ved tilsvarende webmiljøer forstås her, særligt store komplekse webmiljøer fra offentlige myndigheder
— Referencerne indeholder erfaring med vedligeholdelse af tilsvarende webmiljøer. Ved tilsvarende webmiljøer forstås her, særligt store komplekse webmiljøer fra offentlige myndigheder
— Referencerne indeholder erfaring med at levere løsninger, der understøtter crossbrowser og crossplatform funktionalitet.
Udvælgelsen bliver foretaget på grundlag af oplysningerne i ansøgernes referencer, jf. ansøgers egnethed i forhold til teknisk og faglig formåen udbudsbetingelsernes pkt. 6.2.3.
Hvis ansøger vedlægger mindre end tre (3) referencer, anses deres tilbud for at være ukonditionsmæssigt og bliver derved ikke prækvalificeret. Vedlægger ansøger flere end tre (3) referencer, vil ordregiver udvælge de tre (3) referencer der står først i ansøgningen. Ordregiver opfordrer derfor ansøger til ikke at vedlægge mere end tre (3) referencer.
Ansøger skal have præsteret minimum 3 leveringer af varer eller tjenesteydelser, der er udført inden for de seneste 3 år, og som har lighed med kontraktens genstand. Med lighed med kontraktens genstand henvises der til udbudsbetingelsernes pkt. 3.4.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2. juni 2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk