Fakta om udbudet
Udbyder
Forsvarsministeriet med underliggende myndigheder
Opdateringer
I stedet for: II.3) Påbegyndelse 17.12.2015. Færdiggørelse 16.12.2019 IV.3.4) 23.11.2015 (12:00) IV.3.7) 23.2.2016 II.3) Påbegyndelse 30.12.2015. Færdiggørelse 29.12.2019 IV.3.4) 7.12.2015 (12:00) IV.3.7) 7.3.2016
Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse:
Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse:
Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud:
Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse:
Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse:
Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud:
I stedet for: II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse: Påbegyndelse 30.12.2015. Færdiggørelse 29.12.2019 IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse: 7.12.2015 (12:00) IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud: Til: 7.3.2016 II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse: Påbegyndelse 1.2.2016 IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse: 14.12.2015 (12:00) IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud: Til: 14.3.2016
. Færdiggørelse 31.1.2020
Uafsluttet procedure
Ordretildelingsproceduren er blevet afbrudt
Kontrakten kan blive genstand for en fornyet offentliggørelse
Yderligere supplerende oplysninger
Det fælles EU udbud, med Rigspolitiet og Forsvaret som Ordregiver, vedrørende vedligeholdelse og support af eksisterende Oracle licenser porteføljer og køb af licenser til standard software, der er kompatibelt med Ordregivers eksisterende Oracle licens porteføljer samt vedligehold og support heraf, har efter endt tilbudsperiode resulteret i, at der ikke blev indsendt tilbud. Årsagen hertil var, at Oracle ikke tillod, at partnere varetager vedligeholdelse og support af de omhandlende Oracle licenser udover det første år fra anskaffelsestidspunktet af licensen. På baggrund heraf samt en efterfølgende dialog med Oracle Danmark er det erfaret, at der ikke er en effektiv konkurrence i forbindelse med vedligeholdelse og support af eksisterende Oracle software efter det første års vedligeholdelse og support. Nærværende EU udbud 2015/S 195-353646 annulleres.
Vedligeholdelse og support af eksisterende Oracle licens porteføljer og køb af licenser til standard software, der er kompatibelt med Ordregivers eksisterende Oracle licens porteføljer samt vedligeholdelse og support heraf.
Forsvarsministeriet med underliggende myndigheder
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
Forsvarsministeriet med underliggende myndigheder v/Forsvaret Koncernfælles Informatiktjeneste og Dansk Politi v/Rigspolitiet Koncern IT
Helseholmen 1 og Landlystvej 34
Att: Charlotte Donby (Forsvaret) og Jacob Bollhorn-Svendsen (Dansk Politi)
2650 Hvidovre
DANMARK
Internetadresse(r):
Elektronisk adgang til oplysninger: http://permalink.mercell.com/53769261.aspx
Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: http://permalink.mercell.com/53769261.aspx
Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Offentlig orden og sikkerhed
Del II: Kontraktens genstand
Tjenesteydelseskategori nr. 7: Edb-tjenesteydelser og hermed beslægtede tjenesteydelser
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Danmark.
NUTS-kode DK0
Rammeaftalens varighed
Varighed i måneder: 48Ordregiver (Forsvarsministeriet med underliggende myndigheder v. Forsvarets Koncernfælles Informatiktjeneste og Dansk Politi v. Rigspolitiet Koncern IT) råder over et antal licenser til forskellige Oracle software produkter, hvortil Ordregiver ønsker mulighed for at indkøbe vedligeholdelse og support. Herudover ønskes mulighed for køb af licenser, som er kompatible med Ordregivers eksisterende Oracle licens porteføljer samt vedligeholdelse og support heraf.
Procedure:
Ordregiver har valgt at gennemføre denne opgave digitalt igennem Mercell Danmark A/S.
For at deltage i opgaven kopieres dette link til din internet browser: http://permalink.mercell.com/53769261.aspx Her tilmelder du dig opgaven ved at trykke på ikonet foroven: »Meld din interesse«. Såfremt du ikke er licenshaver hos Mercell Danmark A/S skal du udfylde en registrering af dit firma. Denne registrering er nødvendig for din videre deltagelse og er uden omkostninger.
Efter afsendelse af registreringen har du gratis adgang til alle udbudsdokumenter. Du vil modtage login koder til www.mercell.dk indenfor normal arbejdstid og kan derefter afsende dit tilbud/ansøgning.
72250000, 48200000, 48610000, 72600000
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Som mindstekrav kræves en positiv egenkapital i de seneste 3 disponible regnskabsår. Såfremt virksomheden baserer sig på andre enheders formåen, beregnes egenkapitalen som virksomhedens og disse andre enheders samlede egenkapital i de seneste 3 disponible regnskabsår. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes egenkapitalen som deltagernes samlede egenkapital i det seneste disponible regnskabsår.
Som mindstekrav kræves en samlet gennemsnitlig omsætning hidrørende fra udførte opgaver af den art, som Rammeaftalen angår, på mindst 1 000 000 DKK over de 3 seneste disponible regnskabsår. Såfremt virksomheden baserer sig på andre enheders formåen, beregnes omsætningen som virksomhedens og disse andre enheders gennemsnitlige samlede omsætning over de 3 seneste disponible regnskabsår som anført. Ved sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes samlet gennemsnitlig omsætning over de 3 seneste disponible regnskabsår som anført.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: www.klfu.dk
Fax: +45 33307799
(1) Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 1, nr. 1, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
(2) Klager over andet end ordregivers prækvalifikationsbeslutninger under nr. (1) skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
— 45 dage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, hvor fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
— 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
— 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 2.
(3) Klager over kontraktindgåelse uden gennemførelse af udbud efter Håndhævelseslovens § 4 skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende.
Ovenstående gælder også for sagsanlæg ved domstolene om, at de regler, der er nævnt i Håndhævelseslovens § 1, stk. 2, nr. 1 og 2, er overtrådt, og sagsøgeren ikke forinden har indgivet klage til Klagenævnet for Udbud herom.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
Fax: +45 41715100