Fakta om udbudet
Udbyder
Danmarks Radio
Genudbud af højttalere til DR’s produktionsfaciliteter
Danmarks Radio
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 62786515
Postadresse: DR Byen
By: København S
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2300
Land: Danmark
Kontaktperson: Tina Edelskov
E-mail: tit@dr.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/84390e40-a264-4d3f-8177-46719d6eda0c/homepage
Del II: Genstand
Genudbud af højttalere til DR’s produktionsfaciliteter
Dette EU-udbud omfatter (gen)udbud af en 4-årig rammeaftale om anskaffelse af højttalere til DR’s produktionsfaciliteter. Hovedanskaffelsen i 2021 vil være 2.5 mio. kr. og i de efterfølgende år vil DR løbende tilkøbe højttalere i rammeaftalens løbetid.
DR tilstræber at udskifte den nuværende komplette portefølje af højttalere.
Der er 3 kategorier af højttalere omfattet af rammeaftalen:
1. ”Lille højttaler”
2. ”Mellem højttaler”
3. ”Stor højttaler”
Der lægges stor vægt på højttalernes ensartethed de tre kategorier imellem, hvorfor DR ønsker samme leverandør på tværs af kategorierne. Der skal derfor bydes på alle tre kategorier.
DK
Dette EU-udbud omfatter (gen)udbud af en 4-årig rammeaftale om anskaffelse af højttalere til DR’s produktionsfaciliteter. Hovedanskaffelsen i 2021 vil være 2.5 mio. kr. og i de efterfølgende år vil DR løbende tilkøbe højttalere i rammeaftalens løbetid.
DR tilstræber at udskifte den nuværende komplette portefølje af højttalere.
Der er 3 kategorier af højttalere omfattet af rammeaftalen:
1. ”Lille højttaler”
2. ”Mellem højttaler”
3. ”Stor højttaler”
Der lægges stor vægt på højttalernes ensartethed de tre kategorier imellem, hvorfor DR ønsker samme leverandør på tværs af kategorierne. Der skal derfor bydes på alle tre kategorier.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Del VI: Supplerende oplysninger
DR har i forlængelse af en indgivet klage over udbuddet foretaget en grundig gennemgang af den gennemførte evaluering og udbudsmaterialet. I den forbindelse har DR konstateret flere uklarheder og fejl, som efter DR’s vurdering ikke kan afhjælpes alene ved en genoptagelse af evalueringen. DR har på den baggrund besluttet at annullere udbuddet med henblik på at foretage nyt udbud af kontrakten. Forud for et genudbud agter DR at gennemføre en proces med inddragelse af markedet med henblik på at få markedsaktørernes input til kravspecifikationen og det øvrige udbudsmateriale for at sikre, at de stillede krav er markedskonforme.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
I henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud (Lov nr. 492 af 12.5.2010 som ændret ved lov nr. 1556 af 21.12.2010, lov nr. 618 af 14.6.2011, lov nr. 1231 af 18.12.2012, lov nr. 511 af 27.5.2013) med efterfølgende ændringer jf. lov nr. 1564 af 15.12.2015 (udbudsloven), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller lovens § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.
I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamiske indkøbssystemer indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, eller udbudslovens §171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftlige underretteordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i udbudsbekendtgørelsens punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk.
Lov om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer kan hentes på www.retsinformation.dk.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk