Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/d25a4a5d-80ac-4d62-8cff-bffb0c3c9e9e/publicMaterial
Udbyder
Bolig- og Planstyrelsen
Vindere
(18.01.2022)
Aalborg Universitet BUILD - Institut for Byggeri, By og Miljø
A.C. Meyers Vænge 15
2450 København SV
(18.01.2022)
WE BUILD DENMARK
Liljens Kvarter 2
2620 Albertslund
(18.01.2022)
Green Building Council Denmark
Frederiksborggade 22, 1th
1360 København K
(18.01.2022)
Teknologisk Institut
Gregersensvej 1
2630 Taastrup
(18.01.2022)
Primetime P/S
Nørrebrogade 45
2200 København N
Udbud af kontrakt vedrørende etablering og drift af videnscenter om bygningers klimapåvirkninger
Bolig- og Planstyrelsen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 42125741
Postadresse: Carsten Niebuhrs Gade 43
By: København V
NUTS-kode: DK0 Danmark
Postnummer: 1577
Land: Danmark
Kontaktperson: Louise Meier Uldall
E-mail: lmul@trafikstyrelsen.dk
Telefon: +45 40232683
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/d25a4a5d-80ac-4d62-8cff-bffb0c3c9e9e/homepage
Internetadresse for køberprofilen: https://bpst.dk/
Del II: Genstand
Udbud af kontrakt vedrørende etablering og drift af videnscenter om bygningers klimapåvirkninger
I politisk aftale om Udmøntning af pulje om bæredygtigt byggeri af 31. maj 2021 er der med Finansloven for 2021 afsat en pulje til at fremme bæredygtigt byggeri på 25 mio. kr. årligt i 2021 og 2022 (50 mio. kr. i alt). Som led i puljen er der afsat 12 mio. kr. til initiativ om Videnscenter om bygningers klimapåvirkninger. Videnscenteret skal styrke vidensgrundlaget og opbygningen af erfaringer med LCA-beregninger.
I politisk aftale om Udmøntning af pulje om bæredygtigt byggeri af 31. maj 2021 er der med Finansloven for 2021 afsat en pulje til at fremme bæredygtigt byggeri på 25 mio. kr. årligt i 2021 og 2022 (50 mio. kr. i alt). Som led i puljen er der afsat 12 mio. kr. til initiativ om Videnscenter om bygningers klimapåvirkninger. Videnscenteret skal styrke vidensgrundlaget og opbygningen af erfaringer med LCA-beregninger.
Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud efter udbudslovens afsnit II. Udbuddet omfatter udelukkende en tilbudsfase.
Udbudsbetingelserne beskriver processen for udbuddet og fastsætter retningslinjerne for afgivelse af tilbud, kommunikation mellem tilbudsgiver og ordregiver samt oplysninger om udbudsprocessen i øvrigt.
Den udbudte kontrakt er ikke opdelt i delkontrakter, jf. udbudslovens § 49, stk. 2, da ordregiver vurderer, at én kontrakt medvirker til at sikre sammenhæng og ensartethed hos den kommende leverandør. Endvidere vil det sikre, at den kommende leverandør kan opbygge den ekspertise der er behov for, for at kunne sikre den høje kvalitet der kræves i løsning af opgaven.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Positiv egenkapital i gennemsnit fra de seneste tre disponible regnskabsår.
Positiv egenkapital i gennemsnit fra de seneste tre disponible regnskabsår.
Oplysninger om de betydeligste opgaver med;
1) Formidling af teknisk indhold fx indenfor byggeområdet på elektroniske medier,
2) Undervisningsmateriale og –forløb med teknisk indhold fx indenfor byggeområdet,
3) Analyse der viser teknisk og faglig indsigt i bæredygtigt byggeri, bygningers klimapåvirkninger og/eller anvendelse af LCA-beregninger,
udført i løbet af de seneste tre år (referenceliste).
Enten i) én reference, som indeholder alle tre opgavetyper, ii) to referencer, som indeholder én eller flere opgavetyper, dog således at referencerne samlet indeholder alle tre opgavetyper, eller iii) tre referencer, som hver indeholder én opgavetype, dog således at referencerne samlet indeholder alle tre opgavetyper.
Tilbudsgiver er forpligtet til at overholde ordregivers arbejdsklausul i forbindelse med opfyldelse af kontrakten.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsgiver skal dokumentere positiv egenkapital i gennemsnit fra de seneste tre disponible regnskabsår.
Tilbudsgiver skal dokumentere mindst én reference med udførelse af hver af nedenstående opgavetyper:
1) Formidling af teknisk indhold fx indenfor byggeområdet på elektroniske medier.
2) Undervisningsmateriale og –forløb med teknisk indhold fx indenfor byggeområdet.
3) Analyse der viser teknisk og faglig indsigt i bæredygtigt byggeri, bygningers klimapåvirkninger og/eller anvendelse af LCA-beregninger.
Tilbudsgiver kan dokumentere ovenstående med i) én reference, som indeholder alle tre opgavetyper, ii) to referencer, som indeholder én eller flere opgavetyper, dog således at referencerne samlet indeholder alle tre opgavetyper, eller iii) tre referencer, som hver indeholder én opgavetype, dog således at referencerne samlet indeholder alle tre opgavetyper.
Der skal for hver reference angives (1) dato for levering af ydelsen (2) kundens navn og (3) en overordnet beskrivelse af det leverede.
Referencerne skal skrives i ESPD’et, og kan ikke vedlægges som bilag.
Såfremt virksomheden baserer sig på andre enheders formåen, sammentælles ydelserne som virksomheden og disse enheder samlet har leveret inden for de seneste tre år. Ved en sammenslutning af virksomheder (et konsortium) sammentælles ydelserne, som det virksomhederne (konsortiet) samlet har leveret inden for de seneste tre år. Selvom oplysningerne fremgår af separate ESPD’er vurderes de således samlet.
Ud over de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens §§ 135 og 136 finder de frivillige udelukkelsesgrunde i § 137, stk. 1, nr. 2, 4 og 7, anvendelse i dette udbud. Der henvises til udbudslovens bestemmelser for den endelige og fuldstændige ordlyd af de nævnte bestemmelser.
Tilbudsgiver skal udfylde og aflevere ESPD’et som et foreløbigt bevis for udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3 nævnte forhold.
Tilbudsgiver skal samtidig med afgivelse af tilbuddet fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD'et, jf. udbudslovens §§ 151 og 152, samt udbudsbetingelsernes pkt. 4.8. Referencerne i ESPD’et udgør i sig selv den endelige dokumentation herfor.
En tilbudsgiver, der er omfattet af en udelukkelsesgrund er udelukket fra at deltage i udbuddet, medmindre tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138. Ordregiver kan alene udelukke en tilbudsgiver, hvis ordregiver har meddelt tilbudsgiver, at den pågældende er omfattet af en udelukkelsesgrund, og hvis denne ikke inden for en passende frist har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for dennes pålidelighed (self-cleaning). I forhold til hvad der tilstrækkelig dokumentation, henvises til udbudslovens § 138, stk. 3.
Som dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af en af udelukkelsesgrundene i § 135, stk. 1 og 3 samt § 137, stk. 1, nr. 2 og nr. 7, skal følgende fremlægges, jf. udbudslovens § 153:
- Et uddrag fra et relevant register eller tilsvarende dokument, der viser at tilbudsgiver ikke er omfattet af § 135, stk. 1, og et certifikat, der beviser, at tilbudsgiveren ikke er omfattet af § 135, stk. 3 og § 137, stk. 1, nr. 2 og nr. 7.
- Udsteder det pågældende land ikke disse former for dokumentation eller dækker disse ikke alle tilfældene i § 135, stk. 1 eller 3 og § 137, stk. 1, nr. 2 og nr. 7, kan de erstattes af en erklæring under ed eller en erklæring på tro og love, der er afgivet for en kompetent retslig myndighed mv., hvis edsaflæggelse ikke anvendes i det pågældende land.
For danske tilbudsgivere kan beviset bestå i en serviceattest. Hvis tilbudsgiver, en eller flere af deltagerne i sammenslutningen eller andre enheder er fra et andet EU/EØS-land, skal denne som udgangspunkt fremlægge de former for dokumentation, som fremgår af e-Certis.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4; 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på naevneneshus.dk.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk