Fakta om udbudet
Udbyder
Domstolsstyrelsen v/Tinglysningsretten
Udbud af Drift, Vedligeholdelse, Support og Videreudvikling af digital tinglysning (e-TL)
Domstolsstyrelsen v/Tinglysningsretten
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
Postadresse: Majsmarken 5
By: Hobro
NUTS-kode: DK0 Danmark
Postnummer: 9500
Land: Danmark
Kontaktperson: Karsten Thoft Fisker
E-mail: kafi@domstol.dk
Telefon: +45 24865060
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.tinglysningsretten.dk
Del II: Genstand
Udbud af Drift, Vedligeholdelse, Support og Videreudvikling af digital tinglysning (e-TL)
Udbud af kontrakten om drift, support, vedligeholdelse og videreudvikling af den digitale tinglysning (e-TL).
Hobro
I. Baggrund
Den digitale tinglysning (e-TL) er et register, der indeholder oplysninger om rettigheder (adkomst, hæftelser og byrder) over al fast ejendom i Danmark, gæld i motorkøretøjer og i boligandele, virksomhedspant, gæld medsikkerhed i andre pantsatte effekter, ægtepagter, personer frataget handleevnen samt testamenter oprettet for notar.
Tinglysningsretten er ansvarlig for registeret. Registeret fylder pt. ca. 177.400 GB og hertil kommer back-up på 2.284 TB. Systemet vokser med ca. ½ TB årligt. Back-up forbruget er i det seneste år steget med ca. 900 TB. Det eksisterende system håndterer ca. 2,5 mio. anmeldelser årligt samt ca. 250.000 daglige forespørgsler.
Tinglysningsretten er beliggende på adressen Majsmarken 5, 9500 Hobro og har ingen afdelinger eller lokationer andre steder i landet.
Det eksisterende system har integrationer til Det Centrale Personregister (CPR og CPR vejregister), Det Centrale Virksomhedsregister (CVR), Køretøjsregisteret (DMR), Datafordeleren (vurderinger og adresser) og NETS (MitID og betalinger). Data fra disse registre hentes enten via integrationer til de respektive registre eller fra kopiregistre (CPR, CVR, DMR og Datafordeleren) tilknyttet tinglysningssystemet. Det eksisterende system leverer data til andre offentlige myndigheder, som f.eks. Skattestyrelsen, Ejerfortegnelsen, Civilstyrelsen og Miljøstyrelsen.
Det eksisterende system indeholder i øvrigt en række funktionaliteter til: i) lagring af bilag, kladder, anmel-delser til underskrift, og fuldmagter mv, ii) betaling i form af et betalingsmodul (NETS), iii) udskrivning og forsendelse af adkomsthaverbreve (tinglysningslovens § 49c, stk. 5) og slettebreve (tinglysningslovens § 47, stk. 9).
Systemet driftes fra 2 geografisk selvstændige lokationer og data forefindes på nuværende tidspunkt kun i Danmark.
Systemet er baseret på blandt andet Oracle WebLogic, Oracle DB, Java, og relaterede frameworks og SOAP Web Services.
Systemet har på nuværende tidspunkt 1 driftsmiljø og 2 testmiljøer samt et antal interne udviklings- og testmiljøer hos leverandøren.
II. De udbudte hovedydelser
Kontrakten vedrører drift, support, vedligeholdelse og videreudvikling af den digitale tinglysning (e-TL).
Til brug for levering af ovennævnte ydelser skal leverandøren levere følgende hovedydelser:
A. Etablering af nødvendige miljøer
Leverandøren skal etablere de nødvendige miljøer til driftsafvikling af systemet. Miljøerne skal etableres så-ledes, at systemet kan flyttes med nødvendiggjorde tilpasninger, herunder f.eks. af grænsesnit.
B. Transition
Leverandøren skal foretage transition af systemet fra de nuværende miljøer til de af leverandøren etablerede tilsvarende miljøer. Under denne transition skal leverandøren desuden etablere kommunikationsforbindelser til eksterne parter (finanssektoren/e-nettet, SKAT, KMD, etc.), der er koblet op til systemet eller anvender systemet.
Leverandørens løbende ydelser under kontrakten vil omfatte følgende hovedydelser:
C. Drift af systemet
Drift omfatter den fulde leverance af de faciliteter, driftssystemer og driftsydelser, som skal til for at sikre systemets drift. Dette omfatter bl.a. drift af hardware, operativsystemer og databaser.
D. Support
Supporten omfatter bl.a. leverandørens service desk (incident mangement) og 2. level support overfor udvalgte medarbejdere hos kunden.
E. Vedligeholdelse af systemet
Vedligeholdelse består af vedligeholdelse af systemets applikationer og platforme med henblik på at sikre et opdateret, sikkert og velfungerende system. Dette omfatter bl.a. fejlrettelse, ændringsstyring, forebyggende vedligeholdelsesopgaver og sikring af systemets ydelse og stabilitet.
F. Videreudvikling af systemet
Videreudvikling omfatter bl.a. ændringer, som foretages ud fra eksempelvis behov om yderligere brugervenlighed, automatisering, ændringer af funktionaliteten, herunder ny funktionalitet, som følge af ny eller ændret lovgivning
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Udbud af Drift, Vedligeholdelse, Support og Videreudvikling af digital tinglysning (e-TL)
Del VI: Supplerende oplysninger
Ordregiver ønsker at tilpasse kravene i relation til længden af og rammerne for transitionsperioden, der er fastsat i udbudsmaterialet, ligesom ordregiver ønsker at tilpasse løbetiden for kontrakten. Ordregiver vil som følge heraf indrykke en ny udbudsbekendtgørelse samt offentliggøre et tilpasset udbudsmateriale, hvor kravene til transitionsperioden og løbetiden er tilpasset.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://klfu.naevneneshus.dk/
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk