Fakta om udbudet
Udbyder
Tønder Kommune
Vindere
Økonomi- og Debitor-system til Tønder Kommune
(19.10.2021)
KMD
Lautrupparken 40-42
2750 Ballerup
Økonomi- og Debitor-løsning til Tønder Kommune - indgået jf. retningslinjer på rammeaftale SKI 02.19 - Saas Cloud
Tønder Kommune
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
CVR-nummer: 29189781
Postadresse: Wegners Plads 2
By: Tønder
NUTS-kode: DK032 Sydjylland
Postnummer: 6270
Land: Danmark
Kontaktperson: Bram van Leeuwen
E-mail: bvl1@toender.dk
Telefon: +45 929379
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.toender.dk
Del II: Genstand
Økonomi- og Debitor-løsning til Tønder Kommune - indgået jf. retningslinjer på rammeaftale SKI 02.19 - Saas Cloud
Økonomi- og Debitor-løsning til Tønder Kommune.
Leveringsaftalen er indgået iht. de i rammeaftalen SKI 02.19 – Saas-Cloud – retningslinjer.
Grundlaget for leverandørvalg, er sket på baggrund af nedennævnte:
• SKI FORM/STORM udvælgelsessystem
• SKI Vejledning på 02.19
• Leverandørernes materiale fra www.ski.dk
• behovsopgørelse som oplyst i punktform under pkt. II.2.4
• Teknisk afklaring
• Værktøjer på www.ski.dk
Serviceområdet:
• Y67 – Myndighedens økonomi
Hovedområde:
• Økonomi
Opgaveområde:
• Økonomisupport
Forvaltningsopgave:
• Rådgivning og vejledning om økonomi og regnskab
Nærmere beskrivelse til tjenesteydelsens art, er gengivet i pkt. II.2.4
Relevante adresser i DK-6270 Tønder
Behovsopgørelse gengivet i punktform:
• I Økonomistyringen har kommunen behov for at der løbende følges op på de faktiske forbrug i forhold til budgettet. Det er derfor vigtigt, at de tal, der følges op på, er så korrekte som muligt, herunder at de løndata, der anvendes til opfølgning, er så korrekte som muligt. Kommunen har behov for at kunne synliggøre både drift og de forventede lønomkostninger resten af året på baggrund af alle kendte hændelser/oplysninger. Herunder mulighed for direkte opslag i løn og detailoplysninger.
• Kommunen har behov for at Kontoplanen til enhver tid er opdateret i forhold til SIM’s Budget og regnskabssystem for kommuner og kunne understøtte kommunens bevillingsniveauer og den administrative organisatoriske opbygning, herunder med mulighed for selvvalgt deltaljeringsgrad for så vidt angår tekster og dimensioner/strukturer.
• Kommunen har behov for, at der kan ske styring af anlægsprojekter både overordnet i økonomifunktionen og hos projektlederen for det enkelte anlæg. Herunder behov for digital tidsregistrering af mandskabs- og maskinforbrug
• Kommunen har behov for at Rapportering kan ske på alle niveauer i organisationen. Der er behov for, at rapporteringsværktøjet kan gennemføre analyser, herunder at rapporter fleksibelt kan tilrettes og distribueres mellem områder i organisationen. Fra rapportudsøgningen har kommunen et behov for at kunne tilgå detaljerede niveauer til fx visning af postering, bilag, faktura, løndetaljer eller at kunne se sammensætning af det korrigerede budget.
• Ledelsestilsyn. Kommunen omfatter en større organisation med betydelige økonomiske forhold. I denne sammenhæng er derfor for at sikre, at de økonomiske midler anvendes til det formål de var tiltænkte. Sikringen kan gennemføres af flere veje.
• Ledelsestilsyn har til formål at sikre økonomisk compliance gennem brug af målrettet tilsyn igennem de forskellige organisationslag hos kommunen. Til at styre og dokumentere tilsynet har kommunen brug for ledelsestilsyn funktionalitet, der sikrer såvel processen som resultatet.
• Kommunen har behov for en effektiv håndtering af det store antal af bilag, der skal håndteres af kommunen i hele organisationen. Den effektive håndtering skal sikre, at det minimale tidsforbrug anvendes til opgaven samtidig med, at registreringer foretages korrekt.
• Kommunen har et behov for, at der kan foretages filindlæsning fra regneark og direkte ind i løsningen.
• Kommunen har behov for, at brugere kan registrere udlæg via app således, at kontering af udlæg og udgiftsbilag kan ske elektronisk, herunder mulighed for, at brugere kan behandle modtagne faktura via apps og videresende til godkendelse via et i løsningen etableret workflow.
• Kommunen har behov for, at systemet kan understøtte og effektivisere afstemningsopgaven og at få de enkelte afstemninger dokumenteret.
• Kommunen har behov for at der kan dannes overføre udtræk elektronisk til fx Danmarks Statistik, ministerier/myndigheder
• Kommunen har behov for at systemet indeholder en funktionalitet til administration af brugere og deres adgang til løsningen.
• Kommunen har behov for automatisk at kunne beregne fastsættelsesaftaler eller yde henstand på kontanthjælpskrav. Det er derfor vigtigt, at løsningen indhenter, administrerer og anvender indkomstoplysninger hos registranterne automatisk, således at kommunen kan få automatiseret hele processen vedr. tilbagebetalingspligtig kontanthjælp.
• Kommunen har behov for at borgerne og virksomhederne kan betjene sig selv via intuitive og brugervenlige selvbetjeningsløsninger døgnet rundt.
• Der er behov for at stamdatakrav til oversendelse i PRSM er opfyldt.
jf. SKI 02.19 er der mulighed for at forlænge aftalen med 2 x 24 måneder
Minimumskrav omkring behovsopgørelse til Tønder Kommunes kommende Økonomi- og Debitor-løsning, er oplyst i punktform jf. pkt. II.2.4 - Beskrivelse af udbuddet.
Detaljeret beskrivelse af oplistet minimums-krav jf. pkt. - II 2.4 -, kan rekvireres hos Tønder Kommune - Bram van Leeuwen - mail: bvl1@toender.dk
Udbuddets samlede værdi - pkt. II.1.7 -, forudsætter en kontraktlængde på samlet 10 år.
Del IV: Procedure
- Udbuddet er ikke omfattet af direktivet
Ordregiver har en række specifikke og konkrete behov, som er gengivet i punktform under pkt. II.2.4. Flere af disse specifikke og konkrete behov er ufravigelige saglige mindstekrav, som Ordregiver er nødt til at få opfyldt, for at kunne udføre sin forvaltningsmæssige opgave.
jf. SKI vejledning - Bilag B, pkt. 3.6 - har Ordregiver gjort anvendelse af en teknisk afklaring, på baggrund af den oplistede behovsopgørelse.
Ud fra den tekniske afklaring har Ordregiver konstateret, at der kun er 1 service i rammeaftalens sortiment der dækker omtalte behov, hvorfor Ordregiver skal foretage en direkte tildeling, jf. de retningslinjer som ligger til grund for et leverandørvalg.
Ordregiver har udarbejdet et tildelingsnotat, som angiver begrundelse for denne direkte tildeling under rammeaftale 02.19, som led i egen kvalitetssikring.
Se yderligere oplysninger omkring FORM/STORM, Behovsopgørelse og tildeling jf.pkt.:
• II 1.4
• II 2.4
• II 2.14
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
Økonomi- og Debitor-system til Tønder Kommune
CVR-nummer: 26911745
Postadresse: Lautrupparken 40-42
By: Ballerup
NUTS-kode: DK022 Vest- og Sydsjælland
Postnummer: 2750
Land: Danmark
E-mail: ski_kmd@kmd.dk
Internetadresse: http://www.kmd.dk
Del VI: Supplerende oplysninger
Udbuddets samlede værdi - pkt. V.2.4 -, er under forudsætning af en kontraktlængde på samlet 10 år.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@klfu.dk
Telefon: +45 33307621
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Senest samtidig med indgivelse af klage til Klagenævnet for udbud, skal klager skriftligt underrette Ordregiver om den påstående overtrædelse og om hvorvidt klagen vil indbringes for nævnet
Postadresse: Carl Jacobsens vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk