Fakta om udbudet
Udbyder
Aalborg Kommune, Myndighedssekretariatet Ældre- og handicapforvaltningen
Rammeaftale om anskaffelse af nødkald med tilhørende ydelser til Aalborg Kommune
Aalborg Kommune, Myndighedssekretariatet Ældre- og handicapforvaltningen
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29189420
Postadresse: Storemosevej 19
By: Vodskov
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 9310
Land: Danmark
Kontaktperson: Peter Lester
E-mail: PL@FalckEkdahl.dk
Telefon: +45 53628985
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.aalborg.dk
Del II: Genstand
Rammeaftale om anskaffelse af nødkald med tilhørende ydelser til Aalborg Kommune
Nærværende udbud vedrører en rammeaftale om løbende anskaffelse af Produkter, herunder Nødkald til Borgere i eget hjem og tilhørende Ydelser til Aalborg Kommune samt en option på anskaffelse af et overvågningssystem, der kan overvåge de anskaffede Nødkalds strømforsyning, netværksstatus, batteristatus mv.
Nordjylland
Nærværende udbud vedrører løbende anskaffelse af Produkter, herunder Nødkald til Borgere i eget hjem og tilhørende Ydelser til Aalborg Kommune samt en option på anskaffelse af et over-vågningssystem, der kan overvåge de anskaffede Nødkalds strømforsyning, netværksstatus, batte-ristatus mv.
Ca. 2.200 borgere i Aalborg Kommune er i dag bevilget et Nødkald, som i dagbestår af to forskelli-ge typer Nødkald. Den ældste type er et IP/GSM Nødkald, som kører på 2G netværket (ca. 750 stk.). Den nyeste erhvervede type er et smarthub Nødkald, som kører på 4G netværket (ca. 1.450 stk.).
Nødkaldet skal kunne afvikle kommunikation på 4G teknologien for såvel data- som talekommu-nikation. Nødkaldet skal desuden kunne anvendes i hele kommunen i alle typer bygninger. Nød-kaldet skal kommunikere direkte med Aalborg Kommunes Vagtcentral via SCAIP-protokollen og taleopkald. Det er et krav, at Tilbudsgiver garanterer, at alle leverede Produkter og Ydelser kan integreres med Ordregivers driftsmiljø, jf. Rammeaftalens Bilag 7 (Kundens IT-miljø). Desuden skal det være muligt at tilkoble flere typer Eksterne Enheder til Nødkaldet.
Rammeaftalen består overordnet af:
• Nødkald
• Alarmsender
• Antenne (evt.)
• Overvågningssystem som option.
Ordregiver indgår en Rammeaftale med én leverandør om levering. Aalborg Kommune forventer, at anskaffe ca. 1.300 stk. Nødkald, som vil blive indkøbt over en fireårig periode til levering hos Center for Hjælpemidler og Velfærdsteknologi i Aalborg Øst.
Umiddelbart efter Rammeaftalens underskrift igangsættes en Proof of Concept (PoC), der løber i 4 uger. Ordregiver har mulighed for at forlænge PoC’en med to gange 14 Dage.
Den udbudte Rammeaftale kan maksimalt andrage 4.419.925kr. (ekskl. moms). Værdien er et estimat baseret på markedsundersøgelser og forventninger til fremtidigt indkøb.
Rammeaftalen udløber automatisk, uden varsel, såfremt den samlede kontraktsum opnås, eller såfremt de angivne mængder i Bilag 3a under kolonnen ”Estimat” opnås.
Optionen kan aktiveres i hele Rammeaftalens løbetid.
Tilbudsgiver skal som en del af sit Tilbud indsende to af de tilbudte Nødkald med tilhørende Alarmsendere, evt. ekstern antenne, hvis påkrævet. Det er Tilbudsgivers ansvar, at Vareprøven er Ordregiver i hænde inden tilbudsfristens udløb.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Rammeaftale om anskaffelse af nødkald med tilhørende ydelser til Aalborg Kommune
Del VI: Supplerende oplysninger
Nærværende udbud vedrører løbende anskaffelse af Produkter, herunder Nødkald til Borgere i eget hjem og tilhørende Ydelser til Aalborg Kommune samt en option på anskaffelse af et over-vågningssystem, der kan overvåge de anskaffede Nødkalds strømforsyning, netværksstatus, batte-ristatus mv.
Ca. 2.200 borgere i Aalborg Kommune er i dag bevilget et Nødkald, som i dagbestår af to forskelli-ge typer Nødkald. Den ældste type er et IP/GSM Nødkald, som kører på 2G netværket (ca. 750 stk.). Den nyeste erhvervede type er et smarthub Nødkald, som kører på 4G netværket (ca. 1.450 stk.).
Nødkaldet skal kunne afvikle kommunikation på 4G teknologien for såvel data- som talekommu-nikation. Nødkaldet skal desuden kunne anvendes i hele kommunen i alle typer bygninger. Nød-kaldet skal kommunikere direkte med Aalborg Kommunes Vagtcentral via SCAIP-protokollen og taleopkald. Det er et krav, at Tilbudsgiver garanterer, at alle leverede Produkter og Ydelser kan integreres med Ordregivers driftsmiljø, jf. Rammeaftalens Bilag 7 (Kundens IT-miljø). Desuden skal det være muligt at tilkoble flere typer Eksterne Enheder til Nødkaldet.
Rammeaftalen består overordnet af:
• Nødkald
• Alarmsender
• Antenne (evt.)
• Overvågningssystem som option.
Ordregiver indgår en Rammeaftale med én leverandør om levering. Aalborg Kommune forventer, at anskaffe ca. 1.300 stk. Nødkald, som vil blive indkøbt over en fireårig periode til levering hos Center for Hjælpemidler og Velfærdsteknologi i Aalborg Øst.
Umiddelbart efter Rammeaftalens underskrift igangsættes en Proof of Concept (PoC), der løber i 4 uger. Ordregiver har mulighed for at forlænge PoC’en med to gange 14 Dage.
Den udbudte Rammeaftale kan maksimalt andrage 4.419.925kr. (ekskl. moms). Værdien er et estimat baseret på markedsundersøgelser og forventninger til fremtidigt indkøb.
Rammeaftalen udløber automatisk, uden varsel, såfremt den samlede kontraktsum opnås, eller såfremt de angivne mængder i Bilag 3a under kolonnen ”Estimat” opnås.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk