Fakta om udbudet
Udbyder
Miljøstyrelsen
Rammeaftale vedrørende levering af IoT-enheder og sensorer til registrering og opsamling af miljømålinger
Miljøstyrelsen
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 25798376
Postadresse: Tolderlundsvej 5
By: Odense C
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 5000
Land: Danmark
Kontaktperson: Torben Wandall
E-mail: towan@mst.dk
Telefon: +45 72544000
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/165045559.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.mst.dk/
Del II: Genstand
Rammeaftale vedrørende levering af IoT-enheder og sensorer til registrering og opsamling af miljømålinger
Som led i Miljøstyrelsens nationale overvågningsprogram for vandmiljø og natur (NOVANA), ønsker Miljøstyrelsen af indgå rammeaftale med én Leverandør, som kan levere IoT-enheder og sensorer til vandstand og temperatur i grundvandsboringer og vandstand og temperatur i vandløb samt varetage support til Miljøstyrelsen, jf. Bilag 1 - Kravspecifikation.
Rammeaftaleperioden er fra den 31. december 2021 - 31. december 2023, og har således en varighed på 2 år.
Der gøres opmærksom på, at der er option på forlængelse af rammeaftalen med op til 2 x 1 år.
Til Miljøstyrelsens overvågning af vandmiljøet udbydes rammeaftale vedrørende levering af IoT-enheder og sensorer, som bl.a. skal bruges til grundvandsboringer og vandløbsstationer, der via mobile dataforbindelser skal forbindes til de fællesoffentlige miljødatabaser via Danmarks Miljøportal(DMP)s IoTConnect system.
I IoTConnect systemet vil Miljøstyrelsen(MST) aflæse og justere opsætningen af målestationer med sensorer, som er placeret over hele Danmark. De målte data videregives derefter straks til de fællesoffentlige databaser, herunder bl.a. Jupiter for grund- og drikkevand.
MST´s Fagkordineringsgrupper (FKG) har fastlagt krav til IoT-enheder, sensorer og driften af måleprogrammet, som på den baggrund udføres af Miljøstyrelsens medarbejdere i decentrale enheder.
IoT-enheder og sensorer monteres således på målestationerne af medarbejdere fra Miljøstyrelsens lokalenheder, som vil være direkte rekvirenter af leverancer fra Leverandøren, såvel ved behov for levering og support til hardware og firmware m.v., som beskrevet i nærværende dokument.
Dataloggersystemer og sensorer, som fremover indkøbes, skal drives fuldstændigt via ovenstående system, hvorfor det er en fordel, hvis Leverandørens IoT-enheder har Microsoft Azure-certificering (https://devicecatalog.azure.com/devices), da dette understøtter kompatibilitet med systemet. Certificering er dog ikke et krav, så længe IoT-enheder har enkle integrationsmuligheder og standardiseret kommunikationsprotokol.
Brugerstyringen i IoTConnect og dermed IoT-enhederne, sker via det fællesoffentlige login fra Danmarks miiljøportal.
Hensynet til den samlede opgaveudførelse har ligget til grund for, at aftalen ikke er opdelt i delkontrakter.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Rammeaftale vedrørende levering af IoT-enheder og sensorer til registrering og opsamling af miljømålinger
Del VI: Supplerende oplysninger
Værdien i afnit II.2.6 er den forventede maksimale værdi. Der estimeres nærmere et træk på omkring 12 mio i aftaleperioden.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage
regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem
der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for
beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den
dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden,
jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige
angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk