23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 213-389320
Offentliggjort
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Frederiksberg Kommune

Vindere

EU udbud af Løn- og Personalesystem til Frederiksberg Kommune

(20.04.2016)
Silkeborg Data
Kastaniehøjvej 2
8600 Silkeborg

Opdateringer

Rettelse
(17.12.2015)

I stedet for:

IV.3.4)

Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse:

17.12.2015 (12:00)

Læses:

IV.3.4)

Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse:

21.12.2015 (12:00)

EU udbud af Løn- og Personalesystem til Frederiksberg Kommune.


Frederiksberg Kommune

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Frederiksberg Kommune
Smallegade 1
Att: Steen Krabbe
2000 Frederiksberg
DANMARK
Mailadresse: stkr03@frederiksberg.dk

Internetadresse(r):

Elektronisk adgang til oplysninger: http://permalink.mercell.com/53936869.aspx

Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: http://permalink.mercell.com/53936869.aspx

Yderligere oplysninger fås her: Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
5000 Odense C
DANMARK
Internetadresse: http://permalink.mercell.com/53936869.aspx

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
5000 Odense C
DANMARK
Internetadresse: http://permalink.mercell.com/53936869.aspx

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
5000 Odense C
DANMARK
Internetadresse: http://permalink.mercell.com/53936869.aspx

I.2) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.3) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
EU udbud af Løn- og Personalesystem til Frederiksberg Kommune.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 7: Edb-tjenesteydelser og hermed beslægtede tjenesteydelser
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Frederiksberg Kommune.

NUTS-kode DK01

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Frederiksberg Kommune udbyder implementering, vedligeholdelse, support, drift og videreudvikling af Løn- og Personalesystem grundet kontraktudløb på nuværende løsning pr. 31.12.2016. Modsat nuværende Koncernløsning udbydes Økonomisystem og Løn- og Personalesystem hver for sig, hvorfor nærværende udbud skal ses i tæt sammenhæng med udbuddet på Økonomisystem, der udbydes sideløbende.
Frederiksberg Kommune har fokus på at finde en systemløsning, der understøtter de forretningsmæssige, procesmæssige og funktionelle behov, der eksisterer i Frederiksbergs Kommunes nuværende organisering med en høj grad af decentralisering. Derudover er et særligt forhold for Frederiksberg kommune, at løndriften varetages af ekstern leverandør.
Kontrakten og bilagene er en integreret del af det samlede udbudsmateriale, hvorfor der skal tages højde for kontraktens med tilhørende bilags betingelser og vilkår ved tilbudsgivningen.
Udbudsperioden løber op mod årsskiftet 2016 og en endelig underskrift forventet ultimo februar 2016 med sigte på implementeringsstart primo marts 2016 og driftsstart omkring årsskiftet 2016/17.
Følgende processuelle områder er en del af udbuddet:
— Onboarding
— Administration
— Tid
— Vagtplanlægning
— Løn
— Offboarding.
Hertil kommer optioner på bl.a.:
— Rekruttering, jf. Kontraktens bilag 3 og 7;
— Udvikling og uddannelse, jf. Kontraktens bilag 3 og 7.
Udbuddet skal føre til indgåelsen af en obligatorisk aftale mellem udbyder og den tilbudsgiver (kontrakthaver), som tildeles kontrakten. Ved en obligatorisk aftale forstås en aftale, hvor udbyder forpligter sig til kun at købe de pågældende ydelser hos kontrakthaver.
Leverandøren skal, i en implementeringsperiode på maksimalt 9 måneder fra kontraktstart stå for de i bilag 1 angivne hovedaktiviteter, suppleret med leverandørens øvrigt angivne aktivitetsbehov.
Leverandøren skal ligeledes i implementeringsperioden som minimum stå for uddannelse af lokale administratorer og superbrugere evt. suppleret med slutbrugeruddannelse af samtlige brugere i Frederiksberg Kommune. Leverandøren skal ligeledes stå for den løbende drift (evt. ekskl. Hosting) service og vedligehold af systemet.
Procedure:
Ordregiver har valgt at gennemføre denne opgave digitalt igennem Mercell Danmark A/S.

For at deltage i opgaven kopieres dette link til din internet browser: http://permalink.mercell.com/53936869.aspx Her tilmelder du dig opgaven ved at trykke på ikonet foroven: »Meld din interesse«. Såfremt du ikke er licenshaver hos Mercell Danmark A/S skal du udfylde en registrering af dit firma. Denne registrering er nødvendig for din videre deltagelse og er uden omkostninger.

Efter afsendelse af registreringen har du gratis adgang til alle udbudsdokumenter. Du vil modtage login koder til www.mercell.dk indenfor normal arbejdstid og kan derefter afsende dit tilbud/ansøgning.

II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

72000000

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: nej
II.1.8) Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af disse optioner: Der henvises til beskrivelsesafsnittet.
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Varighed i måneder: 72 (fra tildeling af kontrakten)

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Der stilles krav om Anfordringsgaranti på 10 % af det samlede beløb for Leverancen i Kontraktens løbetid, jf. Kontraktens punkt 16.12.
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
III.1.4) Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja
Beskrivelse af de særlige vilkår: Kontrakten vil indeholde en klausul om arbejdsvilkår, herunder vil være et kontraktmæssigt krav, at leverandøren og eventuelle underleverandører sikrer medarbejderne løn (herunder særlige ydelser), arbejdstid og andre arbejdsvilkår, som ikke er mindre gunstige end dem, der gælder for arbejde af samme art i henhold til en kollektiv overenskomst indgået af den inden for det pågældende faglige område mest repræsentative arbejdsmarkedsparter i Danmark, og som gælder på hele det danske område.
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Underskrevet erklæring på tro og love vedr. overholdelse af udelukkelsesgrunde i henhold til art 45 i Europa-Parlamentet og Rådets direktiv nr. 2004/18/EF af 31.3.2004, jf. vedlagte skabelon.
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Udfyldt og underskrevet erklæring på tro og love vedr. ubetalt, forfalden gæld til det offentlige, jf. vedlagte skabelon Udfyldt og underskrevet erklæring på tro og love vedr. pligtmæssige oplysninger, jf. vedlagte skabelon Oplysninger om økonomiske nøgletal (omsætning, overskudsgrad, soliditetsgrad, egenkapital og balancesum) for de seneste 3 regnskabsår. Hvis ansøger ikke har eksisteret i 3 år, fremsendes de nævnte oplysninger for de år, hvor ansøger har eksisteret. Oplysningerne vedlægges ansøgningen i et separat dokument i overskuelig form. Oplysningerne afgives af pengeinstitut, revisor, virksomhedens administrerende direktør eller virksomhedens økonomichef under strafansvar efter Straffelovens § 163, jf. vedlagte skabelon.
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
Referenceliste med kontaktoplysninger over de købere, til hvem tilbudsgiver har leveret en tilsvarende ydelse, som den Frederiksberg Kommune efterspørger i dette udbud, de seneste 3 år. Referencerne bør så vidt muligt angive projektnavn, ordregiver, kontraktsum, udførelsesår, og kontaktoplysninger til ordregiver. Frederiksberg Kommune forbeholder sig retten til at kontakte ordregiver på de pågældende referencer. Frederiksberg Kommune forbeholder sig retten til at kontakte ordregiver på de pågældende referencer.
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: nej
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: nej

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Offentlig
IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:

00.01.00-A00-31-15 (2015/S 148-273597)

IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
Skal der betales for dokumenterne?: nej
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
17.12.2015 - 12:00
IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
til: 17.6.2016
IV.3.8) Åbning af bud
Der må være personer til stede under åbningen af bud: nej

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: www.klfu.dk
Fax: +45 33307799

VI.4.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Håndhævelseslovens § 7 fastsætter følgende klagefrister for EU-udbud, som ordregiver henholder sig til:
(1) Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 1, nr. 1, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
(2) Klager over andet end ordregivers prækvalifikationsbeslutninger under nr. (1) skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
— 45 dage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, hvor fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
— 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
— 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 2.
(3) Klager over kontraktindgåelse uden gennemførelse af udbud efter Håndhævelseslovens § 4 skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende.
Ovenstående gælder også for sagsanlæg ved domstolene om, at de regler, der er nævnt i Håndhævelseslovens § 1, stk. 2, nr. 1 og 2, er overtrådt, og sagsøgeren ikke forinden har indgivet klage til Klagenævnet for Udbud herom.
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
Fax: +45 41715100

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
30.10.2015

Send til en kollega

0.034