Fakta om udbudet
Udbyder
Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation
Vindere
(23.11.2021)
Leonardo MW Ltd
Sigma House, Christopher Martin Road, Basildon
SS14 3EL Essex
Profylaksebekendtgørelse - tillæg til rammeaftale om kørekamerasystem vedrørende prisforhøjelse
Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Varer
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
CVR-nummer: 16-28-71-80
Postadresse: Lautrupbjerg 1-5
By: Ballerup
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2750
Land: Danmark
Kontaktperson: Monica Bagge-Rau
E-mail: fmi-sd-adt05@mil.dk
Telefon: +45 72814017
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.fmi.dk
Del II: Genstand
Profylaksebekendtgørelse - tillæg til rammeaftale om kørekamerasystem vedrørende prisforhøjelse
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) ønsker at indgå aftale om prisforhøjelse på levering af Infrarødlamper (IR-lamper) under rammeaftale 4600004250. De nuværende leverede IR-lamper er ikke tilstrækkelige for FMI, hvorfor man ønsker levering af anden type IR-lamper. Dispositionen forlænger ikke rammeaftalens løbetid ej heller forhøjer rammeaftalens målværdi.
Danmark
Denne bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed er offentliggjort, idet FMI ønsker at indgå et tillæg til rammeaftale om prisforhøjelse. Det er FMI's vurdering at tillægget til rammeaftalen kan indgås i henhold til udbudsloven §180, da betingelserne i bestemmelsen stk. 1 og 3 og opfyldte. Denne vurdering er særligt baseret på at værdien af ændringen (prisstigningerne) ikke overskrider tærskelværdierne, samt at indgåelsen af tillægget ikke vil medføre, at rammeaftalen henvender sig til et helt andet marked i forhold til den oprindelige udbudsprocedure.
Del IV: Procedure
- Udbuddet er ikke omfattet af direktivet
Denne bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed er offentliggjort, idet FMI ønsker at indgå et tillæg til rammeaftale om prisforhøjelse. Det er FMI's vurdering at tillægget til rammeaftalen kan indgås i henhold til udbudsloven §180, da betingelserne i bestemmelsen stk. 1 og 3 og opfyldte. Denne vurdering er særligt baseret på at værdien af ændringen (prisstigningerne) ikke overskrider tærskelværdierne, samt at indgåelsen af tillægget ikke vil medføre, at rammeaftalen henvender sig til et helt andet marked i forhold til den oprindelige udbudsprocedure.
FMI agter på denne baggrund at indgå rammeaftaletillæg vedrørende prisforhøjelse. Rammeaftaletillægget vil ikke blive indgået før udløbet af 10 kalenderdage regnet fra dagen efter offentliggørelsen af denne bekendtgørelse.
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
Postadresse: Sigma House, Christopher Martin Road, Basildon
By: Essex
NUTS-kode: UK United Kingdom
Postnummer: SS14 3EL
Land: Det Forenede Kongerige
Del VI: Supplerende oplysninger
Datoen angivet i bekendtgørelsens pkt. V.2.1) er datoen for beslutning om at indgå rammeaftaletillægget og ikke datoen for rammeaftaletillæggets indgåelse. Tillægget vil ikke blive underskrevet før udløbet af en periode på 10 dage fra offentliggørelsen af denne bekendtgørelse jf. pkt. VI.4.3)
Værdien angivet i pkt. II.1.7) og V.2.4) er værdien af tillægget til rammeaftalen og er således ikke udtryk for rammeaftalens samlede værdi.
Den samlede værdi af rammeaftalen inklusiv værdien af tillægget udgør DKK 350.000.000.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
FMI følger proceduren i klagenævnslovens § 4 (lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud, tilgængelig på www.retsinformation.dk). Tillægget til rammeaftalen vil ikke blive indgået før udløbet af 10 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor denne bekendtgørelse er offentliggjort, jf. klagenævnslovens § 4, stk. 1, nr. 2.
I henhold til klagenævnslovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsreglerne har indgået et tillæg til rammeaftale uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, i tilfælde hvor en ordregiver har fulgt proceduren i § 4, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået et tillæg til rammeaftale, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at indgå tillæg til rammeaftale uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i den nævnte periode, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1.
Kontaktoplysning til Klagenævnet for Udbud er angivet i pkt. VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds egen vejledning om klager er tilgængelig på hjemmesiden angivet i pkt. VI.4.1).
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk