23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2021/S 231-608785
Offentliggjort
29.11.2021
Udbudstype
Forhåndsmeddelelse

Udbyder

Andel Holding A/S

Forhåndsmeddelelse vedrørende Andel Holding A/S' anskaffelse af implementeringsydelser til nyt ERP-system


Andel Holding A/S

Forhåndsmeddelelse

Denne bekendtgørelse er kun vejledende

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Andel Holding A/S
CVR-nummer: 25784413
Postadresse: Hovedgaden 36
By: Svinninge
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Postnummer: 4520
Land: Danmark
Kontaktperson: Jesper Villumsen
E-mail: jvi@andel.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://andel.dk/
I.3) Kommunikation
Yderligere oplysninger fås på anden adresse:
Officielt navn: Andel Holding A/S
CVR-nummer: 25784413
Postadresse: Hovedgaden 36
By: Svinninge
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Postnummer: 4520
Land: Danmark
Kontaktperson: Jesper Villumsen
E-mail: jvi@andel.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://andel.dk/
I.4) Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5) Hovedaktivitet
Anden aktivitet: Forsyningsvirksomhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Forhåndsmeddelelse vedrørende Andel Holding A/S' anskaffelse af implementeringsydelser til nyt ERP-system

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72000000 It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Andel Holding A/S (herefter Andel) er i forberedelsesfasen vedrørende en anskaffelse af implementeringsydelser til nyt ERP-system. Det er tale om en transitionsopgave, hvor de to nuværende SAP ECC-systemer skal migreres og opgraderes til en S/4HANA løsning. Som en del af forberedelsen vil Andel gerne varsle det potentielle marked om den kommende udbudsproces, herunder eventuelt i dialog med markedet, efter behov. Se nærmere i II.2.4) Beskrivelsen af udbuddet.

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72200000 Programmering af software og konsulentvirksomhed
72220000 Konsulentvirksomhed i forbindelse med systemer og teknik
72224000 Konsulentvirksomhed i forbindelse med projektstyring
72224100 Planlægning af implementering af et system
72227000 Konsulentvirksomhed i forbindelse med integration af programmel
72254000 Programmeltestning
72254100 Systemafprøvning
72260000 Programmelrelaterede tjenester
72263000 Implementering af programmel
72265000 Konfigurering af programmel
72266000 Konsulentvirksomhed i forbindelse med programmel
72311100 Konvertering af data
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK02 Sjælland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Formålet med forhåndsmeddelelsen er at få afdækket, om der er leverandører på markedet, der har interesse i at levere implementeringsydelser til Andels nye ERP-system. Forhåndsmeddelelsen har ligeledes til formål at give Andel et bredere markedskendskab som grundlag for at kunne kravspecificere sit behov yderligere til brug for et kommende udbud.

Det kommende udbud omhandler anskaffelse af implementeringsydelser til nyt ERP-system, en transitionsopgave, hvor de to nuværende SAP ECC-systemer skal migreres og opgraderes til en S/4HANA løsning. Leverandøren på opgaven skal rådgive om best practice på S/4HANA, konfigurere systemet med udgangspunkt i Best practice (SAP’s Model Company eller lignende), sikre flytning af eksisterende konfigurering fra de to SAP ECCS systemer, hvor standard ikke findes eller ikke kan anvendes, gennemføre datamigrering fra begge platforme samt stå for funktionel -og integrationstest. Der er eksisterende udvikling/tilpasninger på flere områder, som kan genbruges direkte og skal flyttes med over. Eksisterende integrationer fra begge nuværende SAP platforme skal bringes med over, idet flere af de systemer der integreres med endnu ikke er sammenlagt. Det drejer sig specielt om GIS og MDM systemer, hvor Andel Holding A/S har følgende: SEAS-NVE platform: G/Tech og ID Specto og RBC platform: Esri GIS og Landis&Gyr. For de fleste integrationer gælder, at de kører gennem SAP PO. Autorisationer, hvor eksisterende set up re-implementeres, samt arkivering, af såvel bilag som dokumenter før migrering, er også en del af opgaven. Andels medarbejdere skal involveres, så kompetencer opbygges både i forretningen og i it-afdelingen med henblik på overtagelse af vedligeholdelse. Andel har ca. 12 SAP-konsulenter, som skal indgå i opgaven og som kender de nuværende integrationer og tilpasninger. Leverandøren skal således ikke stå for efterfølgende drift og support.

Projektet skal dække følgende hovedprocesser:

- Anlæg fra etablering til nedlægning

- Anlægsvedligeholdelse herunder fejl og udbedring

- Måler fra opsætning og kundetilslutning inklusiv kommunikation med Datahub til nedtagelse

- Indkøb, betaling, logistik og lager

- Fakturering til indbetaling herunder engrosafregning af elleverandører

- Finans fra registrering til rapportering herunder intercompany afregning

- Medarbejder stamdata og tidsregistrering

Andel opfordrer potentielle leverandører til at tilkendegive interesse for opgaven. Andel vil, efter behov, afholde en markedsundersøgelse, hvor relevante leverandører indkaldes til bilaterale møder. Andel forbeholder sig i den forbindelse retten til at udvælge relevante leverandører til møder og forpligter sig således ikke til at afholde møder med samtlige interesserede leverandører.

Ved tilkendegivelse opfordres leverandøren til at uddybe sin interesse for opgaven og beskrive, hvorfor leverandøren er en relevant bidragsydelser i markedsundersøgelsen så vel som opgaven. Leverandøren opfordres i den forbindelse til at vedlægge referencer fra tilsvarende opgaver vedrørende SAP HANA til større forsyningsvirksomheder.

Deltagelse i markedsundersøgelsen er ikke en forudsætning for deltagelse i udbuddet og giver ikke en forbedret stilling i forhold til øvrige potentielle leverandører.

Dokumentation af og/eller materiale fra eventuel markedsundersøgelse vil blive offentliggjort som en integreret del af det kommende udbudsmateriale på EU-Supply (Udbud nr. 284557).

Se nærmere om frist for tilkendegivelser i II.2.14) Yderligere oplysninger.

II.2.14) Yderligere oplysninger

Frist for tilkendegivelser er mandag, den 6. december 2021, kl. 12:00. Tilkendegivelse fremsendes til Jesper Villumsen på jvi@andel.dk med emnet "Tilkendegivelse vedrørende anskaffelse af nyt ERP-system". Eventuelle møder forventes afholdt uge 49-50. Møderne afholdes som udgangspunkt på dansk.

II.3) Foreløbig dato for offentliggørelse af udbudsbekendtgørelse:
01/02/2022

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
24/11/2021

Send til en kollega

0.047