Fakta om udbudet
Udbyder
Andel Holding A/S
Forhåndsmeddelelse vedrørende Andel Holding A/S' anskaffelse af implementeringsydelser til nyt ERP-system
Andel Holding A/S
Forhåndsmeddelelse
Denne bekendtgørelse er kun vejledende
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 25784413
Postadresse: Hovedgaden 36
By: Svinninge
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Postnummer: 4520
Land: Danmark
Kontaktperson: Jesper Villumsen
E-mail: jvi@andel.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://andel.dk/
CVR-nummer: 25784413
Postadresse: Hovedgaden 36
By: Svinninge
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Postnummer: 4520
Land: Danmark
Kontaktperson: Jesper Villumsen
E-mail: jvi@andel.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://andel.dk/
Del II: Genstand
Forhåndsmeddelelse vedrørende Andel Holding A/S' anskaffelse af implementeringsydelser til nyt ERP-system
Andel Holding A/S (herefter Andel) er i forberedelsesfasen vedrørende en anskaffelse af implementeringsydelser til nyt ERP-system. Det er tale om en transitionsopgave, hvor de to nuværende SAP ECC-systemer skal migreres og opgraderes til en S/4HANA løsning. Som en del af forberedelsen vil Andel gerne varsle det potentielle marked om den kommende udbudsproces, herunder eventuelt i dialog med markedet, efter behov. Se nærmere i II.2.4) Beskrivelsen af udbuddet.
Formålet med forhåndsmeddelelsen er at få afdækket, om der er leverandører på markedet, der har interesse i at levere implementeringsydelser til Andels nye ERP-system. Forhåndsmeddelelsen har ligeledes til formål at give Andel et bredere markedskendskab som grundlag for at kunne kravspecificere sit behov yderligere til brug for et kommende udbud.
Det kommende udbud omhandler anskaffelse af implementeringsydelser til nyt ERP-system, en transitionsopgave, hvor de to nuværende SAP ECC-systemer skal migreres og opgraderes til en S/4HANA løsning. Leverandøren på opgaven skal rådgive om best practice på S/4HANA, konfigurere systemet med udgangspunkt i Best practice (SAP’s Model Company eller lignende), sikre flytning af eksisterende konfigurering fra de to SAP ECCS systemer, hvor standard ikke findes eller ikke kan anvendes, gennemføre datamigrering fra begge platforme samt stå for funktionel -og integrationstest. Der er eksisterende udvikling/tilpasninger på flere områder, som kan genbruges direkte og skal flyttes med over. Eksisterende integrationer fra begge nuværende SAP platforme skal bringes med over, idet flere af de systemer der integreres med endnu ikke er sammenlagt. Det drejer sig specielt om GIS og MDM systemer, hvor Andel Holding A/S har følgende: SEAS-NVE platform: G/Tech og ID Specto og RBC platform: Esri GIS og Landis&Gyr. For de fleste integrationer gælder, at de kører gennem SAP PO. Autorisationer, hvor eksisterende set up re-implementeres, samt arkivering, af såvel bilag som dokumenter før migrering, er også en del af opgaven. Andels medarbejdere skal involveres, så kompetencer opbygges både i forretningen og i it-afdelingen med henblik på overtagelse af vedligeholdelse. Andel har ca. 12 SAP-konsulenter, som skal indgå i opgaven og som kender de nuværende integrationer og tilpasninger. Leverandøren skal således ikke stå for efterfølgende drift og support.
Projektet skal dække følgende hovedprocesser:
- Anlæg fra etablering til nedlægning
- Anlægsvedligeholdelse herunder fejl og udbedring
- Måler fra opsætning og kundetilslutning inklusiv kommunikation med Datahub til nedtagelse
- Indkøb, betaling, logistik og lager
- Fakturering til indbetaling herunder engrosafregning af elleverandører
- Finans fra registrering til rapportering herunder intercompany afregning
- Medarbejder stamdata og tidsregistrering
Andel opfordrer potentielle leverandører til at tilkendegive interesse for opgaven. Andel vil, efter behov, afholde en markedsundersøgelse, hvor relevante leverandører indkaldes til bilaterale møder. Andel forbeholder sig i den forbindelse retten til at udvælge relevante leverandører til møder og forpligter sig således ikke til at afholde møder med samtlige interesserede leverandører.
Ved tilkendegivelse opfordres leverandøren til at uddybe sin interesse for opgaven og beskrive, hvorfor leverandøren er en relevant bidragsydelser i markedsundersøgelsen så vel som opgaven. Leverandøren opfordres i den forbindelse til at vedlægge referencer fra tilsvarende opgaver vedrørende SAP HANA til større forsyningsvirksomheder.
Deltagelse i markedsundersøgelsen er ikke en forudsætning for deltagelse i udbuddet og giver ikke en forbedret stilling i forhold til øvrige potentielle leverandører.
Dokumentation af og/eller materiale fra eventuel markedsundersøgelse vil blive offentliggjort som en integreret del af det kommende udbudsmateriale på EU-Supply (Udbud nr. 284557).
Se nærmere om frist for tilkendegivelser i II.2.14) Yderligere oplysninger.
Frist for tilkendegivelser er mandag, den 6. december 2021, kl. 12:00. Tilkendegivelse fremsendes til Jesper Villumsen på jvi@andel.dk med emnet "Tilkendegivelse vedrørende anskaffelse af nyt ERP-system". Eventuelle møder forventes afholdt uge 49-50. Møderne afholdes som udgangspunkt på dansk.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger