Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Struer Kommune
Opdateringer
Tilbudsgiver skal bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske
udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1 til 3 og § 136 (se ESPDs afsnit
"Udelukkelse").
Tilbudsgiver skal derudover bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af følgende frivillige
udelukkelsesgrunde, i udbudslovens § 137 (se ESPDs afsnit: "Udelukkelse"):
- Tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller
likvidationsbehandling eller lignende, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2.
- Tilbudsgiveren har indgået en aftale med henblik på konkurrencefordrejning, jf.
udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 4.
Den tilbudsgiver, som ifølge ordregiver har afgivet det økonomisk mest fordelagtige tilbud,
skal dokumentere de oplysninger, som er afgivet i ESPD i forbindelse med
tilbudsafgivning, bl.a. ved at indhente en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen.
For danske virksomheders vedkommende vil der blive anmodet om en serviceattest fra
Erhvervsstyrelsen som dokumentation for, at den vindende tilbudsgiver ikke er omfattet af
en udelukkelsesgrund, jf. udbudslovens § 153, og denne serviceattest må maksimalt
være udstedt 6 måneder før tilbudsfristen.
Er tilbudsgiver ikke fra Danmark, og udsteder tilbudsgivers hjemland ikke de relevante
certifikater eller dokumenter, eller dækker disse ikke alle de relevante tilfælde, kan de
erstattes af en erklæring under ed. Anvendes edsaflæggelse ikke i det pågældende land,
kan der i stedet anvendes en erklæring på tro og love afgivet over for en offentlig
myndighed i det pågældende land.
Ordregiver opfordrer tilbudsgiver til at stille afklarende spørgsmål, såfremt tilbudsgiver er i
tvivl om forståelsen af krav i kravspecifikationen, vilkår i kontrakten eller
udbudsmaterialet i øvrigt. Tilbudsgiver opfordres desuden til at gøre ordregiver
opmærksom på eventuelle forhold i udbudsmaterialet, der giver anledning til tvivl om,
hvorvidt tilbudsgiver kan/vil afgive tilbud. På baggrund af indkomne spørgsmål kan der
ske efterfølgende ændringer eller præciseringer i det offentliggjorte udbudsmateriale,
herunder kravspecifikationen, og tilbudsgiver bør således holde sig orienteret om
eventuelle ændringer i det offentliggjorte udbudsmateriale.
Referencelisten fra ESPD'et betragtes som endelig dokumentation, jf. udbudslovens §
155, nr. 2.
Den maksimale værdi og dermed det maksimale træk på kontrakten kan max være DKK 15.000.000. Såfremt dette beløb skulle overstiges i kontraktperioden, vil kontrakten have udtømt sin virkning.
EU-Udbud på levering af vask og leje af beklædning og linned til Struer Kommune
Struer Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29189951
Postadresse: Østergade 11 -15
By: Struer
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 7600
Land: Danmark
Kontaktperson: Asbjørn Kjærgaard.
E-mail: asbjorn@struer.dk
Telefon: +45 23230909
Fax: +45 96848109
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/168798457.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.struer.dk/
Del II: Genstand
EU-Udbud på levering af vask og leje af beklædning og linned til Struer Kommune
Udbuddet omfatter levering af leje og vask af beklædning og linned til Struer Kommune.
Struer Kommune
Udbuddet vedrører vask og lejeordning af beklædning og linned til Sundhed og Omsorg, herunder Hjemmeplejen, sygeplejen, kostområdet, aktivitet og Tandplejen/CTN i Struer Kommune.
De omfattede enheder og institutioner fremgår af Bilag 5 - Oversigt over medarbejdere og lokationer.
Udbuddet omfatter ca. 520 medarbejdere. Der tages forbehold for ændringer i antallet af medarbejder omfattet af udbuddet, antallet af leveringssteder og adresser, f.eks. som følge af omstrukturering, udlicitering, kapacitetsændringer eller tilsvarende.
Ordregiver kan forlænge kontrakten i op til 1 x 12 måneder. Forlængelse sker i givet fald på uændrede vilkår. Meddelelse herom skal gives til kontrakthaver senest 6 måneder før kontraktudløb, i modsat fald ophører kontrakten uden særskilt opsigelse.
Den udbudte aftale indgås på de vilkår, der fremgår af den vedlagte kontrakt jf. bilag 4. Til tilbuddet skal vedlægges en "designguide" på samtlige tilbudte modeller med henvisning til positionsnummer for beklædningsdelen i bilag 2 tilbudsliste. F.eks. En Pdf fil med billede/præsentation af tøjet.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal oplyse sin egenkapital for det seneste afsluttede årsregnskab.
Det er et minimumskrav, at Tilbudsgiver ved afslutningen af det seneste regnskabsår havde en positiv egenkapital på minimum 10. mio. kr. Har Tilbudsgiver ikke afsluttet nogen regnskabsår, er det et minimumskrav, at Tilbudsgiver kan dokumentere ved balance fra Tilbudsgivers bogholderi, at Tilbudsgiver ved afslutningen af sidste kvartal har en positiv egenkapital på 10. mio. kr. Dokumentationen skal såfremt der anmodes om det være attesteret af en uafhængig revisor.
Der er krav til referencer
Det er et minimumskrav, at Tilbudsgiver kan anføre en referenceliste med angivelse af minimum 2 kommuner eller offentlige myndigheder, hvor tilbudsgiver i løbet af de sidste 3 år har leveret vask og leje af beklædning for minimum 450 medarbejdere og mindst 10 leveringsadresser. Referencerne skal indeholde, kontaktperson (navn, tlf.nr. og e-mail), periode for udførelse af opgaven, antal leveringsadresser og antallet af personer som der er leveret tøj til.
I forbindelse med opfyldelse af kontrakten, modtager leverandøren personoplysninger på ordregivers ansatte, som leverandøren bliver databehandler for. Der indgås derfor databehandleraftale mellem parterne. Leverandøren er i hele kontraktens løbetid forpligtet til at opretholde sædvanlig erhvervs- og produktansvarsforsikring omfattende skader, for hvilke der er ansvar efter dansk rets almindelige regler. Denne forsikring skal i hele kontraktperioden holdes i kraft og være betalt. Dækningen skal for hver forsikringsbegivenhed pr. år dække minimum 10 millioner danske kroner for personskade og 5 millioner danske kroner for tingsskade. Den maksimale værdi og dermed det maksimale træk på kontrakten kan max være DKK 15.000.000. Såfremt dette beløb skulle overstiges i kontraktperioden, vil kontrakten have udtømt sin virkning. Øvrige kontraktvilkår fremgår af udbudsmaterialets udkast til kontrakt (Bilag 4)
Del IV: Procedure
Der er ikke adgang til åbning af tilbuddene.
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsgiver skal bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske
udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1 til 3 og § 136 (se ESPDs afsnit
"Udelukkelse").
Tilbudsgiver skal derudover bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af følgende frivillige
udelukkelsesgrunde, i udbudslovens § 137 (se ESPDs afsnit: "Udelukkelse"):
- Tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller
likvidationsbehandling eller lignende, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2.
- Tilbudsgiveren har indgået en aftale med henblik på konkurrencefordrejning, jf.
udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 4.
Den tilbudsgiver, som ifølge ordregiver har afgivet det økonomisk mest fordelagtige tilbud,
skal dokumentere de oplysninger, som er afgivet i ESPD i forbindelse med
tilbudsafgivning, bl.a. ved at indhente en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen.
For danske virksomheders vedkommende vil der blive anmodet om en serviceattest fra
Erhvervsstyrelsen som dokumentation for, at den vindende tilbudsgiver ikke er omfattet af
en udelukkelsesgrund, jf. udbudslovens § 153, og denne serviceattest må maksimalt
være udstedt 6 måneder før tilbudsfristen.
Er tilbudsgiver ikke fra Danmark, og udsteder tilbudsgivers hjemland ikke de relevante
certifikater eller dokumenter, eller dækker disse ikke alle de relevante tilfælde, kan de
erstattes af en erklæring under ed. Anvendes edsaflæggelse ikke i det pågældende land,
kan der i stedet anvendes en erklæring på tro og love afgivet over for en offentlig
myndighed i det pågældende land.
Ordregiver opfordrer tilbudsgiver til at stille afklarende spørgsmål, såfremt tilbudsgiver er i
tvivl om forståelsen af krav i kravspecifikationen, vilkår i kontrakten eller
udbudsmaterialet i øvrigt. Tilbudsgiver opfordres desuden til at gøre ordregiver
opmærksom på eventuelle forhold i udbudsmaterialet, der giver anledning til tvivl om,
hvorvidt tilbudsgiver kan/vil afgive tilbud. På baggrund af indkomne spørgsmål kan der
ske efterfølgende ændringer eller præciseringer i det offentliggjorte udbudsmateriale,
herunder kravspecifikationen, og tilbudsgiver bør således holde sig orienteret om
eventuelle ændringer i det offentliggjorte udbudsmateriale.
Referencelisten fra ESPD'et betragtes som endelig dokumentation, jf. udbudslovens §
155, nr. 2.
Den maksimale værdi og dermed det maksimale træk på kontrakten kan max være DKK 15.000.000. Såfremt dette beløb skulle overstiges i kontraktperioden, vil kontrakten have udtømt sin virkning.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage
regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem
der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for
beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den
dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden,
jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige
angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk