23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 225-409546
Offentliggjort
20.11.2015
Udbudstype
Andre

Udbyder

Københavns Universitet/University of Copenhagen

Vindere

(20.11.2015)
Thermo Electron A/S
Stamholmen 193, 2. sal
2650 Hvidovre

Opgradering af Easy nLC1000 til Easy nLC 1200 på Novo Nordisk Foundation Center for Protein Research


Københavns Universitet/University of Copenhagen

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Denne bekendtgørelse er omfattet af: Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed/ordregiver

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Københavns Universitet/University of Copenhagen
Nørregade 10
Att: Line Kolle
1017 København K
DANMARK
Telefon: +45 35334470
Mailadresse: line.kolle@adm.ku.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed / ordregiveren: http://www.indkoeb.ku.dk

I.2) Type ordregivende myndighed
Offentligt organ
I.3) Hovedaktivitet
Andet: universitet
1.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders / ordregiveres vegne
Den ordregivende myndighed / ordregiveren indkøber på andre ordregivende myndigheders / ordregiveres vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Betegnelse for kontrakten
Opgradering af Easy nLC1000 til Easy nLC 1200 på Novo Nordisk Foundation Center for Protein Research.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Varer
Indkøb

NUTS-kode DK01

II.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
II.1.4) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Anskaffelsen er en udskiftning/opgradering af allerede eksisterende installationer, i en fælles facilitet på Københavns Universitet. Anskaffelsen finder anvendelse i forskning og udvikling, i grundforskning og anvendt forskning i humane proteiner af medicinsk relevans.
II.1.5) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

38432200

II.6) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.2) Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi
II.2.1) Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse af udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende (jf. del 2 i bilag D1, D2 eller D3)
Begrundelse for anvendelse af udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende i henhold til direktiv 2004/18/EF
De pågældende varer er alene fremstillet med henblik på forskning, forsøg, undersøgelse eller udvikling på de i direktivet fastsatte betingelser: ja
Kun en bestemt tilbudsgiver kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder / varer / tjenesteydelser af: tekniske årsager
Anden begrundelse for tildeling af kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende
Kontrakten er ikke omfattet af direktivet
I henhold til Europa-Parlamentets og Rådets direktiv Nr. 2004/18/EF, artikel 31, stk. 1, litra b, er det Københavns Universitets opfattelse at ingen anden udbyder kan tilbyde et tilsvarende instrument som del af f.eks. en samlet LC-MS løsning. De ønskede instrumenter har samme hardwareprofil, samme brugerflade, hurtig implementering og direkte metodeoverførsel som eksisterende instrumenter. Altså ét reservedelssortiment, én type servicekontrakt og én software. De ønskede instrumenter er de eneste integrerede, »alt i én løsninger« af nano UHPLC'ere på markedet. De ønskede instrumenter er de absolut mindste nano UHPLC'ere på markedet og sikrer enestående mobilitet mellem MS-instrumenterne. De ønskede instrumenter er de eneste nano UHPLC'ere med integreret »touch pad« dvs. direkte kontrol, metodeopsætning mv. fra fronten. De ønskede instrumenter har batteri »back-up«, hvilket tillader strømafbrydelse og flytning under drift som sikrer kontinuitet og enestående høj »oppe-tid«. De ønskede instrumenter har de nødvendige flow- og trykområde (1200 bar, 20-2000 nL/min) for øge laboratoriets produktivitet. De ønskede instrumenter er konfigureret med nanoViper forbrugsdele som sikrer høj grad af brugervenlighed og dermed kontinuitet og høj »oppe-tid«.Fuld integration i eksisterende arbejdsrutiner, idet der er tale om, dels en instrument udvidelse hvor der ønskes nye Easy-nLC 1200 moduler er en opgradering opgradering/udskiftning af eksisterende Easy-nLC 1000 Easy-nLC II »2nd generation« systemer. Ingen anden udbyder kan tilbyde et tilsvarende instrument som del af feks. en samlet LCMS løsning. I henhold til Europa-Parlamentets og Rådets direktiv Nr. 2004/18/EF, artikel 31, stk. 2, litra b, er det Københavns Universitets opfattelse at ingen anden udbyder kan tilbyde tilsvarende udstyr som del af en samlet LC-MS løsning. Det ønskede udstyr har samme hardwareprofil, samme brugerflade, implementering og direkte metodeoverførsel som eksisterende udstyr. Ordregiver har behov for at kunne analysere meget komplekse peptid-blandinger proteiner og har derfor behov for udstyr med effektive online separationsmetoder forbundet direkte til vores eksisterende orbitrap massespektrometre. De nye Easy-nLC 1200 systemer tillader nanoflow separation af komplekse peptidblandinger i 75 cm lange analytiske kolonner med 75 micrometer ID og 2 micro C18-partikler direkte forbundet til og styret af vores Orbitrap massespektrometre. Længere kolonner vil signifikant øge den kromatografiske separation kraft og dermed maksimere proteome coverage i de enkelte analyser. Udstyret giver fuld integration i eksisterende arbejdsrutiner, idet der er tale om en udskiftning af eksisterende, Easy nLC1200 og Easy nLCII systemer. Leverandørskift vil derfor indebære, teknisk uforenelighed og uforholdsmæssigt store udskiftnings-omkostninger. Et sådan skifte vil desuden nødvendiggøre ændring af integrerede software systemer som er meget ressourcekrævende og derfor vil sætte os konkurrencemæssigt langt tilbage.
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed / ordregiveren
043-0174/15-7000
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej

Del V: Kontrakttildeling

V.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
V.2) Oplysninger om tilbud
V.3) Navn og adresse på den økonomiske aktør, som der er truffet afgørelse om at indgå kontrakt med

Thermo Electron A/S
Stamholmen 193, 2. sal
2650 Hvidovre
DANMARK
Mailadresse: fisher.dk@thermofisher.com
Telefon: +45 70236260
Internetadresse: http://www.thermoscientific.com
Fax: +45 70236263

V.4) Oplysninger om kontraktens værdi
Kontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi:
Værdi: 8 650 000 DKK
Eksklusive moms
Kontraktens endelige samlede værdi:
Værdi: 8 650 000 DKK
Eksklusive moms
V.5) Oplysninger om underentreprise
Kontrakten forventes at ville blive givet i underentreprise: nej

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.2) Yderligere oplysninger:
Det primære fokus for vores arbejde på Novo Nordisk Center for Protein Research er vores forskning inden for protein-forskning og områderne sygdomsmekanismer, sygdomssystembiologi og proteomics forskningen i særdeleshed.
VI.3) Klageprocedurer
VI.3.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk

VI.3.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er) En klage over at ordregivende myndighed, i henhold til Europa-Parlamentets og Rådets direktiv Nr. 2004/18/EF, artikel 31, har besluttet, at tildele kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende skal, i henhold til lov om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. § 7, stk. 3, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage, regnet fra dagen efter den dag, hvor en bekendtgørelse om indgåelse af kontrakt er blevet offentliggjort. Lov om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. definerer i § 3, stk. 1, litra 1, en standstill-periode på 10 kalenderdage, regnet fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed er offentliggjort i Den Europæiske Unions Tidende.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klager skriftligt underrette ordregivende myndighed om, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden skal klager, jf. Lov om håndhævelse af udbudsreglerne § 12, stk. 1., tillige angive, hvorvidt der i klagen begæres opsættende virkning af tildelingsbeslutningen.
VI.3.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.4) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
17.11.2015

Send til en kollega

0.047