Fakta om udbudet
Udbyder
Region Syddanmark
Udbud med forhandling af kontrakt om levering, implementering og vedligeholdelse af Sydtelefoni til Region Syddanmark
Region Syddanmark
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29190909
Postadresse: Damhaven 12
By: Vejle
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
Postnummer: 7100
Land: Danmark
Kontaktperson: Lis Hermind
E-mail: lib@rsyd.dk
Telefon: +45 40180152
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.regionsyddanmark.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/181055
Del II: Genstand
Udbud med forhandling af kontrakt om levering, implementering og vedligeholdelse af Sydtelefoni til Region Syddanmark
Implementering, drift og vedligehold af en telefoniløsning, hvilket vil sige fastnettelefoni, mobiltelefoni og videoinfrastruktur inklusive videoenheder.
Vejle
Udbuddet omhandler levering, implementering, Drift og vedligehold af Ordregivers telefoniløsning, hvilket vil sige fastnettelefoni, mobiltelefoni og videoinfrastruktur inklusiv videoenheder på Ordregivers mange enheder.
Regionens hovedopgave er sundhedsvæsenet, men har også ansvar for den regionale udvikling og specialiserede sociale tilbud. Forretningsomfanget er således bredt, og omfatter mange funktioner, hvor telefoni-løsningen har afgørende betydning for patienter, pårørende og andre borgere i regionen.
Ordregiver ønsker derfor et godt samarbejde med Leverandøren i hele Kontraktens løbetid, båret af gensidig positiv, professionel og ansvarlig holdning.
Telefoni-løsningen er en vital del af Ordregivers infrastruktur, og en høj driftssikkerhed er af afgørende betydning. Der forventes et tæt samarbejde med Leverandøren, hvilket afspejles i udbuddets høje krav til governance og samarbejdsform, både i normaldrift og i beredskabssituationer.
Løsningen omtales i sin helhed som Sydtelefoni-løsningen, og dækker:
Intern og ekstern telefoni, kontaktcenter-funktionalitet (herunder køsystemer, telefonsvarere, omstilling m.v.), optagelse af samtaler, unified communication og collaboration, video- og audio-møder, webkonferencesystem, samt integration til 3.part systemer (Active Directory, Microsoft Exchange, DECT, alarm- og kaldesystemer mv).
Løsningen dækker derudover også indkøb af hardware, enheder og tilbehør (jf. Underbilag 3.2 Sortiment), herunder
- ip-telefoner til kontaktcentre og receptioner/sekretærfunktioner på afdelingerne
- mobiltelefoner til forskellige formål (”almindelig” brug og ”håndværkertelefoner”)
- tilbehør som panserglas, covers, audiotilbehør, opladere mv.
- videoudstyr til møderum, kontorer, konferencelokaler mv.
- servere ved opgradering af fastnet- og videoløsningen
Og endelig indeholder Leverancen indkøb af
- fastnetabonnementer
- mobilabonnementer, herunder også telemetri og mobilt bredbånd
- bylinjer
- serviceydelser og teknisk bistand
Den anslåede værdi på 280.000.000 kr. er beregnet på baggrund af en 8 årig periode, som er hele kontraktens mulige løbetid.
Udbuddet på telefoniydelser udbydes på én samlet kontrakt. Ordregiver har valgt ikke at opdele kontrakten i henhold til Udbudslovens § 49, idet det vurderes, at der er en sådan sammenhæng mellem de udbudte ydelser, at de mest hensigtsmæssigt varetages af samme leverandør. Dette skyldes et stort fokus på at opretholde en høj driftsikkerhed i hele kontraktperioden for at kunne sikre den nødvendige patientsikkerhed.
Det vil ikke være muligt at afgive tilbud på dele af kontrakten. Der skal derimod afgives tilbud på alle positioner inden for kontrakten.
Tilbudsgiver leverer de i Kontrakten omfattede Ydelser på eksklusiv basis, og Ordregiver forpligter sig til at anskaffe Ydelserne direkte omfattet af Kontrakten ved den kommende Leverandør. Den kommende Leverandør leverer Ydelserne til de enhedspriser, som Leverandøren anfører i sit tilbud.
Overførsel af statusinformation
Udbuddet gennemføres som et udbud med forhandling. Ordregiveren forbeholder sig ret til at tildele en kontrakt på grundlag af det indledende tilbud. Ordregiver vil give saglig feedback til de deltagende tilbudsgivere baseret på det indledende tilbud.
Ordregiver afholder informationsmøde for interesserede ansøgere, jf. Udbudsbetingelserne pkt. 4 Tidsplan.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Levering af Sydtelefoni til Region Syddanmark
Del VI: Supplerende oplysninger
Ordregiver har valgt at annullere udbuddet, da der er uhensigtsmæssigheder i udbudsmaterialet. Dette i form af mindstekrav, der ikke er markedskonforme.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
By: x
Land: Danmark
I henhold til § 7, stk. 2 i lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud (i det følgende benævnt ”Lov om Klagenævnet for Udbud”), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.
2) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
3) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystemer indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
4) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171,stk.4;
5) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185,stk. 2, 2. pkt.
En klage over at ordregiveren i strid med udbudsloven eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions
Tidende, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren i henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 4 har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
I henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4 skal klageren senest samtidig med, at en klage indgivestil Klagenævnet for Udbud, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens §12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.naevneneshus.dk.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: https://www.kfst.dk/