Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/78e37110-0cf4-4cf9-88b2-2a0f3bc8f292/publicMaterial
Udbyder
Aalborg Kommune
Vindere
Rammeaftale vedrørende levering af sporingssystem og tilhørende sporingsenheder til Aalborg Kommunes plejehjem
(14.11.2022)
Safecall Denmark ApS
Rølkjær 60
6600 Vejen
Udbud af rammeaftale vedrørende levering af sporingssystem og tilhørende sporingsenheder til Aalborg Kommunes plejehjem
Aalborg Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29189420
Postadresse: Boulevarden 13
By: Aalborg
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 9000
Land: Danmark
Kontaktperson: Anne Bergholt Sommer
E-mail: ase@bechbruun.com
Telefon: +45 25263361
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/78e37110-0cf4-4cf9-88b2-2a0f3bc8f292/homepage
Del II: Genstand
Udbud af rammeaftale vedrørende levering af sporingssystem og tilhørende sporingsenheder til Aalborg Kommunes plejehjem
Ordregiver udbyder herved en rammeaftale på levering af sporingssystem og tilhørende sporingsenheder til plejehjem i Aalborg Kommune. Leverandøren skal således levere et web- og app-baseret sporings- og administrationssystem til Aalborg Kommune samt tilhørende sporingsenheder til visiterede borgere i kommunen.
Rammeaftalen indeholder endvidere løbende support og vedligeholdelse i relation til det leverede sporingssystem.
Rammeaftalen udbydes i to modeller med sideordnede bud, hvorved der kan bydes på levering af sporingssystemet og de tilhørende sporingsenheder ved en købs- eller en leasing-model (ift. sporingsenheder og tilhørende hardware mv).
Ordregiver udbyder herved en rammeaftale på levering af sporingssystem og tilhørende spo-ringsenheder til plejehjem i Aalborg Kommune. Leverandøren skal således levere et web- og app-baseret sporings- og administrationssystem til Aalborg Kommune samt tilhørende sporingsenheder til visiterede borgere i kommunen.
Rammeaftalen indeholder endvidere løbende support og vedligeholdelse i relation til det leverede sporingssystem.
Rammeaftalen indebærer nærmere levering af et sporingssystem og tilhørende sporingsenheder til de borgere i Aalborg Kommune, der er bosat på plejehjem i kommunen, og som modtager en bevilling herpå, jf. Lov om Social Service, § 112. Det overordnede behov, sporingssystemet og de tilhørende sporingsenheder skal kunne dække, er at opspore og identificere plejehjemsbeboere, som lider af demens eller lignende lidelse, i tilfælde, hvor den pågældende måtte bevæge sig uden for plejehjemmet eller i lignende situationer.
Rammeaftalen udbydes i to modeller med sideordnede bud, hvorved der kan bydes på levering af sporingssystemet og de tilhørende sporingsenheder i en købs- eller en leasing-model (ift. sporingsenhederne og tilhørende hardware mv.). Tilbudsgiverne kan således afgive tilbud på levering enten som køb og/eller som leasing-model og kan dermed afgive op til to sideordnede bud.
Rammeaftalen vil blive indgået med én leverandør og vil have en varighed på to år fra tidspunktet for parternes underskrift af aftalen med option for Ordregiver på forlængelse af aftalen med to gange 12 måneder.
Ordregivers anslåede samlede forbrug af de ydelser og produkter, der er omfattet af udbuddet, udgør på årsbasis cirka 950.000 – 1.900.000 danske kr. ekskl. moms. Over en 4-årig periode er det anslåede samlede forbrug af de ydelser og produkter, der er omfattet af udbuddet, cirka 3.800.000 til 7.600.000 danske kr. ekskl. moms.
Det maksimale samlede forbrug af de ydelser og produkter, der er omfattet af udbuddet, ansættes til 15.000.000 danske kr. ekskl. moms.
Option for ordregiver på forlængelse 2 gange 12 måneder (dvs. forventet samlet varighed på 48 måneder).
Udvælgelsen vil blive foretaget på grundlag af følgende oplysninger:
• ESPD del IV.C med oplysninger om ansøgers udførelse af tjenesteydelser af den anførte type
Ved udvælgelsen vil ordregiver foretage en samlet vurdering af de indleverede referencers lighed med den herved udbudte rammeaftale, idet følgende vil have positiv betydning:
• At referencen ud over levering af sporingssystem og tilhørende sporingsenheder nærmere indebar, at der til den pågældende kommune blev leveret eller stillet et web- og app-baseret sporings- og administrationssystem til rådighed.
• At referencen vedrører løbende leverancer i henhold til et længerevarende kontraktforhold (to år eller mere).
• At referencerne samlet set har en høj værdi.
• Antallet af referencer (dog maksimalt fem).
Option for ordregiver på forlængelse 2 gange 12 måneder (dvs. forventet samlet varighed på 48 måneder).
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger skal i ESPD del IV.B oplyse:
- gennemsnitlig årsomsætning i de seneste 3 afsluttede regnskabsår
- soliditetsgrad i hvert af de seneste 3 afsluttede regnskabsår
- likviditetsgrad i hvert af de seneste 3 afsluttede regnskabsår.
Inden ordregivers underretning om tildeling af kontrakt vil den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakt, blive bedt om at fremlægge dokumentation for oplysningerne i ESPD.
Som dokumentation for sin økonomiske og finansielle formåen kan en tilbudsgiver fremlægge årsregnskaber eller uddrag heraf. Hvis dette ikke er muligt, eller hvis de pågældende oplysninger ikke fremgår heraf, så kan tilbudsgiveren fremlægge relevante erklæringer fra revisor eller tilsvarende samt ethvert andet dokument, som ordregiver vurderer passende.
Ansøger skal have en gennemsnitlig årsomsætning på minimum 2.000.000 kr. i de seneste 3 afsluttede regnskabsår.
Ansøger skal have en soliditetsgrad (egenkapital / aktiver) på minimum 10 % i hvert af de seneste 3 afsluttede regnskabsår.
Ansøger skal have en likviditetsgrad (omsætningsaktiver / kortfristet gæld) på minimum 100 % i hvert af de seneste 3 afsluttede regnskabsår.
Ansøger skal i ESPD del IV.C anføre og beskrive sine leverancer af tjenesteydelser af den anførte type (referencer). Der skal indleveres minimum to og maksimalt fem referencer.
Inden ordregivers underretning om tildeling af kontrakt vil den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakt, blive bedt om at fremlægge dokumentation for oplysningerne i ESPD.
Tilbudsgiveren vil ikke skulle indsende dokumentation for sin tekniske og faglige formåen i form af referencelister for udførte leveringer af tjenesteydelser, jf. udbudslovens § 155, nr. 1, men ordregiver kan anmode modtagerne af ydelserne om at bekræfte oplysningerne.
Ansøger skal inden for de seneste 3 år have udført minimum 2 betydelige leverancer af sporingssystem og tilhørende sporingsenheder til kommuner eller plejehjem (referencer) med en samlet værdi af mindst 50.000 kr. (pr. reference).
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Ansøger vil blive udelukket fra udbudsproceduren, såfremt ansøger er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens §§ 135-136 eller en af følgende udelukkelsesgrunde:
- Ordregiver kan påvise, at ansøger har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljøretlige område, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1.
- Ordregiver kan påvise, at ansøger har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det socialretlige område, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1.
- Ordregiver kan påvise, at ansøger har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det arbejdsretlige område, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1.
- Ansøger er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøger er hjemhørende, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2.
- Ordregiver kan påvise, at ansøger i forbindelse med udøvelsen af sit erhverv har begået alvorlige forsømmelser, der sår tvivl om ansøgers integritet, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 3.
- Ordregiver kan påvise, at ansøger væsentligt har misligholdt en tidligere offentlig kontrakt, kontrakt med en forsyningsvirksomhed eller koncessionskontrakt, og misligholdelsen har medført den pågældende kontrakts ophævelse eller en lignende sanktion, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 5.
Som dokumentation for ikke at være omfattet af udelukkelsesgrunde kan en tilbudsgiver, der er etableret i Danmark, anvende en Serviceattest fra Erhvervsstyrelsen med oplysninger fra ATP, Skifteretten, Skattestyrelsen samt Kriminalregistret. For en tilbudsgiver, der ikke er etableret i Danmark, henvises til udbudslovens § 153 og Europa-Kommissionens informati-onssystem eCertis: https://ec.europa.eu/tools/ecertis/.
Dokumentationen vedrørende udelukkelsesgrunde må ikke være udstedt tidligere end seks måneder før udløbet af tilbudsfristen.
FORHANDLINGSFORLØB
Ordregiver forventer, at forhandlingsforløbet gennemføres over 2 forhandlingsrunder. Ordregiver forbeholder sig dog retten til at i) tildele rammeaftalen på baggrund af indledende tilbud, ii) alene at gennemføre en enkelt forhandlingsrunde eller iii) gennemføre yderligere forhandlingsrunder og anmode om yderligere reviderede tilbud.
Forhandlingerne har overordnet til formål at sikre, at ordregivers behov kan imødekommes, herunder i form af hensigtsmæssige kontraktvilkår og tekniske specifikationer, og at tilbudsgivernes tilbud kan optimeres.
Ordregiver forventer, at forhandlingerne vedrører følgende temaer:
• Emner og elementer i tilbudsgivernes løsningsbeskrivelse og besvarelse af kravspecifikationen og tilbudsgivernes opfyldelse heraf
• Forbedring af ordregivers udkast til kontrakt med tilhørende bilag (afhjælpning af fejl, uhensigtsmæssigheder eller omkostningsfaktorer)
• Forbehold og forudsætninger i tilbud
Ordregiver har ud over de mindstekrav, der fremgår af kravspecifikationen (bilag 1), ikke på forhånd fastsat ufravigelige vilkår eller mindstekrav i udbudsmaterialet, der ikke kan forhandes om. Forhandlingerne kan dog ikke vedrøre kriterierne for tildeling.
Der vil ved første forhandlingsrunde finde en præsentation af det tilbudte sporingssystem sted, der indgår i evalueringen.
Nærmere detaljer om tilbudspræsentationen og forhandlingsforløbet i øvrigt remgår af udbudsbetingelsernes afsnit 6.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
En klage over indgåelse af rammeaftale efter udbudsloven skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiver om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lov om Klagenævnet for Udbud, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klager skal samtidig med indgivelse af klagen indbetale et klagegebyr på 20.000 kr. til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk