23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 240-435666
Offentliggjort
11.12.2015
Udbudstype
Begrænset udbud

Udbyder

Københavns Universitet

Vindere

(19.08.2016)
MainManager Danmark ApS
Skoleholmen 19-21
2670 Greve

Kontrakt om anskaffelse, drift og vedligeholdelse af IT-system til Facility Management af bygninger og inventar.


Københavns Universitet

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Københavns Universitet
29979812
Nørregade 10
1165 København K
DANMARK
Telefon: +45 35322626

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.ku.dk/

Elektronisk adgang til oplysninger: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=151524&B=KU

Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=151524&B=KU

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2) Type ordregivende myndighed
Offentligt organ
I.3) Hovedaktivitet
Uddannelse
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Kontrakt om anskaffelse, drift og vedligeholdelse af IT-system til Facility Management af bygninger og inventar.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 7: Edb-tjenesteydelser og hermed beslægtede tjenesteydelser
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Systemet forventes driftet hos leverandøren eller hos en af leverandøren udpeget tredjemand.

NUTS-kode DK

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Udbuddet omfatter indgåelse af kontrakt om anskaffelse, drift og vedligeholdelse af IT-system til Facility Management af bygninger og inventar.
Københavns Universitet ønsker et standard Facility Management system (integrated workplace management system — IWMS), som kan tilpasses Københavns Universitets behov.
Det ønskede Facility Management-system skal have en række funktioner, der omfatter:
1. Space og Asset Management
2. Ejendomsforvaltning
3. Drift
4. Byggesagsstyring — projektstyring (vedligeholdelse, ombygning og nybygning)
5. Planlagt forebyggende vedligehold af bygninger.
Leverandøren skal drive og vedligeholde Facility Management-systemet i et driftsmiljø, der er placeret uden for København Universitets driftsmiljøer. Leverandøren vil tillige skulle levere projektledelse og support og vil skulle varetage opgaver vedr. opsætning og konfigurering/tilpasning samt implementering. Derudover vil Leverandøren skulle varetage uddannelse af udvalgte brugere i forbindelse med implementeringen ud fra det nærmere beskrevne i udbudsmaterialet.
Systemet skal kunne bruges af ca. 450 navngivne brugere, herunder superbrugere og administratorer og eksterne rådgivere samt faste -brugere hos Københavns Universitet i driftsområderne, der har behov for at anvende systemet både ved computer og ved mobilløsning på smartphone/tablets. Herudover skal systemet være skaleret således, at det skal kunne anvendes af ca. 200 samtidige brugere.
Det er Københavns Universitets målsætning, at Facility Management-systemet skal kunne understøtte:
— Sikring af en ensartet registrering af stamdata med høj kvalitet af København Universitets bygningsmasse, så Københavns Universitets medarbejderne sikres bedre viden om bygningerne, og så tab af data ved overdragelse af opgaver mellem nuværende og kommende medarbejdere minimeres.
— Campus Service områdernes arbejde og deres muligheder for gennemsigtig og ensartet planlægning af opgaverne, herunder en intuitiv brugerflade, der bidrager til, at brugerne vælger at udnytte systemet mest muligt.
— Ensretning og lette tilgængeligheden af data i et fælles Facility Management-system, så ressourcer til ejendomsdrift og vedligeholdelse af bygninger udnyttes bedre og dermed giver bedre forhold for forskning og undervisning.
— Sikring af bedre og mere effektiv styring af bygningsøkonomi.
— Sikring af større tilfredshed blandt medarbejderne som følge af bedre it-værktøjer og bedre datagrundlag.
— Sikring af fælles viden om akut vedligehold, idet systemet skal gøre det muligt at opsummere og dokumentere gentagne problemer, således at de akutte vedligeholdelsesopgaver kan løses mere effektivt.
— Sikring af ensartet forebyggende vedligeholdelse i København Universitet, således at porteføljen på bygningsudgifter kendes for fremtiden. Det vil gøre det muligt for en bygningsadministrator at forberede sig på fremtidige renoveringer og investeringer.
— Sikring af udnyttelse og optimering af bygningsmassen samt tilpasninger af denne på grundlag af bygningsdata og -tegninger.
Facility Management-systemet skal drives af leverandøren uden for KU's egne driftsmiljøer, men skal integreres med Københavns Universitets systemportefølje Facility Management-systemet forventes således at blive kildesystem til andre systemer i København Universitets systemportefølje for alle oplysninger vedrørende bygninger, adresser, lokaler osv., og leverandøren vil skulle etablere integrationer til disse. Krav hertil vil fremgå nærmere af udbudsmaterialet.
Leverandøren skal yde 2. level support og modtage henvendelser fra Københavns Universitets egen IT-Helpdesk og administratorer, der fungerer som 1. level support.
Udbuddet omfatter en kontrakt, der indeholder elementer af såvel en offentlig kontrakt som en rammeaftale, idet kontrakten både omfatter Leverandørens pligt til at levere det ovenfor angivne, ligesom der vil indgå et element af en rammeaftale i forbindelse med Københavns Universitets muligheder for i kontraktperioden at bestille timebaserede konsulentydelser, herunder til levering af justeringer og tilpasninger relateret til Facility Management-systemet samt levering af ad hoc uddannelse af brugere efter Københavns Universitets bestilling heraf.
Udbudsmaterialet, herunder kontrakten, indeholder desuden vilkår, der forpligter Leverandøren til i slutningen af kontraktperioden at levere ophørsassistance.
II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

72000000, 72220000, 72227000, 72250000, 72260000, 72261000, 72263000, 72265000, 72267000, 72266000, 72300000

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8) Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
Se punkt II.1.5) ovenfor.
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af disse optioner: 1. Forlængelse af kontrakten: Kontrakten vil indeholde en option på forlængelse af kontraktens løbetid i 12 måneder. Optionen kan anvendes op til 2 gange.
2. Funktion til håndtering af forsynings- og forbrugsdata, herunder ved opsamling og strukturering af data fra Københavns Universitets fysiske forsynings- og forbrugsmålere.
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 2
Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter:
måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Varighed i måneder: 048 (fra tildeling af kontrakten)

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Krav om eventuel sikkerhedsstillelse og garantier vil fremgå af udbudsmaterialet.
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Betalingsvilkår, herunder betalingsplan, vil fremgå af udbudsmaterialet.
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Der kræves ingen særlig retlig form. Såfremt ordren tildeles en sammenslutning af økonomiske aktører, skal deltagerne påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles befuldmægtiget.

På EU-supply (http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=151524&B=KU) findes en skabelon til konsortieerklæring, som ansøgerne, der anmoder om prækvalifikation som konsortium, kan anvende.

III.1.4) Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Ifølge bekendtgørelse af lov om begrænsning af skyldneres muligheder for at deltage i offentlige udbudsforretninger skal ansøger afgive en erklæring på tro og love om, hvorvidt ansøger har opfyldt sine forpligtelser med hensyn til betaling af skatter og afgifter og bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til retsforskrifterne i det land, hvor ansøger er etableret, og i Danmark.
Udenlandske virksomheder, der ikke er etableret i Danmark, skal således både vedlægge en erklæring på tro og love om, hvorvidt ansøger har opfyldt sine forpligtelser med hensyn til betaling af skatter og afgifter og bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til retsforskrifterne i det land, hvor ansøger er etableret, og vedlægge en erklæring på tro og love om, hvorvidt ansøger har opfyldt sine forpligtelser med hensyn til betaling af skatter og afgifter og bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til retsforskrifterne i Danmark. Såfremt ansøger ikke er eller har været forpligtet til at betale skatter og afgifter og bidrag til sociale sikringsordninger i Danmark, skal dette eksplicit anføres som begrundelse for, at en sådan tro og love erklæring ikke er vedlagt.
Ansøger kan som et alternativ til en tro og love-erklæring vedlægge autoritativ dokumentation fra relevant myndighed(er) i det pågældende land. Som dokumentation for betaling af skatter og afgifter og bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til retsforskrifterne i Danmark kan således vedlægges en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen. Udenlandske virksomheder, der ikke er etableret i Danmark, kan som dokumentation for betaling af skatter og afgifter og bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til retsforskrifterne i det land, hvor virksomheden er etableret, vedlægge en tilsvarende autoritativ attest fra den relevante myndighed i det land, hvor den udenlandske virksomhed er etableret.
Ved sammenslutninger af ansøgere (konsortium) skal oplysningerne afgives for hver enkelt deltager.

På EU-supply (http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=151524&B=KU) findes en skabelon til tro og love erklæring, som ansøger kan anvende.

III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: 1) En erklæring om ansøgers samlede omsætning i de 3 seneste disponible regnskabsår afhængigt af, hvornår ansøger blev etableret eller startede sin virksomhed.
2) En erklæring om ansøgers soliditetsgrad i de 3 seneste disponible regnskabsår afhængigt af, hvornår ansøger blev etableret eller startede sin virksomhed. Soliditetsgraden beregnes i procent som egenkapitalen divideret med de samlede aktiver.
Ved sammenslutninger af ansøgere (konsortium) skal oplysningerne afgives for hver enkelt deltager. Hvis ansøger baserer sig på andre enheders formåen (f.eks. underleverandører eller enheder inden for samme koncern, herunder moder-, søster- eller datterselskaber) skal ansøger godtgøre, at ansøger fuldt ud kan råde over de ressourcer, der er nødvendige for kontraktens udførelse, jf. udbudsdirektivets art. 47, stk. 2. Dette kan f.eks. ske ved en erklæring eller ved fremlæggelse af dokumentation for disse enheders tilsagn om at stille de nødvendige ressourcer til rådighed. I modsat fald har ordregiver ikke mulighed for at lægge vægt på andre enheders formåen.

På EU-supply (http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=151524&B=KU) findes skabeloner til ansøgers afgivelse af oplysninger om økonomisk og finansiel kapacitet, samt skabelon til støtteerklæring om andre enheders formåen, som ansøger kan anvende.

III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
1) Forelæggelse af en liste over de betydeligste tilsvarende tjenesteydelser, ansøger har udført i løbet af de sidste 3 år. Ordregiver ser gerne, at ansøger for hver beskrivelse af tilsvarende tjenesteydelser redegør for kundenavn, kontaktperson, beløb og tidspunkt samt referenceopgavens relevans og sammenlignelighed I forhold til den udbudte kontraktgenstand jf. pkt. II.1.5) og II.2.1).
Ved sammenslutninger af ansøgere (konsortium) skal oplysningerne afgives for hver enkelt deltager. Hvis ansøger baserer sig på andre enheders formåen (f.eks. underleverandører eller enheder inden for samme koncern, herunder moder-, søster- eller datterselskaber) skal ansøger godtgøre, at ansøger fuldt ud kan råde over de ressourcer, der er nødvendige for kontraktens udførelse, jf. udbudsdirektivets art. 48, stk. 3. Dette kan f.eks. ske ved en erklæring eller ved fremlæggelse af dokumentation for disse enheders tilsagn om at stille de nødvendige ressourcer til rådighed. I modsat fald har ordregiver ikke mulighed for at lægge vægt på andre enheders formåen.

På EU-supply (http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=151524&B=KU) findes skabeloner til ansøgers afgivelse af oplysninger om teknisk kapacitet, samt skabelon til støtteerklæring om andre enheders formåen, som ansøger kan anvende.

III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: nej
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: nej

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Begrænset
IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal økonomiske aktører: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Ved en eventuel begrænsning af antallet af ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud, vil ordregiver ved udvælgelsen lægge vægt på de tekniske og finansielle oplysninger, som beskrevet under pkt. III, idet følgende indgår i vurderingen:
1) De bedste og mest relevante referencer, vurderet på grundlag af den vedlagte referenceliste for udførelsen af tilsvarende tjenesteydelser, jf. punkt III.2.3) og
2) Den bedste økonomiske kapacitet, vurderet på baggrund af ansøgers omsætning og soliditetsgrad, jf. punkt III.2.2).
I vurderingen vægter 1) mere end 2).
IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
043-0165/15-7000
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
Skal der betales for dokumenterne?: nej
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
19.1.2016 - 12:00
IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
Andet: Standardbeskrivelser af teknisk karakter kan angives på engelsk eller dansk. Det vil i øvrigt fremgå af udbudsmaterialet om og — i givet fald hvilke — oplysninger, der kan afgives på engelsk eller dansk.
IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.3.8) Åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger
1) Der er tale om et begrænset udbud, hvilket indebærer, at virksomheder, der ønsker at deltage i udbudsprocessen, først skal anmode om prækvalifikation.
2) I henhold til pkt. I.1), bemærkes, at der ikke er yderligere dokumenter, som ansøgeren kan rekvirere fra ordregiver under prækvalifikationsfasen. Yderligere dokumenter i form af udbudsmaterialet vil alene blive udsendt til de leverandører, der efter prækvalifikationen opfordres til at afgive tilbud.

3) Eventuelle spørgsmål og svar vedrørende prækvalifikationen vil blive offentliggjort på ordregivers udbudsportal EU-supply (http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=151524&B=KU)). Ansøgere opfordres til løbende at holde sig orienteret på EU-supply.

4) Anmodningen om prækvalifikation skal udarbejdes på baggrund af de i del III.2) angivne betingelser for deltagelse. Ansøgende virksomheder skal således afgive samtlige i pkt. III.2.1), III.2.2) og III.2.3) angivne oplysninger, erklæringer mv. for at komme i betragtning som eventuel tilbudsgiver.
5) Hver ansøger kan kun afgive 1 anmodning om prækvalifikation.
6) Frist for modtagelse af anmodning om prækvalifikation fremgår af pkt. IV.3.4).

7) Anmodningen om prækvalifikation kan ikke afgives pr. e-mail eller fysisk, men skal fremsendes via http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=151524&B=KU

8) Med henvisning til punkt II.3) oplyses supplerende, at kontraktens varighed på 48 måneder skal regnes fra tidspunktet for overtagelsesdagen.
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Fax: +45 33307799

VI.4.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Der gælder visse lovbestemte frister for indgivelse af klager til Klagenævnet for Udbud, jf. lov om håndhævelse af udbudsreglerne mv.
En virksomheds klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret.
Klage over udbud, der ikke vedrører prækvalifikation, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen.
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
Fax: +45 41715100

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
7.12.2015

Send til en kollega

0.062