Fakta om udbudet
Udbyder
Professionshøjskolen University College Nordjylland
Vindere
Network as a service (NAAS) for Professionshøjskolen University College Nordjylland
(06.04.2016)
KMD A/S
Lauritzens Plads 1
9000 Aalborg
Network as a service (NAAS) for Professionshøjskolen University College Nordjylland.
Professionshøjskolen University College Nordjylland
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed
Professionshøjskolen University College Nordjylland
Selma Lagerløfts Vej 2
Att: Kristian Ax
9220 Aalborg Øst
DANMARK
Mailadresse: kontakt@tohv.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: www.ucn.dk
Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Del II: Kontraktens genstand
Tjenesteydelseskategori nr. 7: Edb-tjenesteydelser og hermed beslægtede tjenesteydelser
NUTS-kode DK05
På baggrund af et stigende behov for nødvendig udvikling, vedligehold, support og generel administration af infrastrukturen har UCN vedtaget en IT-Sourcing-strategi. Ét af de centrale pejlemærker i denne sourcing-strategi er, at afsøge markedet for og evt. gennemføre fuld outsourcing af drift, vedligehold og support af UCN-nettet til 3. part, således at kvalitet, leverancer og services på netværk og trådløst netværk, opfylder de behov som en uddannelsesinstitution af UCN's størrelse og sammensætning har behov for.
Konkret er der tale om drift, udvikling og support på UCN's samlede it-netværk. Netværket omfatter 5 campusser af varierende størrelse: 4 campusser i Aalborg og 1 campus i Hjørring. Det samlede antal potentielle brugere af netværket er ca. 10 000 studerende, og ca. 900 medarbejdere.
Netværket er pt. bestykket med HP (LAN) og HP/Aruba (WLAN) udstyr. UCN har pt. ca. 400 access points. Den nuværende firewall er Palo Alto. WAN linjer imellem campusser leveres pt. af Global Connect på kontrakter frem til 2018. Intern kabling er generelt baseret på nye standarder (Commscope).
Det skal bemærkes, at UCN ikke har præferencer for den kommende leverandørs fremtidige valg af hardware eller teknologi til at understøtte servicen, hvorfor det ovenstående kun skal ses som en kort indledende orientering om en AS-IS- situation, og ikke som det nødvendigvis skal være fremadrettet i en To-Be-situation.
Se generelt fakta om UCN på http://www.ucn.dk/Default.aspx?ID=4004
50312300, 50312310, 72315200, 72315100, 72212219, 72212210, 48210000
Beskrivelse af disse optioner: Fremgår af udbudsmaterialet.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
— Udfyldt og underskrevet tro og love-erklæring om i hvilket omfang ansøger har ubetalt, forfalden gæld til det offentlige (jf. Finansministeriets lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997) og om opfyldelse af Udbudsdirektivets artikel 45. Fortrykt formular er vedlagt som Bilag 1.
1. Samlede omsætning og
2. Resultatet før skat
3. Egenkapital.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Det er et mindstekrav, at ansøger ved seneste aflagte regnskab har minimum 3 500 000 DKK i egenkapital.
— Referenceliste over de maksimalt 5 betydeligste sammenlignelige opgaver, der er udført i løbet af de sidste 3 år. ). Referencerne bedes indeholde følgende oplysninger:
1. Navn på referencen
2. Kontaktperson på referencen herunder telefonnummer
3. Kontraktperiode
4. Oplysning om den samlede kontraktsum
5. En kort beskrivelse af opgaveløsningen, hvor de 6 punkter omkring »sammenlignelige referencer« bedes inddrages i beskrivelsen.
Med »sammenlignelige leverancer« forstår UCN, at kontrakten vedrørende referencen har været i drift i minimum et år ved datoen for indsendelse af denne ansøgning og indeholder erfaring med udvikling, implementering og drift af references netværksdrift — som »Network as a Service« for kunder med behov og forbrugsmønstre som har helt eller delvist nedenstående karakteristika:
— Stort antal brugere med flere enheder (Devices)
— Hovedparten af brugerne er mobile
— Koncentrationen af brugere i lokaliteter er omskiftelig
— Mange brugere med et stort forbrug af globale nettjenester
— Krav om høj stabilitet og oppetid generelt, og især i dagtimer
— Drift af net til administrative behov
Såfremt der vedlægges mere end 5 referencer, vil alene de første 5 blive underlagt vurdering.
Del IV: Procedure
Andet: Bilagsmateriale af generel karakter må være på engelsk. Såfremt UCN anmoder om det, skal ansøger sørge for oversættelse af bilagsmateriale til dansk. Oversættelsen sker i så fald for ansøgers regning.
Del VI: Supplerende oplysninger
Alle henvendelser og spørgsmål vedrørende prækvalifikationen bedes stillet skriftligt og skal rettes til den i afsnit 2 angivne kontaktperson fra Tolstrup & Hvilsted pr. e-mail, med emnet: »Spørgsmål — EU udbud af NAAS« senest den 11.1.2016, kl. 12.00.
Spørgsmål modtaget inden ovenstående tidsfrist vil blive besvaret senest 6 dage inden udløbet af ansøgningsfristen. Spørgsmål modtaget efter tidsfristens udløb, vil blive besvaret, såfremt spørgsmålets karakter ikke gør det uforholdsmæssigt byrdefyldt for UCN at besvare spørgsmålet 6 dage inden ansøgningsfristens udløb.
Spørgsmål modtaget senere end 6 dage inden ansøgningsfristen vil ikke blive besvaret.
Supplerende oplysninger, herunder spørgsmål og svar, vil løbende, i anonymiseret form, være at finde på UCN's hjemmeside på adressen: http://www.ucn.dk/om-ucn/fakturering--udbud-og-indk%C3%B8b/udbud-og-indk%C3%B8b
Det er ansøgers eget ansvar at holde sig ajourført med materialet på hjemmesiden.Det fulde materiale findes også på UCN's hjemmeside på adressen: http://www.ucn.dk/om-ucn/fakturering--udbud-og-indk%C3%B8b/udbud-og-indk%C3%B8b
Tilbudsmaterialet vil indeholde det samlede kontraktgrundlag, men ansøger skal forvente, at der stilles krav om overtagelse af, og ejerskab til hardware, herunder forsikring, bod, krav til oppetid, kapacitet, brugeroplevelse samt samarbejde.Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Telefon: +45 35291000
(1) Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet For Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 1, nr. 1 hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. beslutningens §7, stk. 1.
(2) Klager over andet end ordregiverens prækvalifikationsbeslutninger under nr. (1) skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
(2.1) 45 dage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, hvor fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
(2.2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
(2.3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 2.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Telefon: +45 41715000