Fakta om udbudet
Udbyder
Banedanmark
Vindere
Drift, support og vedligehold af Banedanmarks trafikinformationsanlæg
(25.11.2016)
Kemp & Lauritzen A/S
Roskildevej 12
2620 Albertslund
Reparation, vedligeholdelse og tilhørende tjenesteydelser for pc'er, kontorudstyr, telekommunikations- og av-udstyr
Banedanmark
Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed
Tjenesteydelser
Del I: Ordregiver
Banedanmark
Amerika Plads 15
Att: Kim Remmer
2100 København Ø
DANMARK
Telefon: +45 82340000
Mailadresse: krm@bane.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for ordregiveren: http://www.bane.dk
Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter til et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Ordregiveren indkøber på andre ordregiveres vegne: ja
Sund & Bælt Holding A/S
Vester Søgade 10
1601 København V
DANMARK
Del II: Kontraktens genstand
Tjenesteydelseskategori nr. 7: Edb-tjenesteydelser og hermed beslægtede tjenesteydelser
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Hele Danmark.
NUTS-kode DK0
— Vedligehold og fejlretning
— Håndtering af beredskabslagre
— Drift af managementsystemer
— 24 x 7 overvågning, drift og management
— 24 x 7 bemandet driftsovervågning, beredskab og visiteringfunktion
— Change management
— Incident og Problem management
— Proaktiv rådgivning
— Fejlstatistikker og tilstandsrapportering
— Vedligehold af dokumentation
Sund & Bælt Holding A/S er medkontrahent på kontrakten.
50300000, 50342000, 50341000, 50710000
Ur anlæg med ca. 1 100 ure heraf ca. 120 hovedure.
Informationsskærme med ca. 1 450 monitorer i forskellige typer af kabinetter
Højtaleranlæg med ca. 6 500 højtaler, 170 controllere, 450 forstærkere, 110 talesteder og betjeningspladser.
Audio controller: 168 stk.
Forstærker: 454 stk.
Støjsensor: 48 stk.
Talested: 108 stk.
De ovenstående udstyrsantal er de på tidspunktet for offentliggørelse af nærværende bekendtgørelse kendte. Antallet kan variere og vil fremgå nærmere af udbudsmaterialet.
Udstyret er placeret på perroner, forpladser, bygninger samt øvrige banegårdsarealer.
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 1
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
B. Ansøger skal fremsende dokumentation for, at ansøger ikke er omfattet af forhold nævnt i direktiv 2004/17/EF art. 54 stk. 4 jf. direktiv 2004/18/EF, art. 45, stk. 1-2.
Såfremt der ansøges om deltagelse i form af en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne gives for hver enkelt virksomhed/tjenesteyder.
D. Ansøger skal fremsende balance fra senest godkendte regnskabsår, såfremt ansøger er omfattet af krav i lovgivningen om offentliggørelse af balance.
Såfremt der ansøges om deltagelse i form af en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne gives for hver enkelt virksomhed/tjenesteyder.
Der gøres endvidere opmærksom på, at såfremt ansøger ønsker at basere en del af ansøgningen på 3. mands økonomiske formåen, skal ansøger godtgøre/dokumentere, at ansøger råder over denne kapacitet I kontraktperioden.
F. Ansøger skal vedlægge organisationsoversigt over ansøgers organisation inklusiv en beskrivelse af ejerstrukturen.
G. Ansøger skal oplyse antal medarbejdere på tekniske fagområder, herunder ansøgers projektorganisation.
H. Ansøger skal beskrive de uddannelsesmæssige og faglige kvalifikationer hos ansøger i relation til ydelserne,omfattet af aftalen.
I. Ansøger skal beskrive de foranstaltninger, ansøger har truffet til sikring af kvaliteten.
J. Ansøger skal vedlægge beskrivelse af, hvorledes ansøger kan understøtte og dække et landsdækkende fejlretningsberedskab især med henblik på trafikinformationsanlæg.
Såfremt der ansøges om deltagelse i form af en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne gives for hver enkelt virksomhed/tjenesteyder.
Der gøres endvidere opmærksom på, at såfremt ansøger ønsker at basere en del af ansøgningen på 3. mands tekniske formåen, skal ansøger godtgøre/dokumentere, at ansøger råder over denne kapacitet/disse ressourcer i kontraktperioden.
Del IV: Procedure
Nogle ansøgere er allerede udvalgt (eventuelt som led i visse typer udbud med forhandling): nej
Del VI: Supplerende oplysninger
2. Ansøger skal vedlægge alle dokumenter i ansøgningen, jf. pkt. III.2) A-J.
3. Formularer til brug for de i punkt III.2.1) omtalte erklæringer kan downloades på Banedanmarks hjemmesidehttp://www.bane.dk/visArtikel.asp?artikelID=6416
4. Banedanmark ønsker maksimalt at prækvalificere 5 virksomheder. I tilfælde af, at mere end 5 virksomheder bliver fundet egnet til at byde på kontrakten, vil udvælgelsen af virksomheder, der vil blive opfordret til at afgive tilbud, ske på grundlag af en vurdering af følgende parametre (oplistet i prioriteret rækkefølge) i relation til den udbudte kontrakt:i) hvilke virksomheder, der vurderes at have de bedste og mest relevante referencer
ii) ansøgers kapacitet og beredskab
iii) ansøgers anvendelse af kvalitetskontrol
iv) ansøgers økonomiske forhold.
5. Ansøgning om prækvalifikation bedes fremsendt i to papireksemplarer til postadressen angivet i pkt. I.1) samt en kopi på et elektronisk medie. Kuverten bedes mærket »Drift, support og vedligehold af Banedanmarks trafikinformationsanlæg, fortroligt, att.: Kim Remmer«.
6. Kontrakten forventes at træde i kraft den 1.1.2017 med en løbetid på 4 år og mulighed for forlængelse i yderligere 1 x 1 år.
7. Det forventes, at tilbudsgiver skal være forpligtet af sit bud i op til 6 måneder.
8. Virksomhedsoverdragelse af medarbejdere fra Banedanmarks nuværende driftsleverandør kan komme på tale. Nærmere vil fremgå af udbudsmaterialet.
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: www.klfu.dk
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1. Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet I standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens §12, stk. 1.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk