Fakta om udbudet
Udbyder
Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S
03.13 Møbler
Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 17472437
Postadresse: Pakkerivej 6
By: Valby
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2500
Land: Danmark
Kontaktperson: Adrian Bozorgi
E-mail: adr@ski.dk
Telefon: +45 28381496
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.ski.dk
Del II: Genstand
03.13 Møbler
SKI har udbudt en rammeaftale vedrørende møbler, benævnt 03.13 Møbler. Rammeaftalen er delt op i 6 selvstændige delaftaler:
- Delaftale 1: Kontormøbler
- Delaftale 2: Kantine-, lounge- og mødemøbler
- Delaftale 3: Møbler til pleje- og sundhedssektoren
- Delaftale 4: Daginstitutionsmøbler
- Delaftale 5: Undervisningsmøbler til folkeskolen
- Delaftale 6: Undervisningsmøbler til videregående uddannelser
Formålet med udbuddet er at sikre, at SKI's kunder kan foretage indkøb ved anvendelse af rammeaftalen for derigennem at få afløftet deres udbudsforpligtelse. Derudover er hensigten at sikre en kommercielt attraktiv rammeaftale, som lever op til kundernes forventninger og indkøbsbehov, og som er nem at anvende. Rammeaftalen skal dække behovet for møbler og hermed beslægtet tilbehør indenfor de ovenfor nævnte møbelmiljøer.
Det er beskrevet i bilag A og A.1 hvilke kunder, der kan anvende rammeaftalen.
Delkontrakt 1: Kontormøbler
Danmark
Delaftale 1 omfatter møbler og tilbehør til kontorbrug. Delaftalen har et bredt sortiment, som er beregnet til at dække det offentliges behov for kontormøbler. Herudover er der i rammeaftalen mulighed for anskaffelse af en brugt udgave af de tilbudte møbler, såfremt leverandøren på købstidspunktet kan levere dette.
Sortimentet omfatter følgende typer af møbler: Skriveborde, løse skrivebordsplader, kontorstole, ergonomiske stole og tilbehør, reoler, tavler, arbejdslamper, gulvskærme og bordskærme samt et udvalg af miljømærkede møbler indenfor de nævnte produkttyper. Der henvises til bilag B og bilag C for det fulde sortiment på delaftalen.
Kunderne foretager tildeling ved enten direkte tildeling eller miniudbud. Miniudbud anvendes, hvor indkøbsbehovet angår en indretningsløsning og møbler i henhold til denne.
Den maksimale værdi af delaftale 1 er fastsat til DKK 113 mio. Se nærmere om baggrunden herfor i del VI, afsnit VI.3) Yderligere oplysninger.
Delaftalen forventes tildelt til 3 leverandører, mens 1 leverandør forventes tildelt en standby-rammeaftale, jf. udbudsbetingelsernes punkt 5.1.1 og 8.4.
Delaftale 2: Kantine-, lounge- og mødemøbler
Danmark
Delaftale 2 omfatter møbler og andet tilbehør til kantiner, mødelokaler og loungeområder. Delaftalen har et bredt sortiment, som er beregnet til at dække det offentliges behov for møbler til de nævnte områder. Herudover er der i rammeaftalen mulighed for anskaffelse af en brugt udgave af de tilbudte møbler, såfremt leverandøren på købstidspunktet kan levere dette.
Sortimentet omfatter følgende typer af møbler: Kantine- og barborde, mødeborde, sofaborde, kantine- og barstole, mødestole, sofaer og puffer, udendørsmøbler, lamper og lydabsorbenter samt et udvalg af miljømærkede møbler indenfor de nævnte produkttyper. Der henvises til bilag B og bilag C for det fulde sortiment på delaftalen.
Kunderne foretager tildeling ved enten direkte tildeling eller miniudbud. Miniudbud anvendes, hvor indkøbsbehovet angår en indretningsløsning og møbler i henhold til denne.
Den maksimale værdi af delaftale 2 er fastsat til DKK 210 mio. Se nærmere om baggrunden herfor i del VI, afsnit VI.3) Yderligere oplysninger.
Delaftalen forventes tildelt til 3 leverandører, mens 1 leverandør forventes tildelt en standby-rammeaftale, jf. udbudsbetingelsernes punkt 5.1.1 og 8.4.
Delaftale 3: Møbler til pleje- og sundhedssektoren
Danmark
Delaftale 3 omfatter møbler og andet tilbehør til pleje- og sundhedssektoren. Delaftalen har et bredt sortiment, som er beregnet til at dække det offentliges behov for møbler til de nævnte områder. Herudover er der i rammeaftalen mulighed for anskaffelse af en brugt udgave af de tilbudte møbler, såfremt leverandøren på købstidspunktet kan levere dette.
Sortimentet omfatter følgende typer af møbler: Spiseborde, spisebordsstole, sofaborde, lænestole og sofaer, udendørsmøbler, skabe, stole og borde til venteområder, hvilestole, klinikstole, lamper samt et udvalg af miljømærkede møbler indenfor de nævnte produkttyper. Der henvises til bilag B og bilag C for det fulde sortiment på delaftalen.
Kunderne foretager tildeling ved enten direkte tildeling eller miniudbud. Miniudbud anvendes, hvor indkøbsbehovet angår en indretningsløsning og møbler i henhold til denne.
Den maksimale værdi af delaftale 3 er fastsat til DKK 81 mio. Se nærmere om baggrunden herfor i del VI, afsnit VI.3) Yderligere oplysninger.
Delaftalen forventes tildelt til 3 leverandører, mens 1 leverandør forventes tildelt en standby-rammeaftale, jf. udbudsbetingelsernes punkt 5.1.1 og 8.4.
Delaftale 4: Daginstitutionsmøbler
Danmark
Delaftale 4 omfatter møbler og andet tilbehør til daginstitutioner. Delaftalen har et bredt sortiment, som er beregnet til at dække det offentliges behov for møbler til de nævnte områder. Herudover er der i rammeaftalen mulighed for anskaffelse af en brugt udgave af de tilbudte møbler, såfremt leverandøren på købstidspunktet kan levere dette.
Sortimentet omfatter følgende typer af møbler: Børneborde, børnestole, pusleborde, sofaer og andre siddemøbler, reoler, garderober, lydabsorbenter, lamper, legemøbler og øvrige møbler til daginstitutioner samt et udvalg af miljømærkede møbler indenfor de nævnte produkttyper. Der henvises til bilag B og bilag C for det fulde sortiment på delaftalen.
Kunderne foretager tildeling ved enten direkte tildeling eller miniudbud. Miniudbud anvendes, hvor indkøbsbehovet angår en indretningsløsning og møbler i henhold til denne.
Den maksimale værdi af delaftale 4 er fastsat til DKK 10 mio. Se nærmere om baggrunden herfor i del VI, afsnit VI.3) Yderligere oplysninger.
Delaftalen forventes tildelt til 3 leverandører, mens 1 leverandør forventes tildelt en standby-rammeaftale, jf. udbudsbetingelsernes punkt 5.1.1 og 8.4.
Delaftale 5: Undervisningsmøbler til folkeskolen
Danmark
Delaftale 5 omfatter undervisningsmøbler og andet tilbehør til folkeskoler. Delaftalen har et bredt sortiment, som er beregnet til at dække det offentliges behov for møbler til de nævnte områder. Herudover er der i rammeaftalen mulighed for anskaffelse af en brugt udgave af de tilbudte møbler, såfremt leverandøren på købstidspunktet kan levere dette.
Sortimentet omfatter følgende typer af møbler: Elevborde, gruppearbejdsborde, lærerborde, elevstole, eksamensstole, reoler og skabe, garderober, tavler og øvrige møbler til læringsmiljøer samt et udvalg af miljømærkede møbler indenfor de nævnte produkttyper. Der henvises til bilag B og bilag C for det fulde sortiment på delaftalen.
Kunderne foretager tildeling ved enten direkte tildeling eller miniudbud. Miniudbud anvendes, hvor indkøbsbehovet angår en indretningsløsning og møbler i henhold til denne.
Den maksimale værdi af delaftale 5 er fastsat til DKK 61 mio. Se nærmere om baggrunden herfor i del VI, afsnit VI.3) Yderligere oplysninger.
Delaftalen forventes tildelt til 3 leverandører, mens 1 leverandør forventes tildelt en standby-rammeaftale, jf. udbudsbetingelsernes punkt 5.1.1 og 8.4.
Delaftale 6: Undervisningsmøbler til videregående uddannelser
Danmark
Delaftale 6 omfatter undervisningsmøbler og andet tilbehør til ungdomsuddannelser, videregående uddannelser og voksenuddannelser. Delaftalen har et bredt sortiment, som er beregnet til at dække det offentliges behov for møbler til de nævnte områder. Herudover er der i rammeaftalen mulighed for anskaffelse af en brugt udgave af de tilbudte møbler, såfremt leverandøren på købstidspunktet kan levere dette.
Sortimentet omfatter følgende typer af møbler: Elevborde, gruppearbejdsborde, lærerborde, elevstole, eksamensstole, reoler og skabe, læsebokse, tavler, lamper, biblioteksmøbler samt et udvalg af miljømærkede møbler indenfor de nævnte produkttyper. Der henvises til bilag B og bilag C for det fulde sortiment på delaftalen.
Kunderne foretager tildeling ved enten direkte tildeling eller miniudbud. Miniudbud anvendes, hvor indkøbsbehovet angår en indretningsløsning og møbler i henhold til denne.
Den maksimale værdi af delaftale 6 er fastsat til DKK 54 mio. Se nærmere om baggrunden herfor i del VI, afsnit VI.3) Yderligere oplysninger.
Delaftalen forventes tildelt til 3 leverandører, mens 1 leverandør forventes tildelt en standby-rammeaftale, jf. udbudsbetingelsernes punkt 5.1.1 og 8.4.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Kontormøbler
Del V: Kontrakttildeling
Kantine-, lounge- og mødemøbler
Del V: Kontrakttildeling
Møbler til pleje- og sundhedssektoren
Del V: Kontrakttildeling
Daginstitutionsmøbler
Del V: Kontrakttildeling
Undervisningsmøbler til folkeskolen
Del V: Kontrakttildeling
Undervisningsmøbler til videregående uddannelser
Del VI: Supplerende oplysninger
Annullationen er begrundet i følgende: Krigen i Ukraine har medført stor usikkerhed på markedet for møbler, særligt i forhold til forsyning og råvarepriser. Flere potentielle leverandører har som følge heraf udtrykt stort besvær ved at afgive tilbud på 03.13 Møbler. SKI har derfor valgt at annullere det nuværende udbud og genudbyde aftalen.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk