Fakta om udbudet
Udbyder
Danmarks Nationalbank
Udbud af kontrakt om it-arbejdspladser, enhedsadministration og kontornetværk
Danmarks Nationalbank
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 61092919
Postadresse: Langelinie Allé 47
By: København Ø
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Postnummer: 2100
Land: Danmark
Kontaktperson: Lea Dall Zilmer
E-mail: ldz@nationalbanken.dk
Telefon: +45 33636365
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.nationalbanken.dk
Del II: Genstand
Udbud af kontrakt om it-arbejdspladser, enhedsadministration og kontornetværk
Danmarks Nationalbank (Nationalbanken) er Danmarks centralbank og har til opgave at opretholde et sikkert pengevæsen her i landet samt at lette og regulere pengeomsætning og kreditgivning. Det er Nationalbankens forretningsmæssige behov at kontrakten understøtter høj leverancesikkerhed og robusthed, herunder en forventning om proaktivitet fra leverandørens side. Der er fokus på et højt niveau af informationssikkerhed på niveau med andre sammenlignelige organisationer med tilsvarende trusselsbillede. Nationalbanken ønsker i kontraktens løbetid at forholde sig teknologineutralt og fastholde, at leverandøren har designansvaret for ydelserne, og leverandøren gives derfor også mulighed for på de fleste områder, at levere gennem foretrukne processer og værktøjer.
Sjælland
Nationalbanken ønsker med denne kontrakt at etablere et samarbejde med en leverandør om it-arbejdspladser, enhedsadministration og support af Nationalbankens PC'er og andet periferiudstyr, samt drift, vedligehold og support af bankens kontornetværk. Leverandøren skal fra Transitionsdagen vederlagsfrit overtage ejerskab til visse af Nationalbankens aktiver (hardware).
Ordregivers nuværende standard PC model for laptop er Lenovo T14S, som er indkøbt i 2021. Denne model anvendes af stort set alle ordregivers medarbejdere. Der er udleveret ca. 450 stk (T14S generation 1) og yderligere ca. 100 stk (T14S generation 2) er bestilt og forventes ankommet i Q3 2021. Der er tale om en high-end PC model, som matcher forventningerne hos ordregivers brugere. Til ordregivers service personale, eksterne konsulenter, stand-alone pc’er mv genanvendes tidligere brugte enheder. Den fulde beskrivelse af omfattede ydelser fremgår af udbudsmaterialet.
Der er fokus på Leverandørens levering af Servicedesk funktion, Support inkl. Onsite Team, ligesom Leverandøren skal være Single Point of Contact (SPOC) for en række relaterede henvendelser samt indgå i samarbejde med ordregivers interne ServiceHub.
Leverandøren skal desuden kunne varetage opgaver med licensstyring og whitelist af software.
Ordregiver har aktivt valgt et multi-sourcing leverandør setup. Leverandøren skal derfor indgå i et aktivt samarbejde med ordregivers it-driftsleverandør, som varetager en service integrator rolle. Leverandøren skal i den forbindelse sikre integration af eget ITSM system til ordregivers it-driftsleverandørs ITSM system, og skal kunne håndtere tilpasninger og inddragelse af yderligere processer over kontraktens løbetid i tæt samarbejde med ordregivers it-driftsleverandør.
Kontrakten indeholder tillige et rammeaftalelignende element, idet kontrakten vil indeholde vilkår om, at leverandøren på ordregivers anmodning, bl.a. skal levere standardbestillingsydelser.
Der er option på køb af oversættelse af Dokumentationen til engelsk.
Danmarks Nationalbank er sekretariat for følgende institutioner, og som kontrakten skal understøtte:
- Den sociale pensionsfond regnskabsafdelingen, CVR 71946010
- Danmarks Nationalbanks Jubilæumsfond af 1968, CVR 20819014
- Danmarks Nationalbanks pensionskasse under afvikling, CVR: 71971910
- Statsgældsforvaltningen
- Det Systemiske Risikoråd, og
- RRC, CVR: 35197192.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Udbud af kontrakt om it-arbejdspladser, enhedsadministration og kontornetværk
CVR-nummer: 25511484
Postadresse: Lautrupvang 6
By: Ballerup
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 2750
Land: Danmark
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://klfu.naevneneshus.dk/
By: København
Land: Danmark
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk