23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 095-263768
Offentliggjort
17.05.2022
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Udbyder

Kredsløb A/S

Vindere

Hovedkontrakt om Drift, vedligeholdelse og support (serviceaftale) på Azure dataware-house

(04.11.2022)
Fellowmind Denmark A/S
1970 Frederiksberg C

EU-udbud vedr. aftale om drift, vedligeholdelse og support (serviceaftale) på Azure datawarehouse


Kredsløb A/S

Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/25/EU

Del I: Ordregivende enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Kredsløb A/S
CVR-nummer: 40844244
Postadresse: Karen Blixens Boulevard 7
By: Brabrand
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8220
Land: Danmark
Kontaktperson: Jonas Aamøe Laursen
E-mail: joaal@kredslob.dk
Telefon: +45 41857297
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.kredslob.dk/
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/6eed44d0-850e-44d6-92ab-c9ffb28caad2/publicMaterial
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/6eed44d0-850e-44d6-92ab-c9ffb28caad2/homepage
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
Elektronisk kommunikation kræver anvendelse af værktøjer og anordninger, der ikke er almindeligt tilgængelige. Der er gratis, ubegrænset og fuld adgang til disse værktøjer og anordninger på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/6eed44d0-850e-44d6-92ab-c9ffb28caad2/homepage
I.6) Hovedaktivitet
Produktion, transport og distribution af gas og varme

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

EU-udbud vedr. aftale om drift, vedligeholdelse og support (serviceaftale) på Azure datawarehouse

Sagsnr.: 1
II.1.2) Hoved-CPV-kode
72000000 It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Dette udbud omfatter en rammeaftale vedrørende drift, vedligeholdelse og support samt beslægtede ydelser på BI applikationerne afviklet på Microsoft Azure platformen. Herudover skal Leverandøren tillige levere ressourcer og kompetencer til udvikling af BI applikationerne.

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72200000 Programmering af software og konsulentvirksomhed
72220000 Konsulentvirksomhed i forbindelse med systemer og teknik
72240000 Systemanalyse og programmering
72315100 Support af datanetværk
72315200 Drift af datanetværk
72514000 Servicebureauvirksomhed i forbindelse med databehandling
73220000 Konsulentvirksomhed inden for udvikling
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042 Østjylland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Dette udbud omfatter en rammeaftale vedrørende drift, vedligeholdelse og support samt beslægtede ydelser på BI applikationerne afviklet på Microsoft Azure platformen. Herudover skal Leverandøren tillige levere ressourcer og kompetencer til udvikling af BI applikationerne.

- Rammeaftalen dækker bl.a.:

- BI løsning, ydelser

- Overvåge automatiserede forretningsgange og processer

- SQL server drift

- Domain controller drift

- Sharepoint og IIS drift

- Analysis services drift

- Master data services drift

- Machine Learning og AI

- Udvikling af nye services på Azure platformen

- Nye teknologier på Azure platformen

- Såvel ressourcer som jobs indgår i Kredsløbs forsyning og er således hjælpesystemer til forsyningen, hvilket betyder, at løsningen som helhed er forsyningskritisk.

Kredsløb har brug for en leverandør, som professionelt kan levere drift, vedligeholdelse og support samt beslægtede ydelser på BI applikationerne afviklet på Microsoft Azure platformen 24/7/365. Herudover skal leverandøren tillige levere ressourcer og kompetencer til udvikling af BI applikationerne. Kredsløb forbeholder sig ret til selv, eller få 3. part til, at udvikle og idriftsætte nye BI applikationer, som efterfølgende vil indgå i denne kontrakts omfang for drift, vedligeholdelse og support.

Derfor må der i løbet af kontraktperioden forventes, at der vil komme til at ske ændringer i den måde Kredsløb anvender BI applikationer på. Bl.a. forventes det, at der vil blive etableret en ny arkitektur, komme nye teknologier og nye services, fx Machine Learning og AI. Det vil også betyde, at hele eller dele af den nuværende løsning skal integreres med eller konverteres til en ny løsning. Det er forventningen at Leverandøren vil kunne indgå i udviklingen og den efterfølgende drift, vedligeholdelse og support på fremtidige ændringer i BI applikationer.

Kredsløb forventer, at leverandøren har en smidig organisation, som udover at levere aftalte ydelser i aftalt kvalitet og til aftalt tid, sætter en ære i at udvise stor proaktivitet og deltagelse i forbindelse med bl.a. udvikling og optimeringer på løsningen som helhed.

Det er vigtigt, at leverandøren tager ejerskab af opståede fejlforhold, potentielle fejlforhold, bestilte ændringer, udviklingsopgaver, mv., samt at der er en klar kommunikation parterne imellem i forbindelse med levering af disse ydelser. God oplevet service er et væsentligt succeskriterie for forløbet under denne kontrakt.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kompetencer / Vægtning: 25 %
Kvalitetskriterium - Navn: Drift, vedligeholdelse og support / Vægtning: 20 %
Kvalitetskriterium - Navn: Organisation og processer / Vægtning: 15 %
Pris - Vægtning: 40 %
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 25 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 96
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 3
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Ordregiver har til hensigt at prækvalificere tre (3) ansøgere, som vil blive opfordret til at afgive tilbud.

Såfremt antallet af Ansøgere, der opfylder de i punkt 4 angivne betingelser for deltagelse i udbuddet, ikke overstiger ovennævnte antal, vil samtlige af disse Ansøgere blive prækvalificeret. Såfremt antallet af Ansøgere, der opfylder de i punkt 4 angivne betingelser for deltagelse i udbuddet, overstiger ovennævnte antal, vil der ske en udvælgelse blandt disse egnede Ansøgere.

Ordregiver vil prækvalificere de Ansøgere, der primært dokumenterer de mest relevante erfaringer med levering af ydelser indenfor det udbudte ydelsesområde svarende til det udbudte, jf. punkt II.2.4), og sekundært har den største omsætning inden for det udbudte ydelsesområde.

Ved vurderingen af Ansøgers referencer vægtes det, udover at referencen indeholder flest mulige af de udbudte ydelser, højt, at der er tale om referencer med levering til forsyningskritisk infrastruktur i forsyningssektoren. Herefter tillægges økonomisk store referencer positiv vægt.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Ansøger skal i ESPD oplyse sin gennemsnitlige årsomsætning, det vil sige nettoomsætning, i de seneste tre (3) disponible regnskabsår. Nettoomsætningen skal angives i danske kroner og skal forstås i overensstemmelse med Årsregnskabsloven. Ved disponibelt regnskabsår forstås, at regnskabet for det pågældende år er afsluttet, godkendt og revisorattesteret på ansøgningstidspunktet.

Det er et minimumskrav, at den gennemsnitlige årsomsætning i de seneste 3 disponible regnskabsår er minimum DKK 50.000.000.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Det er et minimumskrav, at den gennemsnitlige årsomsætning i de seneste 3 disponible regnskabsår er minimum DKK 50.000.000.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Ansøger skal i ESPD angive de betydeligste referencer inden for de udbudte ydelsesområder jf. punkt 1.4, udført i løbet af de seneste tre (3) år, afhængigt af, hvornår Ansøger blev etableret. For hver reference skal oplyses:

- Kundens navn

- Periode for leverance af ydelserne (etablerings år leverance-og vedligeholdelsesperiode)

- Omfang (beløb i DKK ekskl. moms)

- Kort beskrivelse af leverancen og hvilke elementer der jf. punkt 1.4 indgik i leverancen

- Vedligeholdelses- og supportydelser

- Kontaktperson

Det er et minimumskrav, at Ansøger angiver mindst én (1) reference, hvor Ansøger har leveret sammenlignelige ydelser, jf. punkt 1.4, hvorved forstås leverance af drift-, vedligeholdelses- og supportydelser, samt beslægtede ydelser, herunder udvikling på BI applikationer. Ydelserne skal være leveret og afviklet på Microsoft Azure platformen.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Det er et minimumskrav, at Ansøger angiver mindst én (1) reference, hvor Ansøger har leveret sammenlignelige ydelser, jf. punkt 1.4, hvorved forstås leverance af drift-, vedligeholdelses- og supportydelser, samt beslægtede ydelser, herunder udvikling på BI applikationer. Ydelserne skal være leveret og afviklet på Microsoft Azure platformen.

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
Kontrakten må kun udføres som led i programmerne for beskyttet beskæftigelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Forhandlingsprocedure med forudgående indkaldelse af tilbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: nej
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 30/05/2022
Tidspunkt: 10:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

Den anslåede samlede værdi af rammeaftalen i kontraktens løbetid er 25.000.000 kr. ekskl. moms. Den maksimale værdi af rammeaftalen i kontraktens løbetid er dog 40.000.000 kr. ekskl. moms.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
12/05/2022

Send til en kollega

0.047