23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 247-449855
Offentliggjort
Udbudstype
Begrænset udbud

Udbyder

Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering

Vindere

(08.07.2016)
Ankiro ApS
København

Crawling af jobannoncer til jobnet.dk og workindenmark.dk.


Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering
Njalsgade 72A
Att: Kirsten Vestergaard/Jeppe Lundin
2300 København S
DANMARK
Telefon: +45 722175-59/60
Mailadresse: kiv@star.dkjlu@star.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.star.dk

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.3) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Crawling af jobannoncer til jobnet.dk og workindenmark.dk.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 7: Edb-tjenesteydelser og hermed beslægtede tjenesteydelser

NUTS-kode DK01

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering (STAR) udvikler og drifter to jobportaler:
— jobnet.dk (Jobnet), der har udviklet sig til en af Danmarks største jobportaler med dagligt mere end 14 000 aktive jobannoncer.
— workindenmark.dk (WIDK), der indeholder mere end 1 000 jobannoncer rettet mod virksomheder, der søger udenlandsk arbejdskraft.
På Jobnet har arbejdsgivere mulighed for at oprette jobannoncer enten via jobnet.dk eller via webservicen JobAd. Derudover opdateres portalernes job-database med job, der er crawlet fra danske hjemmesider, herunder både virksomheders hjemmesider og andre jobportaler.
STAR har indgået aftale med Ankiro om levering af jobannoncer til de 2 portaler. Aftalen omfatter daglige leverance af jobannoncer kl. henholdsvis 8 og 14. Aftalen med Ankiro udløber i august 2016, og der er således tale om genudbud af opgaven.
Overordnet har STAR følgende krav til løsningen:
— Der skal 2 gange dagligt leveres aktuelle, dansksprogede jobannoncer crawlet fra danske hjemmesider og portaler vedrørende job i Danmark til opdatering af Jobnets database.
— Der skal 2 gange dagligt leveres engelsksprogede jobannoncer crawlet fra danske hjemmesider og portaler vedrørende job i Danmark til opdatering af WIDK's database.
— Løsningen skal fange en så stor andel som muligt af jobannoncer på dansk og engelsk vedrørende job i Danmark (høj dækningsgrad)
— Løsningen skal indeholde værktøjer, der sikrer, at uønskede jobannoncer filtreres fra. Filtrene skal kunne vedligeholdes af STAR. Med uønsket menes jobannoncer, der indeholder uønskede ord, jobannoncer der ikke ønskes vist, herunder jobannoncer der kommer fra uønskede websites eller portaler
— Leverancerne skal i videst muligt omfang være renset for ikke-annoncer og dubletter, samt jobannoncer, der i forvejen ligger på henholdsvis Jobnet og WIDK. Med ikke-annoncer menes annoncer, det ikke indeholder et egentligt jobtilbud. Med dubletter menes jobannoncer der refererer til det samme job.
— I forhold til dubletter skal der desuden være et værktøj til hurtigt at kunne spotte og håndtere evt. dubletter, som søgemaskinen ikke opfattede som dubletter, men som alligevel på mange punkter er så ens, at der kunne være tale om dublet.
— Løsningen skal give mulighed for at ajourføre data om arbejdssted og stillingsbetegnelse på den enkelte annonce
Der skal desuden være mulighed for adgang til support, f.eks. i forbindelse med fejl i leverancerne.
II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

72000000

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8) Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
Anslået værdi eksklusive moms: 8 000 000 DKK
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af disse optioner: Optioner på forlængelse af kontrakten.
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 4
Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter:
måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Varighed i måneder: 48 (fra tildeling af kontrakten)

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Eventuelle krav til sikkerhed og garantier vil fremgå af udbudsmaterialet.
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Finansierings- og betalingsvilkår vil fremgå af udbudsmaterialet.

Der henvises endvidere til påkrævet elektronisk fakturering og mulighed for elektronisk ordre i henhold til lovbekendtgørelse nr. 798 af 28.6.2007 om offentlige betalinger m.v. med senere ændringer. Lovbekendtgørelsen kan hentes på www.retsinformation.dk

III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Der kræves ingen særlig retlig form. Såfremt ordren tildeles en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), skal deltagerne i sammenslutningen påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles befuldmægtiget. Virksomhedsoplysninger skal fremsendes for hvert enkelt af deltagerne i en sammenslutning.
Skabelon til brug for afgivelse af de efterspurgte oplysninger kan hentes, jf. punkt VI.3).
III.1.4) Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja
Beskrivelse af de særlige vilkår: I kontrakten vil hensynet til samfundsansvar som formuleret i de konventioner, der ligger til grund for principperne i FN's Global Compact, og som formuleret i OECD's retningslinjer for Multinationale virksomheder, blive inddraget i relevant omfang. Endvidere er den danske stat i medfør af ILO-konvention nr. 94 om arbejdsklausuler i offentlige kontrakter forpligtet til at sikre, at leverandøren og eventuelle underleverandører sikrer arbejdere i Danmark løn (herunder særlige ydelser), arbejdstid og andre arbejdsvilkår, som ikke er mindre gunstige end dem, der i henhold til en gældende kollektiv overenskomst, voldgiftskendelse, nationale love eller administrative forskrifter gælder for arbejde af samme art inden for vedkommende fag eller industri på den egn, hvor arbejdet udføres.
Kontrakten vil omfatte sociale klausuler. De nærmere forpligtelser vil fremgå af udbudsmaterialet.
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Underskrevet tro og love-erklæring på, hvorvidt leverandøren har ubetalt forfalden gæld til det offentlige i henhold til bekendtgørelsen af lov om begrænsning af skyldneres muligheder for at deltage i offentlige udbudsforretninger og om ændringer af visse andre love, LBK nr. 336 af 13.5.1997. Tro og love-erklæringen kan hentes, jf. punkt VI.3).
En elektronisk kopi af en serviceattest fra Erhvervs- og Selskabsstyrelsen indeholdende samme oplysninger vil også være tilstrækkelig. En elektronisk kopi af en serviceattest fra en tilsvarende udenlandsk myndighed indeholdende samme oplysninger vil også være tilstrækkelig. Ved sammenslutning af leverandører (f.eks. et konsortium) skal virksomhedsoplysningerne oplyses for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen.
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Virksomhedens balance eller uddrag heraf, såfremt offentliggørelse af balancen er lovpligtig i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, i det seneste disponible regnskabsår.
Ved sammenslutning af leverandører (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne om økonomisk formåen gives for hver enkelt leverandør.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Der kræves en positiv egenkapital i det seneste regnskabsår.
Ved sammenslutning af leverandører (f.eks. et konsortium) skal hver enkelt leverandør opfylde kravet.
Såfremt ansøgeren baserer sig på andre enheders formåen, beregnes egenkapitalen som ansøgernes og de andre enheders samlede egenkapital i det seneste disponible regnskabsår.
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
Oversigt over de betydeligste lignende leverancer af de udbudte ydelser som beskrevet i punkt II.1.5) udført i løbet af de seneste 3 år, afhængigt af hvornår den økonomiske aktør blev etableret eller startede sin virksomhed.
Ordregiveren ser gerne, at oversigten indeholder følgende oplysninger:
— en klar beskrivelse af leverancen, herunder hvilket af de under punkt II.1.5) anførte ydelser, leverancen har bestået af
— ansøgerens rolle(r) i forbindelse med leverancens udførelse
— tidspunktet for udførelsen
— størrelsen af leverancen, samt
— modtager af leverancen.
Der kan maksimalt angives 5 leverancer (referencer), uanset om der er tale om en enkelt virksomhed, om ansøger baserer sig på andre enheders tekniske formåen eller om der er tale om en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium). Såfremt der angives et antal leverancer (referencer), der overstiger dette maksimum, vil der alene blive lagt vægt de første 5 leverancer (referencer). Leveranceangivelser, der ligger herudover, vil der blive set bort fra.
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: nej
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: nej

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Begrænset
IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal økonomiske aktører: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Begrænsning af ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud, sker efter vurdering af, hvilke ansøgere der har dokumenteret de mest relevante leverancer af de ydelser, som kontrakten omfatter, jf. beskrivelsen i punkt II.1.5).
IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
26.1.2016 - 12:00
IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.3.8) Åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger
I relation til punkt I.1) og punkt IV.3.3) bemærkes, at der på nuværende tidspunkt ikke er yderligere oplysninger, specifikationer og dokumenter at få. Udbudsmaterialet vil alene blive udsendt til de leverandører, der udvælgestil at deltage med tilbudsafgivelse.

Eventuelle spørgsmål og svar i forbindelse med afgivelse af anmodninger om prækvalifikation vil blive offentliggjort på: http://star.dk/da/Om-STAR/Udbud.aspx Interesserede opfordres til løbende at holde sig orienteret på hjemmesiden.

Virksomheden kan basere sig på andre enheders formåen (f.eks. et moder- eller søsterselskab eller en underleverandør) uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem virksomheden og disse andre. Virksomheden skal i givet fald godtgøre fuldt ud at kunne råde over de ressourcer, der er nødvendige til opfyldelse af kontrakten, f.eks. ved at fremlægge en erklæring eller anden dokumentation for disse enheders tilsagn om at stille de nødvendige ressourcer til rådighed i kontraktperioden. I modsat fald har ordregiver ikke mulighed for at lægge vægt på andre enheders formåen. Ordregiver har udarbejdet en skabelon for erklæringen, som kan hentes på: http://star.dk/da/Om-STAR/Udbud.aspx

I relation til punkt IV.1.2) bemærkes, at hver ansøger alene kan indgive 1 ansøgning om prækvalifikation. Såfremt samme juridiske enhed er del af eller på anden måde deltager i flere ansøgninger, f.eks. selv indgiver egen ansøgning, men samtidig indgår som deltager i et konsortium, der ansøger, skal ansøgerne sikre, at samme juridiske enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige tilbudsgiveres tilbud. Ordregiver forbeholder sig ret til at anmode ansøgere om at godtgøre, at samme juridiske enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige tilbudsgiveres tilbud, herunder at der ikke følges en praksis, som kan true gennemsigtigheden og fordreje konkurrencen mellem de bydende.
Ordregiver ser gerne, at ansøgningen om prækvalifikation fremsendes i 5 papireksemplarer og i en elektronisk version (f.eks. på USB-stik eller tilsvarende), gerne som Word eller andet tekstbehandlingsformat. I det elektroniske eksemplar bedes filnavnet starte med leverandørens fulde navn. Ansøgningen om prækvalifikation kan ikke afgives pr. e-mail. Ved eventuelle uoverensstemmelser mellem papirversionen og den elektroniske version, har papirversionen forrang. Kuverten bedes mærket » Kontrakt om Crawling af jobannoncer til jobnet.dk og workindenmark.dk — Må ikke åbnes af postfunktionen«. Ansøgerne bedes alene indsende de i nærværende udbudsbekendtgørelse krævede oplysninger og dokumentation.
I leverandørens beskrivelse af sin tekniske kapacitet (afsnit III.2.3) bedes om en oversigt over leverancer af tjenesteydelser, som svarer til de af kontrakten omfattede. Kunden ser gerne, at de enkelte leverancer beskrives med ord og begreber, der kan henføres til beskrivelsen af de udbudte opgaver i afsnit II.1.5). Leverancer, der beskrives på en måde, der ikke er henførbar til de i afsnit II.1.5) beskrevne opgaver m.v., vil således ikke have samme vægt i prækvalifikationen.
Ad punkt II.3) Den angivne varighed gælder fra Kontraktens ikrafttræden.

Ordregiver har udarbejdet en skabelon for ansøgningen, med hertil hørende erklæringer, som kan hentes på: http://star.dk/da/Om-STAR/Udbud.aspx

Ordregiver forbeholder sig muligheden for at anvende fremgangsmåden i § 12 i bekendtgørelse nr.712 af 15.6.2011 om fremgangsmåderne ved indgåelse af offentlige vareindkøbskontrakter, offentlige tjenesteydelseskontrakter og offentlige bygge- og anlægskontrakter, hvis ansøgninger eller tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav.
I relation til punkt IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse, må baggrundsmateriale m.v. være på engelsk.
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk

VI.4.2) Indgivelse af klager

Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til lov om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalender dage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).

Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.klfu.dk

VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
17.12.2015

Send til en kollega

0.048