23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 248-452215
Offentliggjort
23.12.2015
Udbudstype
Begrænset udbud

Udbyder

Direktoratet for Kriminalforsorgen — Koncern IT

Vindere

Support og Udvikling af it-understøttelsen af Kriminalforsorgens forretning

(19.08.2016)
NNIT A/S
Østmarken 3A
2860 Søborg

Opdateringer

Rettelse
(05.01.2016)

I stedet for:

IV.1.2)

Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage:

Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater:

Begrænsning af ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud, sker efter vurdering af, hvilke ansøgere, der samlet set har de meste relevante referencer ved i løbet af de seneste 5 år at have:

1) dokumenteret erfaring med udvikling af sammenlignelige it-systemer og hvor udvikling er baseret på de anførte teknologier (eller et andet relevant ORM-værktøj end NHibernate), og som udviser erfaring med forskelligartede integrationer,

2) dokumenteret erfaring med udvikling på systemer, som har været i produktion i mindst 5 år samt

3) dokumenteret erfaring med gennemført transition i relation til overtagelsen af support og udvikling af et eller flere it-systemer fra anden leverandør, jf. punkt II.1.5), punkt 2, litra A.

Ved vurderingen af den samlede relevans af referencerne tillægges 1 størst betydning.

Læses:

IV.1.2)

Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage:

Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater:

Begrænsning af ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud, sker efter vurdering af, hvilke ansøgere, der samlet set har de meste relevante referencer ved i løbet af de seneste 5 år at have:

1) dokumenteret erfaring med udvikling af fagligt sammenlignelige it-systemer jf. pkt. II.1.5) og hvor udvikling er baseret på de anførte teknologier (eller et andet relevant ORM-værktøj end NHibernate jf. pkt. II.1.5), og som udviser erfaring med forskelligartede integrationer,

2) dokumenteret erfaring med udvikling på systemer, som har været i produktion i mindst 5 år samt

3) dokumenteret erfaring med gennemført transition i relation til overtagelsen af support og udvikling af et eller flere it-systemer fra anden leverandør, jf. punkt II.1.5), punkt 2, litra A.

Ved vurderingen af den samlede relevans af referencerne tillægges 1 størst betydning.

Rettelse
(05.01.2016)

I stället för:
IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage:

Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater:

Begrænsning af ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud, sker efter vurdering af, hvilke ansøgere, der samlet set har de meste relevante referencer ved i løbet af de seneste 5 år at have:

1) dokumenteret erfaring med udvikling af sammenlignelige it-systemer og hvor udvikling er baseret på de anførte teknologier (eller et andet relevant ORM-værktøj end NHibernate), og som udviser erfaring med forskelligartede integrationer,

2) dokumenteret erfaring med udvikling på systemer, som har været i produktion i mindst 5 år samt

3) dokumenteret erfaring med gennemført transition i relation til overtagelsen af support og udvikling af et eller flere it-systemer fra anden leverandør, jf. punkt II.1.5), punkt 2, litra A.

Ved vurderingen af den samlede relevans af referencerne tillægges 1 størst betydning.

Skall det stå:
IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage:

Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater:

Begrænsning af ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud, sker efter vurdering af, hvilke ansøgere, der samlet set har de meste relevante referencer ved i løbet af de seneste 5 år at have:

1) dokumenteret erfaring med udvikling af fagligt sammenlignelige it-systemer jf. pkt. II.1.5) og hvor udvikling er baseret på de anførte teknologier (eller et andet relevant ORM-værktøj end NHibernate jf. pkt. II.1.5), og som udviser erfaring med forskelligartede integrationer,

2) dokumenteret erfaring med udvikling på systemer, som har været i produktion i mindst 5 år samt

3) dokumenteret erfaring med gennemført transition i relation til overtagelsen af support og udvikling af et eller flere it-systemer fra anden leverandør, jf. punkt II.1.5), punkt 2, litra A.

Ved vurderingen af den samlede relevans af referencerne tillægges 1 størst betydning.

Övriga ytterligare upplysningar:
Ændring af punkt IV.1.2) i EU skemaet vedr. objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater

Begrænsning af ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud, sker efter vurdering af, hvilke ansøgere, der samlet set har de meste relevante referencer ved i løbet af de seneste 5 år at have:

1) dokumenteret erfaring med udvikling af fagligt sammenlignelige it-systemer jf. pkt. II.1.5) og hvor udvikling er baseret på de anførte teknologier (eller et andet relevant ORM-værktøj end NHibernate jf. pkt. II.1.5), og som udviser erfaring med forskelligartede integrationer,

2) dokumenteret erfaring med udvikling på systemer, som har været i produktion i mindst 5 år samt

3) dokumenteret erfaring med gennemført transition i relation til overtagelsen af support og udvikling af et eller flere it-systemer fra anden leverandør, jf. punkt II.1.5), punkt 2, litra A.

Ved vurderingen af den samlede relevans af referencerne tillægges 1 størst betydning.

Support og udvikling af it-understøttelsen af Kriminalforsorgens forretning.


Direktoratet for Kriminalforsorgen — Koncern IT

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Direktoratet for Kriminalforsorgen — Koncern IT
Strandgade 100
Att: Anastasia T.J. Nordensgaard
1401 København K
DANMARK
Telefon: +45 72559414
Mailadresse: kontrakterogudbud@kriminalforsorgen.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.kriminalforsorgen.dk

Elektronisk adgang til oplysninger: http://permalink.mercell.com/55120160.aspx

Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: http://permalink.mercell.com/55120160.aspx

Yderligere oplysninger fås her: Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
5000 Odense C
DANMARK
Mailadresse: support.dk@mercell.com
Internetadresse: http://permalink.mercell.com/55120160.aspx

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
5000 Odense C
DANMARK
Mailadresse: support.dk@mercell.com
Internetadresse: http://permalink.mercell.com/55120160.aspx

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
5000 Odense C
DANMARK
Mailadresse: support.dk@mercell.com
Internetadresse: http://permalink.mercell.com/55120160.aspx

I.2) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.3) Hovedaktivitet
Offentlig orden og sikkerhed
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Support og udvikling af it-understøttelsen af Kriminalforsorgens forretning.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 7: Edb-tjenesteydelser og hermed beslægtede tjenesteydelser
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: København.

NUTS-kode DK011

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør

Rammeaftalens varighed

Varighed i måneder: 24

Anslået samlet værdi af indkøbene i hele rammeaftalens løbetid

Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 40 000 000 og 80 000 000 DKK
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
1. Baggrund for udbuddet.
Direktoratet for Kriminalforsorgen, Koncern-IT, udbyder support og udvikling af udvalgte systemer til it-understøttelsen af Kriminalforsorgens forretning. De udbudte ydelser vil skulle håndtere en samlet systemportefølje (herefter Systemporteføljen, jf. nedenfor).
Support og udvikling samt It-driften af Systemporteføljen varetages på tidspunktet for dette udbud af KMD A/S.
Det er besluttet at genudbyde den nuværende kontrakt for Systemporteføljen igennem to separate konkurrenceudsættelser — dvs. helholdsvis support/udvikling og drift hver for sig. Indeværende udbud omfatter således ikke drift.
Systemporteføljen består ved udbuddet af Kontrakten af nogle få systemer til understøttelse af sagsbehandling inden for Kriminalforsorgens forretningsområde, samt understøttelse af nødvendig informationsudveksling med øvrige myndigheder. Der vil i kontraktperioden kunne tilføjes ny funktionalitet til systemerne i Systemporteføljen, eksisterende systemer vil kunne fjernes fra Systemporteføljen, og der vil kunne tilføjes systemer til Systemporteføljen
Systemporteføljens forretningsområde omfatter ved udbuddet af Kontrakten følgende eksisterende systemer:
Klientsystemet, som er det væsentligste fagsystem til understøttelse af straffuldbyrdelse og straffesagskæden. Klientsystemet er et specialudviklet fagsystem, nøje tilpasset til Kundens forhold og myndighedsudøvelse.
Integrationsplatformen, som er en platform, der muliggør etablering af kommunikation mellem fagsystemer indbyrdes og med eksterne ressourcer.
NemSMS, som er en forretningsservice på Integrationsplatformen, der tilgår e-Boks' NemSMS funktionalitet og som aktuelt anvendes af Klientsystemet.
Der er parallelt med udbuddet af Kontrakten ved at blive udviklet yderligere services (Datafølgeseddel, Digital Post samt integration til Kriminalforsorgens beskæftigelsesregistreringssystem)
Klientsystemet er et modent system udviklet over en 10 årig periode, hvor Integrationsplatformen og NemSMS er nyere komponenter. Disse systemer, komponenter og services vil blive detaljeret beskrevet i udbudsmaterialet. Klientsystemet er Kriminalforsorgens primære fagsystem til understøttelse af opgaveløsningen og de forskellige sagskomplekser i alle Kriminalforsorgens institutioner, og indeholder stærkt personfølsomme data. Brugerorganisationen omfatter ca. 4 800 medarbejdere. Den primære hjemmel som forvaltes er Straffuldbyrdelsesloven.
Klientsystemets samlede formål er at sikre den fornødne registrering, og herunder dokumentere og opretholde det fornødne beslutningsgrundlag, til at varetage denne forretningskritiske opgave. Klientsystemet er herunder sags- og journalsystem for den samlede behandling af alle klienter, dvs. indsatte i fængsler og arresthuse m.v. med tilhørende og efterfølgende tilsyn, samt for personer som vurderes i forhold til eventuel frihedsberøvelse.
Det bemærkes således, at den primære anvendelse af Klientsystemet er som støtteværktøj til udmøntningen af straf og tilsyn, og ikke primært traditionel sagsbehandling, som i det øvrige danske forvaltningssystem. Sådan sagsbehandling er også en vigtig og integreret del af Klientsystemet, men denne er i vidt omfang underlagt det overordnede hensyn til udmøntningen af straf m.v.
Leverandøren forventes at yde løbende support og udvikling af Systemporteføljen, primært begrundet
i lovgivningsmæssige ændringer, men Kunden kan ikke pt. nærmere præcisere omfanget. Omfanget af dette er tilsvarende uvist på nuværende tidspunkt.
Teknologier som Systemporteføljen er baseret på:
Teknologimæssigt er IT-systemerne i Systemporteføljen primært udviklet på .NET, C#, WCF, Winforms, NHibernate samt REST og SOAP services. Systemerne er endvidere baseret på NUnit, Microsoft Windows Server, Microsoft IIS, Oracle DB og Microsoft SQL Server.
Systemintegrationer som Systemporteføljen anvender:
Systemporteføljens eksterne integrationer er aktuelt begrænset til udadgående integration til e-Boks' NemSMS service. I 2016 er der planlagt eksterne integrationer med services hos Rigspolitiet (både ind- og udadgående) samt til Strålfors Connect (udadgående) til support af Digital Post og fjernprint (på sigt). Der er endvidere i 2016 planlagt integration til Kriminalforsorgens beskæftigelsesregistreringssystem. Da der kan komme behov for informationsudveksling med øvrige myndigheder, kan yderligere integrationer blive aktuelle i kontraktperioden.
2. Udbudte ydelser
Nærværende udbud omhandler en rammekontrakt, der omfatter følgende hovedydelser:
A.
Support og udvikling
Udvikling omfatter varetagelsen af de nødvendige opgaver, for at videreføre opdaterede og sikre velfungerende systemer i Systemporteføljen, herunder videreudvikling af de eksisterende systemer i Systemporteføljen samt udvikling af nye systemer i tilknytning til den eksisterende Systemportefølje og i relation til Kriminalforsorgens forretning. Ordregiver varetager selv 1. line og i et vist omfang 2. line support. Leverandøren forventes at levere en supportfunktion, som understøtter Kundens supportfunktion.
B.
Transition
Transition omfatter overtagelsen af opgaverne vedrørende support og udvikling af Systemporteføljen fra den nuværende leverandør.
Rammekontrakten er ikke eksklusiv. Ordregiver er under ingen omstændigheder forpligtet til at bestille vedligeholdelse og udvikling hos leverandøren, men er alene berettiget hertil. Herudover er ordregiver berettiget til at bestille udviklingsopgaver hos tredjemand.
Ud over ovenstående ydelser i punkt A-B, vil leverandøren også skulle bistå med tilknyttet rådgivning og konsulentydelser i forhold til Systemporteføljen samt bistå med ophørsydelser i forbindelse med rammekontraktens ophør, herunder ved ordregivers hjemtagelse af ydelserne eller overdragelse til en ny leverandør. Ophørsydelser kan forventes at have en varighed ud over rammekontraktens ophør i øvrigt.
Procedure:
Ordregiver har valgt at gennemføre denne opgave digitalt igennem Mercell Danmark A/S.

For at deltage i opgaven kopieres dette link til din internet browser: http://permalink.mercell.com/55120160.aspx Her tilmelder du dig opgaven ved at trykke på ikonet foroven: »Meld din interesse«. Såfremt du ikke er licenshaver hos Mercell Danmark A/S skal du udfylde en registrering af dit firma. Denne registrering er nødvendig for din videre deltagelse og er uden omkostninger.

Efter afsendelse af registreringen har du gratis adgang til alle udbudsdokumenter. Du vil modtage login koder til www.mercell.dk indenfor normal arbejdstid og kan derefter afsende dit tilbud/ansøgning.

II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

72000000, 72212517, 72227000, 72230000, 72250000, 72267100

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8) Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 40 000 000 og 80 000 000 DKK
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 2
Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter:
måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Varighed i måneder: 24 (fra tildeling af kontrakten)

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
De nærmere vilkår vil fremgå af udbudsmaterialet.
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
De nærmere vilkår vil fremgå af udbudsmaterialet.
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Der kræves ingen særlig retlig form. Såfremt kontrakten tildeles en sammenslutning af økonomiske aktører, skal deltagerne påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles befuldmægtiget. Der henvises i øvrigt til udbudsbekendtgørelsens pkt. VI.3) Yderligere oplysninger.
III.1.4) Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja
Beskrivelse af de særlige vilkår: Der er til rammekontraktens genstand knyttet særligt skærpede krav til fortrolighed og sikkerhed. Leverandøren må påregne at skulle opfylde de skærpede krav til sikkerhed, herunder kontrol af de tilknyttede medarbejdere med henblik på sikkerhedsgodkendelse. De nærmere vilkår vil fremgå af udbudsmaterialet.
Der vil i udbudsmaterialet blive stillet krav om overholdelse af persondatalovgivningen og udvalgte dele af ISO 27001. Data i den udbudte Systemportefølje er omfattet af bestemmelsen i Persondatalovens § 41, stk. 4, hvilket medfører, at der ikke kan foretages behandling af data uden for Danmark.
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: 1) Kontaktoplysninger. Skabelon 1 SKAL anvendes.
2) Dateret og underskrevet Tro og love-erklæring på, hvorvidt ansøger har ubetalt forfalden gæld til det offentlige i henhold til bekendtgørelsen af lov om begrænsning af skyldners mulighed for at deltagere i offentlige udbudsforretninger og om ændringer af visse andre love, LBK nr. 336 af 15.5.1997. Skabelon 2 skal anvendes.
3) Dateret og underskrevet Tro og love-erklæring på, at ansøger ikke befinder sig i en af de i direktiv 2004/18EF artikel 45, stk. 1 og 2 anførte udelukkelsesgrunde. Skabelon 3 skal anvendes.
Ordregiver forbeholder sig ret til inden aftaleindgåelsen at forlange serviceattest fra Erhvervsstyrelsen, maks. 3 måneder gammel, eller anden fuldgyldig dokumentation for, at tilbudsgiver ikke befinder sig i situationer omfattet af udbudsdirektivets artikel 45, stk. 2, litra a), b), c), e) og f).
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: 1) En erklæring om nøgletal for de seneste 2 regnskabsår med oplysninger om: a) Nettoomsætning b) Soliditetsgrad c) Egenkapital d) Samlede aktiver Skabelon 4 SKAL anvendes. Såfremt ansøger har eksisteret i under 3 år, skal der vedlægges oplysninger for de afsluttede regnskabsår, der er tilgængelige. Hvis ansøger baserer sig på andre økonomiske aktørers økonomiske og finansielle kapacitet, eller såfremt ansøger er en sammenslutning af økonomiske aktører henvises til udbudsbekendtgørelsens pkt. VI.3) Yderligere oplysninger.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: 1) Ansøger skal have en nettoomsætning på minimum 60 000 000 DKK årligt i hver af de seneste to afsluttede regnskabsår. 2) Ansøger skal have en soliditetsgrad på minimum 15 % i hver af de seneste 2 afsluttede regnskabsår.
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
1)Referenceliste med beskrivelse af de betydeligste lignende tjenesteydelser, i form af igangværende eller afsluttede projekter med en kontraktsum på over 3 000 000 DKK, i overensstemmelse med beskrivelsen i pkt. II.1.5, som ansøger helt eller delvist har udført eller påbegyndt inden for de seneste 5 år, gerne med en beskrivelse af: a) Kontaktoplysninger på modtager b) Kontraktperiode c) Kontraktsum (angivet som ét af de i skabelonen definerede spænd) d) Ansøgers rolle og funktion e) De/det konkrete system(er), som ansøgeren har udviklet på med angivelse af, hvordan de/det ligner den udbudte opgave f) Beskrivelse af, hvorvidt leverancen inden for de sidste 5 år har omfattet ansøgers udvikling med brug af de under punkt II.1.5) anførte teknologier, som den udbudte opgave er baseret på g) Beskrivelse af leverancens integrationer, herunder hvilke som ansøger har videreudviklet og/eller nyudviklet h) Beskrivelse af, hvorvidt leverancen inden for de sidste 5 år har omfattet ansøgers udvikling på systemer, som har været i produktion i mindst 5 år og i) Beskrivelse af, hvorvidt leverancen inden for de sidste 5 år har omfattet transition af opgaver vedrørende support og udvikling af eksisterende it-systemer fra anden leverandør.
Referencerne SKAL vedrøre opgaver, der er udført eller påbegyndt inden for de seneste 5 år. Opgaver der er afsluttet for mere end 5 år siden kan ikke medtages som reference uanset, at ansøger har haft/har drift eller vedligeholdelse på opgaven inden for de seneste 5 år. Ansøger skal maks. angive 5 referencer og referencelisten må samlet maks. fylde 15 sider. Referencer herudover vil ikke blive taget i betragtning. Det maksimale antal referencer er også gældende for en sammenslutning af økonomiske aktører eller såfremt ansøger baserer sig på en anden økonomisk aktørs tekniske kapacitet. Såfremt ansøger har vedlagt flere end 5 referencer lægges der i vurderingen af anmodningen vægt på de første 5 angivne referencer i anmodningen. Skabelon 5 SKAL anvendes. Hvis ansøger baserer sig på andre økonomiske aktørers tekniske kapacitet, eller såfremt ansøger er en sammenslutning af økonomiske aktører henvises til udbudsbekendtgørelsens pkt. VI.3) Yderligere oplysninger.
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Begrænset
IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal økonomiske aktører: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Begrænsning af ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud, sker efter vurdering af, hvilke ansøgere, der samlet set har de meste relevante referencer ved i løbet af de seneste 5 år at have:
1) dokumenteret erfaring med udvikling af sammenlignelige it-systemer og hvor udvikling er baseret på de anførte teknologier (eller et andet relevant ORM-værktøj end NHibernate), og som udviser erfaring med forskelligartede integrationer,
2) dokumenteret erfaring med udvikling på systemer, som har været i produktion i mindst 5 år samt
3) dokumenteret erfaring med gennemført transition i relation til overtagelsen af support og udvikling af et eller flere it-systemer fra anden leverandør, jf. punkt II.1.5), punkt 2, litra A.
Ved vurderingen af den samlede relevans af referencerne tillægges 1 størst betydning.
IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
15-15-0208
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
Skal der betales for dokumenterne?: nej
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
11.2.2016 - 12:00
IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
29.4.2016
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
Andet: Eventuelle fortrykte bilag omfattende tekniske specifikationer, økonomiske nøgletal eller lignende, må gerne være på engelsk, svensk eller norsk, såfremt de ikke foreligger på dansk.
IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.3.8) Åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger
Anmodningen om prækvalifikation skal udarbejdes på baggrund af de i punkt III.2) angivne betingelser for deltagelse. Samtlige de i punkt III.2) og punkt VI.3) påkrævende oplysninger, erklæringer mv skal indgives for at
komme i betragtning som eventuel tilbudsgiver. Det bemærkes, at ansøger SKAL anvende de anførte skabeloner i forhold til afgivelse af oplysninger. Skabelonerne findes på Mercell.
Såfremt ansøger er i tvivl om udfyldelse af skabelonpakken eller har spørgsmål til prækvalifikationsmaterialet i øvrigt, opfordres ansøger til at stille spørgsmål til ordregiver via Mercell. Besvarelse af spørgsmål, vil ligeledes
blive offentliggjort via Mercell. Der vil i udbudsmaterialet blive stillet krav om at kontrakt- og samarbejdsproget er dansk. Der er på nuværende tidspunkt ikke yderligere informationer eller specifikationer om den udbudte kontrakt end, hvad der fremgår af denne udbudsbekendtgørelse. Eventuelle supplerende oplysninger, specifikationer mv, offentliggøres på Mercell. Ordregiver forventer at udsende udbudsmateriale til de prækvalificerede tilbudsgivere den 29.4.2016, jf. IV.3.5. Dette er en skønnet dato. Hver ansøger kan alene indgive én ansøgning om prækvalifikation. Såfremt samme juridiske enhed er del af flere
ansøgere, f.eks. selv indgiver egen ansøgning, men samtidig indgår som deltager i et konsortium eller anden form for sammenslutning, skal ansøgerne sikre, at samme juridiske enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige tilbudsgiveres tilbud. En ansøger kan basere sig på andres økonomiske og finansielle og/eller tekniske kapacitet, jf. udbudsdirektivets
artikel 47, stk. 2 og udbudsdirektivets artikel 48, stk. 3, uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem ansøgeren og disse andre økonomiske aktører(f.eks. underleverandører eller enheder inden for samme koncern, herunder moder-, søster- eller datterselskaber). Ansøger skal i prækvalifikationsanmodningen i givet fald godtgøre, at ansøger er berettiget til at disponere over de ressourcer, der er nødvendige for kontraktens udførelse. En ansøgning om prækvalifikation skal indeholde følgende oplysninger (I-IV), afhængig af ansøgers situation:
I) Hvis ansøger ikke er en sammenslutning af økonomiske aktører og hvis ansøger ikke baserer sig på andre økonomiske aktørers økonomiske eller tekniske kapacitet, SKAL ansøger udfylde og vedlægge skabelon 1-5.
II) Hvis ansøger er en sammenslutning af økonomiske aktører (et konsortium) SKAL hver deltager i sammenslutningen udfylde og vedlægge skabelon 1-4. Yderligere SKAL sammenslutningen tilsammen udfylde og vedlægge skabelon 7 og skabelon 5 således at det maksimale antal referencer ikke overskrides. Af referencerne skal det tydeligt fremgå hvilke dele af referencen der er udført af hvilke deltagere i sammenslutningen.
III) Hvis ansøger baserer sig på en anden økonomisk aktørs økonomiske og finansielle kapacitet SKAL ansøger udfylde og vedlægge skabelon 1-5. Yderligere SKAL ansøgeren vedlægge skabelon 4 og 6 udfyldt af den anden økonomiske aktør. IV) Hvis ansøger baserer sig på en anden økonomisk aktørs tekniske kapacitet SKAL ansøger udfylde og vedlægge skabelon 1-4. Yderligere SKAL ansøger vedlægge skabelon 6 udfyldt af den anden økonomiske aktør. Yderligere SKAL ansøger vedlægge skabelon 5 udfyldt af ansøger og den anden økonomiske aktør tilsammen, således at det maksimale antal referencer ikke overskrides. Af referencerne skal det tydeligt fremgå hvilke dele af referencen er udført af ansøgeren og hvilke dele der eventuelt er udført af den anden aktør som ansøger baserer sig på. Der stilles krav om at en ansøger som baserer sig på en anden økonomisk aktørs tekniske kapacitet og som prækvalificeres til at afgive tilbud, inddrager denne anden økonomiske aktørs tekniske kapacitet i sit tilbud. I forbindelse med indgåelse af kontrakt i henhold til nærværende udbudsforretning forpligtes den økonomiske aktør, som ansøger baserer sig på, til at underskrive en simpel kautionserklæring i henhold til indholdet af støtteerklæringen i skabelon 6.
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: www.klfu.dk
Fax: +45 33307799

VI.4.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Håndhævelseslovens § 7 fastsætter følgende klagefrister for EU-udbud, som ordregiver henholder sig til:
(1) Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 1, nr. 1, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
(2) Klager over andet end ordregivers prækvalifikationsbeslutninger under nr. (1) skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
— 45 dage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, hvor fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
— 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
— 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 2.
(3) Klager over kontraktindgåelse uden gennemførelse af udbud efter Håndhævelseslovens § 4 skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende.
Ovenstående gælder også for sagsanlæg ved domstolene om, at de regler, der er nævnt i Håndhævelseslovens § 1, stk. 2, nr. 1 og 2, er overtrådt, og sagsøgeren ikke forinden har indgivet klage til Klagenævnet for Udbud herom.
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
Fax: +45 41715100

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
18.12.2015

Send til en kollega

0.047