23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 117-331148
Offentliggjort
20.06.2022
Udbudstype
Resultat

Udbyder

Erhvervsakademi Århus

Kontrakt om levering, drift og vedligeholdelse af et fælles eksamenssystem til de danske erhvervsakademier og maritime institutioner


Erhvervsakademi Århus

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Erhvervsakademi Århus
CVR-nummer: 31677971
Postadresse: Sønderhøj 30
By: Viby J
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Postnummer: 8260
Land: Danmark
Kontaktperson: Casper Uldbjerg
E-mail: kontakt@tohv.dk
Telefon: +45 53383688
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/44b44860-3133-49af-98c5-3f5893d93295/homepage
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Erhvervsakademi Dania
CVR-nummer: 31565162
Postadresse: Minervavej 63
By: Randers SØ
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Postnummer: 8960
Land: Danmark
Kontaktperson: Casper Uldbjerg
E-mail: kontakt@tohv.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.eadania.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Erhvervsakademi MidtVest
CVR-nummer: 31653347
Postadresse: Gl. Landevej 2
By: Herning
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Postnummer: 7400
Land: Danmark
Kontaktperson: Casper Uldbjerg
E-mail: kontakt@tohv.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.eamv.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Erhvervsakademi Sydvest
CVR-nummer: 31689791
Postadresse: Spangsbjerg Kirkevej 103
By: Esbjerg
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
Postnummer: 6700
Land: Danmark
Kontaktperson: Casper Uldbjerg
E-mail: kontakt@tohv.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.easv.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Erhvervsakademiet Copenhagen Business Academy
CVR-nummer: 31678021
Postadresse: Landemærket 11
By: København K
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 1119
Land: Danmark
Kontaktperson: Casper Uldbjerg
E-mail: kontakt@tohv.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.cphbusiness.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: IBA Erhvervsakademi Kolding
CVR-nummer: 31642124
Postadresse: Havneparken 1
By: Kolding
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
Postnummer: 6000
Land: Danmark
Kontaktperson: Casper Uldbjerg
E-mail: kontakt@tohv.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.iba.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Københavns Erhvervsakademi (KEA)
CVR-nummer: 31656206
Postadresse: Guldbergsgade 29N
By: København N
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 2200
Land: Danmark
Kontaktperson: Casper Uldbjerg
E-mail: kontakt@tohv.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.kea.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Zealand Sjællands Erhvervsakademi
CVR-nummer: 31661471
Postadresse: Lyngvej 21
By: Køge
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Postnummer: 4600
Land: Danmark
Kontaktperson: Casper Uldbjerg
E-mail: kontakt@tohv.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.zealand.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Fredericia Maskinmesterskole
CVR-nummer: 13002738
Postadresse: Købmagergade 86
By: Fredericia
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
Postnummer: 7000
Land: Danmark
Kontaktperson: Casper Uldbjerg
E-mail: kontakt@tohv.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.fms.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: MARTEC – Maritime and Polytechnic University College
CVR-nummer: 70771128
Postadresse: Hånbækvej 54
By: Frederikshavn
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 9900
Land: Danmark
Kontaktperson: Casper Uldbjerg
E-mail: kontakt@tohv.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.martec.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Maskinmesterskolen København
CVR-nummer: 12565054
Postadresse: Gyrithe Lemches Vej 20
By: Kongens Lyngby
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 2800
Land: Danmark
Kontaktperson: Casper Uldbjerg
E-mail: kontakt@tohv.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.msk.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Svendborg International Maritime Academy, SIMAC
CVR-nummer: 25787072
Postadresse: Graaesvej 27
By: Svendborg
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
Postnummer: 5700
Land: Danmark
Kontaktperson: Casper Uldbjerg
E-mail: kontakt@tohv.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.simac.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Aarhus Maskinmesterskole
CVR-nummer: 21453013
Postadresse: Inge Lehmanns Gade 10
By: Aarhus
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Postnummer: 8000
Land: Danmark
Kontaktperson: Casper Uldbjerg
E-mail: kontakt@tohv.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.aams.dk
I.2) Information om fælles indkøb
Kontrakten omfatter fælles udbud
I.4) Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5) Hovedaktivitet
Uddannelse

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Kontrakt om levering, drift og vedligeholdelse af et fælles eksamenssystem til de danske erhvervsakademier og maritime institutioner

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72000000 It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbuddet vedr. kontrakt om de danske erhvervsakademier og maritime institutioners indkøb af it-system til afvikling af digitale eksaminer.

Ordregivers samlede antal helårsstuderende (STÅ) er pr. 01. april 2021 opgjort til 28.410.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Laveste bud: 13 222 330.00 DKK / Højeste bud: 18 690 000.00 DKK taget i betragtning
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72600000 Support- og konsulentvirksomhed i forbindelse med edb
72250000 System- og supporttjenester
72222000 Strategisk gennemgang og planlægning af informationssystemer eller -teknologi
72200000 Programmering af software og konsulentvirksomhed
72253000 Help-desk og støttetjenester
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
Hovedudførelsessted:

Danmark

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Det udbudte eksamenssystem digitaliserer håndteringen af opgaveafleveringer og eksamensafvikling i et studieforløb, herunder minimerer antallet af manuelle aktiviteter i forbindelse med opgaveaflevering, afvikling af prøver og eksamener og godkendelse af studieaktiviteter samt sikrer at data vedr. opgaver, prøver, eksamensforløb samt aflevering af opgaver bliver registreret ét sted og at alle relevante interessenter kan tilgå disse informationer.

Uddannelsesinstitutionerne gennemfører en lang række forskellige prøve- og eksamensforløb fra helt enkle skriftlige og mundtlige eksaminer til eksaminer hvor forskellige prøveformer kombineres. Eksamenssystemet skal understøtte denne variation i eksamensformer.

Eksamenssystemet skal fungere i tæt integration med Uddannelsesinstitutionernes studieadministrative systemer, hvorfra Eksamenssystemet skal modtage oplysninger om, hvilke studerende der skal til eksamen i hvilke fag. Efter at der er sket en bedømmelse i eksamenssystemet skal resultaterne overføres til det studieadministrative system.

Eksamenssystemet skal understøtte eksamensprocessen med opsætning af eksaminer med tilknytning af oplysninger om tid og sted m.m. De studerende skal kunne hente opgaver fra Eksamenssystemet og skal kunne uploade eksamensopgaver under en præcis systemmæssig styring af, i hvilket tidsinterval dette er muligt. Eksamenssystemet skal kunne håndtere såvel stedprøver som fjernprøver – også via Multiple Choice. Afslutningsvis skal Eksamenssystemet kunne understøtte evaluering af skriftlige opgaver og bedømmelsen med involvering af censor og underviser.

Eksamenssystemet er et yderst kritisk system i Uddannelsesinstitutionernes virksomhed, hvorfor det forventes at Eksamenssystemet er velfungerende og let at arbejde i og at Eksamenssystemet - ikke mindst - kan driftsafvikles på en yderst stabil og sikker måde.

Eksamenssystemet skal driftsafvikles samlet for alle Uddannelsesinstitutionerne. Driftsafvikling af Eksamenssystemet skal foretages af Leverandøren.

Leverandøren skal ud over at levere Eksamenssystemet også levere projektbistand til uddannelse, klargøring, test og implementering af Eksamenssystemet. Leverandøren skal efterfølgende varetage driftsafvikling, vedligeholdelse, support og videreudvikling af Eksamenssystemet i hele kontraktperioden.

Udbuddet gennemføres som et udbud med forhandling.

Ordregiver forbeholder sig ret til at antage det indledende tilbud, hvor Ordregiver i så fald vil gennemføre en tilbudsevaluering i overensstemmelse med det beskrevne i del II.2.5).

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 70
Pris - Vægtning: 30
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Tilbudsgiver skal jf. Kontraktbilag 2 - Leverancebeskrivelse, pkt. 8, tilbyde en løsning med en fuldintegreret plagieringskontrol.

Plagieringskontrollen skal prissættes separat, jf. Kontraktbilag 3 - Betalingsplan.

Optionen kan fravælges af Ordregiver. Et fravalg af den tilbudte plagieringskontrol vil ske senest ved udgangen af Afklaringsfasen jf. tidsplanen i Kontraktbilag 1.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2021/S 139-370080
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Betegnelse:

Kontrakt om levering, drift og vedligeholdelse af et fælles eksamenssystem til de danske erhvervsakademier og maritime institutioner

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
16/05/2022
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 2
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 2
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra ikke-EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget elektronisk: 2
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: UNIwise ApS
CVR-nummer: 34689091
Postadresse: Jens Baggesens Vej 47
By: Aarhus N
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Postnummer: 8200
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Laveste bud: 13 222 330.00 DKK / Højeste bud: 18 690 000.00 DKK taget i betragtning
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for udbud
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til § 7 i lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud(i det følgende benævnt Lov om Klagenævnet for Udbud), gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.

2) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;

3) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;

4) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk.4;

5) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
15/06/2022

Send til en kollega

0.047