23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 130-371782
Offentliggjort
08.07.2022
Udbudstype
Resultat

Udbyder

Billund Lufthavn A/S

Negotiated procedure of Explosive Detection Systems (EDS) for Billund Lufthavn A/S


Billund Lufthavn A/S

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter – forsyningsvirksomhed

Resultat af udbudsproceduren

Varer

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/25/EU

Del I: Ordregivende enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Billund Lufthavn A/S
CVR-nummer: 23343118
Postadresse: Passagerterminalen 10
By: Billund
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
Postnummer: 7190
Land: Danmark
Kontaktperson: Tolstrup & Hvilsted - Ivan Smedegaard Meic
E-mail: kontakt@tohv.dk
Telefon: +45 25194111
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.bll.dk
I.6) Hovedaktivitet
Lufthavnsrelaterede aktiviteter

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Negotiated procedure of Explosive Detection Systems (EDS) for Billund Lufthavn A/S

II.1.2) Hoved-CPV-kode
38000000 Laboratorieudstyr, optisk udstyr og præcisionsudstyr (ikke briller)
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

In order to meet new EU standards for security in European Airports an update of the Contracting Authority’s existing baggage handling system and security checkpoint of baggage is planned at Billund Lufthavn.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms) (Må dette offentliggøres? ja)
Laveste bud: 13 758 602.00 DKK / Højeste bud: 22 538 187.50 DKK taget i betragtning
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
38581000 Udstyr til scanning af bagage
34961000 Bagagehåndteringssystem
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
Hovedudførelsessted:

Billund Airport, Denmark

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

In order to meet new EU standards for security in European Airports an update of the Contracting Authority’s existing baggage handling system and security checkpoint of baggage is planned at Billund Airport. The Contracting Authority intends to invest in two (2) new ECAC/EU std. 3.1. approved Explosive Detection Systems (herein referred to as EDS) in its security check of baggage. This tender regards a Contract on the Delivery, installation and commissioning of two (2) EDS as well as optional extended service agreement for up to five years after the initial two years warranty period. The requirements for the EDS are described in detail in Contract Appendix A - General descriptions, minimum requirements, and competitive parameters.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Technical solutions / Vægtning: 40
Kvalitetskriterium - Navn: Quality / Vægtning: 35
Kvalitetskriterium - Navn: Education and Training / Vægtning: 10
Pris - Vægtning: 15
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

1. The supplier may buy a 2-year service agreement, cf. Draft for Contract clause 5.2.1

2. The supplier may buy extension of the service period, see Draft for Contract clause 5.2.2.

3. The supplier may buy extension of the service period, see Draft for Contract clause 5.2.3

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Forhandlingsprocedure med forudgående indkaldelse af tilbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2021/S 251-668483
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en vejledende periodisk bekendtgørelse

Del V: Kontrakttildeling

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
05/07/2022
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 4
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 2
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra ikke-EU-medlemsstater: 2
Antal tilbud modtaget elektronisk: 4
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Houlberg Instrumentering A/S
CVR-nummer: 81531811
Postadresse: Søhesten 17
By: Ishøj
NUTS-kode: DK012 Københavns omegn
Postnummer: 2635
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms) (Må dette offentliggøres? ja)
Laveste bud: 13 758 602.00 DKK / Højeste bud: 22 538 187.50 DKK taget i betragtning
V.2.5) Oplysninger om underentreprise
V.2.6) Pris, der er betalt for lejlighedskøb

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

According to the Investment Screening Act (https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2021/842), economic actors i) who are domiciled outside the EU or EFTA, or ii) who are under the control of or subject to significant influence as defined must in the law of a company domiciled or a citizen of a country outside the EU or EFTA, apply to the Danish Business Authority for permission to enter into a “special economic agreement” within a particularly sensitive sector or activity. The contracting authority assesses that the conclusion of the contract may be subject to permit requirements. The applicant should clarify whether the applicant's contracting will be covered by such a requirement.

The applicant should clarify whether the applicant's conclusion of the agreement will be covered by such a requirement. Look into this at this site: https://erhvervsstyrelsen.dk/aftaler-omfattet-af-investeringsscreeningsloven.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for udbud
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Complains must be filed with The Complaints Board for Public Procurement within:

1. 45 calendar days after the contracting authority has published a contract award notice in the Official Journal of the European Union (with effect from the day following the publication date);

2. 30 calendar days starting the day after the contracting authority has informed the tenderers in question, that the contracting authority has entered into a contract based on a framework agreement through reopening of competition or a dynamic purchasing system, provided that the notification includes a short account of the relevant reasons for the decision;

3. 6 months starting the day after the contracting authority has sent notification to the candidates/tenderers involved that the contracting authority has entered into the framework agreement, provided that the notification included a short account of the relevant reasons for the decision.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
05/07/2022

Send til en kollega

0.047