Fakta om udbudet
Udbyder
Københavns Kommune
Vagtplansystem og vedligeholdelse heraf til Københavns Kommune
Københavns Kommune
Bekendtgørelse om ændring
Ændring af en kontrakt/koncession i dens løbetid
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
CVR-nummer: 64942212
Postadresse: Borups Allé 177
By: København NV
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 2400
Land: Danmark
Kontaktperson: Peter M. Wilhjelm
E-mail: dn6x@kk.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.kk.dk
Internetadresse for køberprofilen: www.kk.dk
Del II: Genstand
Vagtplansystem og vedligeholdelse heraf til Københavns Kommune
Københavns Kommune.
Kontrakten vil omfatte Københavns Kommune samt selvejende og private institutioner, der har indgået driftsoverenskomst med Købehavns Kommune.
Udbuddet omfatter erhvervelse af et nyt vagtplanlægningssystem med tilpasning/udvikling af et standardsystemsamt implementering og vedligeholdelse af det nye vagtplanlægningssystem. Leverandøren skal som Systemleverandør og Systemvedligeholder derfor indgå i et tæt samarbejde om design, tilpasning/udvikling og vedligeholdelse af Løsningen med Københavns Kommune samt dennes systemadministrator og driftsleverandør. Københavns Kommunes nuværende system håndterer vagtplanlægning og udmønter på den baggrund ca. 178 000 arbejdstidsbestemte tillæg pr. måned til omkring 25 000 af kommunens ansatte indenfor ca 100 forskellige overenskomster. Endvidere registreres fravær og ferie for alle kommunens ansatte i Vagtplan-systemet.
Københavns Kommunes krav til det nye vagtplan-system forudsættes at kunne opfyldes af et standardsystemmed nødvendige tilpasninger.
Anskaffelsen af et nyt og mere moderne system vil kunne danne grundlaget for følgende mulige gevinster og effektiviseringspotentialer:
— At tilvejebringe et bedre økonomisk styringsgrundlag for anvendelse af personelressourcer.
— At reducere administrative byrder hos ledere og administrativt personale, hvorved der frigøres tid til anden værdiskabende aktivitet.
— At facilitere processen, der skal sikre korrekt hjemtagelse af sygedagpengerefusioner.
— At erhvervelsen af et standardsystem med tilpasninger vil kunne reducere de samlede omkostninger til drift af systemet.
— At der er mulighed for at understøtte alle de forretningsprocesser, der vedrører registrering og planlægning af arbejdstid, f.eks. tids- og opgaveregistrering, fraværsregistrering og vagtplanlægning.
Københavns Kommune ønsker løbende mulighed for tilkøb af tillægsydelser relateret til løsningen, ligesom kommunen ønsker optioner som anført under pkt. II.2.2.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
CVR-nummer: 26911745
Postadresse: Lautrupparken 40
By: Ballerup
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 2750
Land: Danmark
Del VI: Supplerende oplysninger
Dato for tildeling af kontrakten: 17.11.2011
For så vidt angår vedligeholdelse er der tale om en løbende kontrakt. Uopsigelighedsperioden er 72 måneder fra godkendt overtagelse, hvilket angivelsen i Del II.3 henviser til.
Tidligere offentliggørelser i Den Europæiske Unions Tidende der er relevante for den kontrakt, som denne bekendtgørelse vedrører:
Udbudsbekendtgørelse 2010/S 192-293651 afsendt 30.09.2010 offentliggjort 02.10.2010
Supplement 2010/S 211-322005 offentliggjort 29.10.2010
Bekendtgørelse om indgået kontrakt 2011/S 248-402735 afsendt 20.12.2010 offentliggjort 24.12.2010
Supplement 2011/S 68-019596 offentliggjort 07.04.2010
Bekendtgørelse om ændring 2022/S 153-438372 afsendt 05.08.2022 offentliggjort 10.08.2022
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
Klagefrister fremgår af kapitel 3 i lovbekendtgørelse af 2. juni 2016, nr. 93 om Klagenævnet for Udbud som senere ændret ved lov nr. 884 af 21. juni 2022.
Oplysning om klagefrister kan endvidere indhentes ved at rette henvendelse til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens vej 35
2500 Valby
Telefon: 4171 5000
Mandag-torsdag kl. 9-16, fredag 9-15
Mail: kfst@kfst.dk
Del VII: Ændringer til kontrakten/koncessionen
Københavns Kommune.
Kontrakten vil omfatte Københavns Kommune samt selvejende og private institutioner, der har indgået driftsoverenskomst med Købehavns Kommune.
Udbuddet omfatter erhvervelse af et nyt vagtplanlægningssystem med tilpasning/udvikling af et standardsystem samt implementering og vedligeholdelse af det nye vagtplanlægningssystem. Leverandøren skal som Systemleverandør og Systemvedligeholder derfor indgå i et tæt samarbejde om design, tilpasning/udvikling og vedligeholdelse af Løsningen med Københavns Kommune samt dennes systemadministrator og driftsleverandør. Københavns Kommunes nuværende system håndterer vagtplanlægning og udmønter på den baggrund ca. 178 000 arbejdstidsbestemte tillæg pr. måned til omkring 25 000 af kommunens ansatte indenfor ca 100 forskellige overenskomster. Endvidere registreres fravær og ferie for alle kommunens ansatte i Vagtplan-systemet.
Københavns Kommunes krav til det nye vagtplan-system forudsættes at kunne opfyldes af et standardsystem med nødvendige tilpasninger.
Anskaffelsen af et nyt og mere moderne system vil kunne danne grundlaget for følgende mulige gevinster og effektiviseringspotentialer:
— At tilvejebringe et bedre økonomisk styringsgrundlag for anvendelse af personelressourcer.
— At reducere administrative byrder hos ledere og administrativt personale, hvorved der frigøres tid til anden værdiskabende aktivitet.
— At facilitere processen, der skal sikre korrekt hjemtagelse af sygedagpengerefusioner.
— At erhvervelsen af et standardsystem med tilpasninger vil kunne reducere de samlede omkostninger til drift af systemet.
— At der er mulighed for at understøtte alle de forretningsprocesser, der vedrører registrering og planlægning af arbejdstid, f.eks. tids- og opgaveregistrering, fraværsregistrering og vagtplanlægning.
Københavns Kommune ønsker løbende mulighed for tilkøb af tillægsydelser relateret til løsningen, ligesom kommunen ønsker optioner som anført under pkt. II.2.2.
CVR-nummer: 26911745
Postadresse: Lautrupparken 40
By: Ballerup
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 2750
Land: Danmark
Udvikling af en integration mellem ordregivers selvbetjeningsløsninger på fraværsområdet og ordregivers vagtplansløsning.
Den anskaffede integration mellem selvbetjeningsløsningen og vagtplansystemet har til formål at effektivisere administrative opgaver, idet den overfører leders indberetning i selvbetjeningsløsningen direkte til vagtplanssystemet.Nødvendigheden af anskaffelsen er endvidere begrundet i en politisk beslutning truffet i Københavns Kommunes borgerrepræsentation den 20. juni 2012 som medførte, at administrative opgaver skulle sammenlægges. Denne sammenlægning nødvendiggjorde anskaffelsen af en række selvbetjeningsløsninger, så lederne kunne indberette sager direkte til den sammenlagte administration.Udbudsmaterialet til vagtplansystemet blev udarbejdet i 2010, hvilket var før den politiske beslutning om sammenlægningen af de administrative opgaver blev truffet, og dermed før, der blev lavet selvbetjeningsløsninger af den skala hos ordregiver.