23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 159-454946
Offentliggjort
19.08.2022
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Udbyder

HOFOR A/S

Vindere

Udbud af vandmålere og fjernaflæsningssystem

(17.01.2023)
Kamstrup A/S
Industrivej 28, Stilling
8660 Skanderborg

Levering af vandmålere samt etablering, levering og opsætning samt supportering og hosting af tilhørende netværk i Dragør, Hvidovre, Brøndby og Vallensbæk


HOFOR A/S

Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed

Bygge- og anlægsarbejder

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/25/EU

Del I: Ordregivende enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: HOFOR A/S
CVR-nummer: 10073022
Postadresse: Ørestads Boulevard 35
By: København S
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 2300
Land: Danmark
Kontaktperson: Søren Gade Brøbeck
E-mail: sorbro@hofor.dk
Telefon: +45 27953827
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.hofor.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/338688
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=338985&B=HOFOR
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=338985&B=HOFOR
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.6) Hovedaktivitet
Anden aktivitet: Produktion og distribution af vand, gas, varme og køl, samt afledning af spildevand.

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Levering af vandmålere samt etablering, levering og opsætning samt supportering og hosting af tilhørende netværk i Dragør, Hvidovre, Brøndby og Vallensbæk

Sagsnr.: 24.02-06229
II.1.2) Hoved-CPV-kode
45000000 Bygge- og anlægsarbejder
II.1.3) Kontrakttype
Bygge- og anlægsarbejder
II.1.4) Kort beskrivelse:

Kontrakten vedrører levering af fjernaflæselige vandmålere og netværkskomponenter samt etablering, supportering og hosting af netværk i Dragør, Hvidovre, Brøndby og Vallensbæk kommuner.

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
38421100 Vandmålere
38550000 Målere
38552000 Elektroniske målere
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK012 Københavns omegn
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

HOFOR står for vandforsyningen i Dragør, Hvidovre, Brøndby og Vallensbæk kommune, og ejer derfor vandmålerne. HOFOR vedligeholder, servicerer og sørger også for aflæsning af vandmålerne.

Nærværende udbud omfatter levering af vandmålere samt hjemtagningssystem for kommunerne; Dragør, Hvidovre, Brøndby og Vallensbæk.

Projektet omfatter levering af ca. 21.731 fjernaflæselige vandmålere i størrelsen Q3 = 2,5 m3/h og ca. 200 stk. Q3 = 4 m3/h.

Området er opdelt i 3 områder:

Område 1 – Dragør – Ca. 4.651 vandmålere

Område 2 – Hvidovre – Ca. 9.419 vandmålere

Område 3 – Brøndby/Vallensbæk – Ca. 7.861 vandmålere

Områdeafgrænsningen fremgår af kortbilag i udbudsmaterialet, jf. bilag 4.a.1+4.a.2+4.a.3+4.a.4.

HOFOR står selv for udskiftning af målere i dette projekt med eget mandskab.

Målere større end Q3=4 indgår ikke i nærværende projekt.

Målerne leveres efter en nærmere beskrevet leveringsplan i henhold til den overordnede tidsplan, jf. bilag 1.a.1 + 1.a.2 + 1.a.3 (Hovedtidsplaner).

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 34
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 3
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

HOFOR vil på baggrund af referencer udvælge de ansøgere, der har den erfaring, som i størst mulig grad svarer til den udbudte opgave. Ved vurderingen af "størst mulig grad" lægges der vægt på 1) antallet af leverede målere, 2) opnåede ydelse på netværket (jo højere, jo bedre), 3) omfanget af leveret databehandlingssystem samt dataudvekslingen.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Udbuddet indeholder optioner på visse accessoriske ydelser, jf. Tilbudslisten.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Omsætning i de seneste 3 regnskabsår.

Gennemsnitlig soliditetsgrad i de seneste tre regnskabsår.

Gennemsnitlig overskudsgrad i de seneste 3 år.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

- Ansøgeren skal i hvert af de seneste (3) tre regnskabsår, som der foreligger årsregnskab for, have en årlig omsætning på minimum DKK 35 mio.

- Ansøgers gennemsnitlige soliditetsgrad for de seneste (3) tre disponible regnskabsår udgør mindst 25 %

- Ansøgers gennemsnitlige overskudsgrad for de seneste (3) tre disponible regnskabsår er positiv

Mindstekravene ovenfor er kumulative. Alle tre krav skal derfor være opfyldt som forudsætning for, at ansøgeren kan blive prækvalificeret.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Referencer i de seneste 5 år.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Ansøgeren skal have udført mindst tre (3) relevante opgaver inden for de seneste fem (5) år i et EU-medlemsland.

Til brug for evalueringen af teknisk og faglig formåen skal ansøger i ESPD’et oplyse ansøgerens mest betydelige arbejder/leverancer på lignende projekter/aftaler, der er udført inden for de seneste fem (5) år.

Ved ”relevant” forstås opgaver, der omfatter følgende:

- Mindst én (1) af referencerne skal indeholde levering af minimum 2.000 vandmålere

- Design og etablering af netværk/system til hjemtagning af timeværdier for målerne i projektet, med en ydelse på netværket, der svarer til de 96 % i nærværende entrepriseprojekt

- Levering og etablering af databehandlingssystem med analyseværktøjer samt dataudveksling med forsyningsselskabets administrationssystem.

III.1.4) Objektive regler og kriterier for deltagelse
Liste over og kort beskrivelse af regler og kriterier:

En økonomisk aktør, herunder underleverandører til ansøgere, udelukkes fra deltagelse, hvis denne er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i Udbudslovens §§ 135-136.

Derudover udelukkes en økonomisk aktør fra deltagelse, hvis denne er omfattet af den frivillige udelukkelsesgrund i Udbudslovens § 137, stk. 1 nr. 2 vedrørende konkurs.

III.1.6) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:

Krav om sikkerhedsstillelse og garantier fremgår af udkast til kontrakt.

III.1.8) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:

Der kræves ingen særlig retlig form, men hvor tilbuddet afgives af en sammenslutning af økonomiske aktører, skal deltagerne påtage sig solidarisk ansvar for opgavens udførelse samt udpege en fælles befuldmægtiget.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Forhandlingsprocedure med forudgående indkaldelse af tilbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 15/09/2022
Tidspunkt: 13:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klage over udbudsproceduren skal indgives til Klagenævnet for Udbud i henhold til § 7 i lovbekendtgørelse nr.593 af 2.6.2016 af lov om Klagenævnet for Udbud, som følger:

Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i Klagenævnet inden 20 kalenderdage fra dagen efter ordregiverens underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis der ved underretningen er angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen. Andre klager skal være modtaget i Klagenævnet inden 45 dage fra dagen efter offentliggørelsen af ordregiverens bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt.

Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.

Senest samtidig med indgivelse af klage til Klagenævnet skal klager skriftligt underrette ordregiver om klagens indbringelse for Klagenævnet og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. Såfremt klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen. Klagen skal vedlægges et klagegebyr på 20.000 DKK.

Se mere om indgivelse af klager på Klagenævnet for Udbuds hjemmeside: www.klfu.dk.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
15/08/2022

Send til en kollega

0.047