Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=338985&B=HOFOR
Udbyder
HOFOR A/S
Vindere
Udbud af vandmålere og fjernaflæsningssystem
(17.01.2023)
Kamstrup A/S
Industrivej 28, Stilling
8660 Skanderborg
Levering af vandmålere samt etablering, levering og opsætning samt supportering og hosting af tilhørende netværk i Dragør, Hvidovre, Brøndby og Vallensbæk
HOFOR A/S
Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed
Bygge- og anlægsarbejder
Del I: Ordregivende enhed
CVR-nummer: 10073022
Postadresse: Ørestads Boulevard 35
By: København S
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 2300
Land: Danmark
Kontaktperson: Søren Gade Brøbeck
E-mail: sorbro@hofor.dk
Telefon: +45 27953827
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.hofor.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/338688
Del II: Genstand
Levering af vandmålere samt etablering, levering og opsætning samt supportering og hosting af tilhørende netværk i Dragør, Hvidovre, Brøndby og Vallensbæk
Kontrakten vedrører levering af fjernaflæselige vandmålere og netværkskomponenter samt etablering, supportering og hosting af netværk i Dragør, Hvidovre, Brøndby og Vallensbæk kommuner.
HOFOR står for vandforsyningen i Dragør, Hvidovre, Brøndby og Vallensbæk kommune, og ejer derfor vandmålerne. HOFOR vedligeholder, servicerer og sørger også for aflæsning af vandmålerne.
Nærværende udbud omfatter levering af vandmålere samt hjemtagningssystem for kommunerne; Dragør, Hvidovre, Brøndby og Vallensbæk.
Projektet omfatter levering af ca. 21.731 fjernaflæselige vandmålere i størrelsen Q3 = 2,5 m3/h og ca. 200 stk. Q3 = 4 m3/h.
Området er opdelt i 3 områder:
Område 1 – Dragør – Ca. 4.651 vandmålere
Område 2 – Hvidovre – Ca. 9.419 vandmålere
Område 3 – Brøndby/Vallensbæk – Ca. 7.861 vandmålere
Områdeafgrænsningen fremgår af kortbilag i udbudsmaterialet, jf. bilag 4.a.1+4.a.2+4.a.3+4.a.4.
HOFOR står selv for udskiftning af målere i dette projekt med eget mandskab.
Målere større end Q3=4 indgår ikke i nærværende projekt.
Målerne leveres efter en nærmere beskrevet leveringsplan i henhold til den overordnede tidsplan, jf. bilag 1.a.1 + 1.a.2 + 1.a.3 (Hovedtidsplaner).
HOFOR vil på baggrund af referencer udvælge de ansøgere, der har den erfaring, som i størst mulig grad svarer til den udbudte opgave. Ved vurderingen af "størst mulig grad" lægges der vægt på 1) antallet af leverede målere, 2) opnåede ydelse på netværket (jo højere, jo bedre), 3) omfanget af leveret databehandlingssystem samt dataudvekslingen.
Udbuddet indeholder optioner på visse accessoriske ydelser, jf. Tilbudslisten.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Omsætning i de seneste 3 regnskabsår.
Gennemsnitlig soliditetsgrad i de seneste tre regnskabsår.
Gennemsnitlig overskudsgrad i de seneste 3 år.
- Ansøgeren skal i hvert af de seneste (3) tre regnskabsår, som der foreligger årsregnskab for, have en årlig omsætning på minimum DKK 35 mio.
- Ansøgers gennemsnitlige soliditetsgrad for de seneste (3) tre disponible regnskabsår udgør mindst 25 %
- Ansøgers gennemsnitlige overskudsgrad for de seneste (3) tre disponible regnskabsår er positiv
Mindstekravene ovenfor er kumulative. Alle tre krav skal derfor være opfyldt som forudsætning for, at ansøgeren kan blive prækvalificeret.
Referencer i de seneste 5 år.
Ansøgeren skal have udført mindst tre (3) relevante opgaver inden for de seneste fem (5) år i et EU-medlemsland.
Til brug for evalueringen af teknisk og faglig formåen skal ansøger i ESPD’et oplyse ansøgerens mest betydelige arbejder/leverancer på lignende projekter/aftaler, der er udført inden for de seneste fem (5) år.
Ved ”relevant” forstås opgaver, der omfatter følgende:
- Mindst én (1) af referencerne skal indeholde levering af minimum 2.000 vandmålere
- Design og etablering af netværk/system til hjemtagning af timeværdier for målerne i projektet, med en ydelse på netværket, der svarer til de 96 % i nærværende entrepriseprojekt
- Levering og etablering af databehandlingssystem med analyseværktøjer samt dataudveksling med forsyningsselskabets administrationssystem.
En økonomisk aktør, herunder underleverandører til ansøgere, udelukkes fra deltagelse, hvis denne er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i Udbudslovens §§ 135-136.
Derudover udelukkes en økonomisk aktør fra deltagelse, hvis denne er omfattet af den frivillige udelukkelsesgrund i Udbudslovens § 137, stk. 1 nr. 2 vedrørende konkurs.
Krav om sikkerhedsstillelse og garantier fremgår af udkast til kontrakt.
Der kræves ingen særlig retlig form, men hvor tilbuddet afgives af en sammenslutning af økonomiske aktører, skal deltagerne påtage sig solidarisk ansvar for opgavens udførelse samt udpege en fælles befuldmægtiget.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Klage over udbudsproceduren skal indgives til Klagenævnet for Udbud i henhold til § 7 i lovbekendtgørelse nr.593 af 2.6.2016 af lov om Klagenævnet for Udbud, som følger:
Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i Klagenævnet inden 20 kalenderdage fra dagen efter ordregiverens underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis der ved underretningen er angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen. Andre klager skal være modtaget i Klagenævnet inden 45 dage fra dagen efter offentliggørelsen af ordregiverens bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med indgivelse af klage til Klagenævnet skal klager skriftligt underrette ordregiver om klagens indbringelse for Klagenævnet og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. Såfremt klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen. Klagen skal vedlægges et klagegebyr på 20.000 DKK.
Se mere om indgivelse af klager på Klagenævnet for Udbuds hjemmeside: www.klfu.dk.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk