Fakta om udbudet
Udbyder
Vejdirektoratet
ITS - Københavns Busterminal
Vejdirektoratet
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 60729018
Postadresse: Carsten Niebuhrs Gade 43, 5. sal
By: København V
NUTS-kode: DK0 Danmark
Postnummer: 1577
Land: Danmark
Kontaktperson: Niels Arend Koefeod
E-mail: nak@vd.dk
Telefon: +45 72442620
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://vejdirektoratet.dk
Internetadresse for køberprofilen: http://vejdirektoratet.dk
CVR-nummer: 64942212
Postadresse: Rådhuspladsen 1
By: København V
NUTS-kode: DK0 Danmark
Postnummer: 1550
Land: Danmark
Kontaktperson: Jarl Zinn
E-mail: JAZ@kk.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://kk.dk
Internetadresse for køberprofilen: http://vejdirektoratet.dk
Del II: Genstand
ITS - Københavns Busterminal
Der skal etableres og driftes et intelligent transportsystem (ITS-system) til bl.a. understøttelse af afvikling af bus og servicekøretøjers trafik på samt ind og ud af terminalområdet.
ITS-løsningen består af en række tekniske delsystemer og -funktioner, herunder bl.a. passagerinformationssystem, allokeringssystem for terminalens holdepladser, videoovervågning af trafik og
arealer på terminalområdet m.m.
Etableringskontrakt
København
Der skal etableres en ITS-løsning, som skal medvirke til at sikre, at Københavns Busterminal kan fungere ubemandet (dvs. uden planlagt bemanding på busterminalområdet) i forhold til rejsende, buschauffører, busoperatører og evt. øvrige relevante grupper som f.eks. rengøringspersonale og serviceteknikere. Der skal
således etableres en samlet ITS-løsning til:
› Håndtering af busoperatørers brug af busterminalen – booking af resurser på busterminalen, løbende administration af bookinger og faktisk brug af busterminalens resurser inkl. fakturering.
› Identifikation af køretøjer ankommende til og afgående fra busterminalområdet.
› Adgangskontrol i forhold til køretøjer til busterminalområdet.
› Vejledning til chauffører der ankommer til busterminalområdet.
› Trafikinformation til ankommende og afgående passagerer.
› Understøttelse af drift af busterminalen uden permanent tilstedeværelse af busterminalpersonale, dvs.
mulighed for fjernovervågning og -styring af busterminalen og dens installationer via automatisk systemhændelsesregistrering, rapportering af fejl på tekniske installationer, videoovervågning af busterminalområde,
busterminaltrafik og personbevægelser m.m.
Under afsnit II.2.7 er angivet varigheden af etableringskontraktens udførelsesperiode. Derudover er parterne forpligtet i henhold til bestemmelserne i udbudsmaterialet.
Driftskontrakt
København
Den under delkontrakt 1 etablerede ITS-løsningen skal herefter driftes og vedligeholdes. Der henvises i øvrigt til udbudsmaterialet for yderligere beskrivelse
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Etableringskontrakt
Del V: Kontrakttildeling
Driftskontrakt
Del VI: Supplerende oplysninger
A) Tilbud skal afgives på dansk , men bilag vedr. betingelser for deltagelse accepteres på dansk, engelsk, norsk og svensk.
B) Ordregiver skal udelukke en tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiveren er omfattet af de i udbudslovens §§ 134a-136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde. Ordregiver vil desuden udelukke en tilbudsgiver, der er omfattet af den frivillige udelukkelsesgrunde anført i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2. Såfremt tilbudsgiver findes at være omfattet af en udelukkelsesgrund, har tilbudsgiver mulighed for at iværksætte en procedure om "self-cleaning", jf. udbudslovens § 138.
Udbuddet gennemføres ved anvendelse af et to-kuvertsystem. Proceduren er beskrevet i detaljer i udbudsmaterialet. Eventuelle spørgsmål stilles til e-mailadressen anført i udbudsmaterialet (BUT) afsnit 4. Spørgsmål og svar vil blive gjort tilgængelige på internetadressen anført i I.3), under Aktuelle udbud.
C) Oplysningerne angivet i pkt. I.4) og I.5) vedrører den ordregivende myndighed Vejdirektoratet. Den ordregivende myndighed Københavns Kommune er en "Regional eller lokal myndighed" (pkt. I.4)) og har "Generelle offentlige tjenester" som hovedaktivitet (pkt. I.5)).
D) Ordregiver er afskåret fra at indgå aftale med tilbudsgivere, som ikke opfylder kravene angivet i RÅDETS FORORDNING (EU) 2022/576 af 8. april 2022 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine, artikel 5k. Som
følge heraf indhentes en tro- og love herpå som en del af dokummentationen, som indhentes inden sker kontrakttildeling.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: DK-8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: http://www.klfu.dk
By: N/A
Land: Danmark
Frister for og procedurer for klager fremgår af "Lov om Klagenævnet for Udbud", lov nr. 492 af 12.5.2010, medefterfølgende ændringer, sidst lovbekendtgørelse nr. 593 af 02.06.2016.
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage.
Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret. Fristen begynder dog først, når der i underretningen er angivet en kortredegørelse for de relevante grunde for ordregiverens beslutning.
I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1. 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen erblevet offentliggjort.
2. 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystemer indgået. Det er en betingelse for, at fristen begynder at løbe, at underretningen indeholder en kortredegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
3. 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. Lov om Klagenævnet for Udbud § 2, stk.2.
4. 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har meddelt sin beslutning om kontraktens videreførelse, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underretteordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. Lov om Klagenævnet for Udbud § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. Lov om Klagenævnet for Udbud § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mail adresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagevejledningen fra Klagenævnet for Udbud kan findes på Klagenævnets hjemmeside.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: DK-2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk