23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 192-545026
Offentliggjort
05.10.2022
Udbudstype
Opdatering

Udbyder

Region Hovedstaden

IT konsulenter


Region Hovedstaden

Berigtigelse

Bekendtgørelse om ændringer eller supplerende oplysninger

Tjenesteydelser

(Supplement til Den Europæiske Unions Tidende, 2022/S 181-512629)

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed/enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Region Hovedstaden
CVR-nummer: 29190623
Postadresse: Kongens Vænge 2
By: Hillerød
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 3400
Land: Danmark
Kontaktperson: Thomas Holm
E-mail: Thomas.ove.holm@regionh.dk
Telefon: +45 24782479
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.regionh.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/66963

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

IT konsulenter

Sagsnr.: CTM nr. 301932
II.1.2) Hoved-CPV-kode
72000000 It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbuddet omfatter følgende delaftaler:

- Managementkonsulenter

- Arkitektur og -udvikling

- Projektledelse og udbudsbistand

- Systemspecifik konfigurering og udvikling

- Driftsstøtte

- Datasikkerhed

- Vikarer

Der indgås separate rammeaftaler med hver region.

Anslået værdier og maksimalværdier af køb ex. moms over 4 årig periode:

Region Sjælland: Anslået 440 mio. kr. Maksimalværdi 572 mio. kr.

Region Syddanmark: Anslået 21 mio. kr. Maksimalværdi 82 mio. kr.

Region Hovedstaden: Anslået 400 mio. kr. Maksimalværdi 480 mio. kr.

Region Midtjylland: Anslået 40 mio. kr. Maksimalværdi 150 mio. kr.

Region Nordjylland: Anslået 46,5 mio. kr. Maksimalværdi 93 mio. kr.

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
30/09/2022
VI.6) Oprindelig bekendtgørelsesreference
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2022/S 181-512629

Del VII: Ændringer

VII.1) Oplysninger, der skal ændres eller tilføjes
VII.1.2) Tekststykke, der skal ændres i den oprindelige bekendtgørelse
Afsnit nummer: II.2.4
Delkontraktnr.: 1
I stedet for:

Anslået værdier og maksimalværdier af køb ex. moms over 4 årig periode:

Region Sjælland: Anslået 20 mio. kr. Maksimalværdi 26 mio. kr.

Region Syddanmark: Anslået 0 mio. kr. Maksimalværdi 2 mio. kr.

Region Hovedstaden: Anslået 0 mio. kr. Maksimalværdi 0 mio. kr.

Region Midtjylland: Anslået 0 kr. Maksimalværdi 5.000.000 kr.

Region Nordjylland: Anslået 2,5 mio. kr. Maksimalværdi 5 mio. kr

Læses:

Anslået værdier og maksimalværdier af køb ex. moms over 4 årig periode:

Region Sjælland: Anslået 100 mio. kr. Maksimalværdi 130 mio. kr.

Region Syddanmark: Anslået 3 mio. kr. Maksimalværdi 10 mio. kr.

Region Hovedstaden: Anslået 68 mio. kr. Maksimalværdi 80 mio. kr.

Region Midtjylland: Anslået 16 mio. kr. Maksimalværdi 50 mio. kr.

Region Nordjylland: Anslået 3,5 mio. kr. Maksimalværdi 70 mio. kr.

Afsnit nummer: II.2.4
Delkontraktnr.: 7
I stedet for:

Anslået værdier og maksimalværdier af køb ex. moms over 4 årig periode:

Region Sjælland: Anslået 100 mio. kr. Maksimalværdi 130 mio. kr.

Region Syddanmark: Anslået 3 mio. kr. Maksimalværdi 10 mio. kr.

Region Hovedstaden: Anslået 68 mio. kr. Maksimalværdi 80 mio. kr.

Region Midtjylland: Anslået 1641105,83 kr. Maksimalværdi 50.000.000 kr.

Region Nordjylland: Anslået 3,5 mio. kr. Maksimalværdi 7 mio. kr.

Læses:

Anslået værdier og maksimalværdier af køb ex. moms over 4 årig periode:

Region Sjælland: Anslået 20 mio. kr. Maksimalværdi 26 mio. kr.

Region Syddanmark: Anslået 0 kr. Maksimalværdi 2 mio. kr.

Region Hovedstaden: Anslået 0 kr. Maksimalværdi 0 kr.

Region Midtjylland: Anslået 0 kr. Maksimalværdi 5 mio. kr.

Region Nordjylland: Anslået 2,5 mio. kr. Maksimalværdi 5 mio. kr.

Afsnit nummer: III.1.3
I stedet for:

Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Opgavereferencer indenfor området af den ansøgte delaftale.

For hver reference (projekt) angives det samlede faktisk fakturerede beløb som referencen dækker.

For hver reference angives en start- og slutdato for referencen. Hvis kontrakten/rammeaftalen endnu ikke er afsluttet, anføres datoen for ansøgningsfristen som slutdato. Kun ydelser udført - og som kan godtgøres - de seneste tre år før ansøgningsfristen kan anvendes i forbindelse med prækvalifikation.

Til hver reference skal angives modtageren; dvs. kundens navn, kontaktperson, tlf. nr. samt e-mailadresse.

Verifikation af referencer:

Ordregiver forbeholder sig mulighed for at rette henvendelse til kunden anført i referencen og/eller til ansøger med henblik på at få verificeret en references rigtighed.

Ordregivervil på den baggrund allerede nu opfordre ansøgerne til på forhånd at sikre sig, at de alene anfører beskrivelser m.v., som ansøger er i stand til at godtgøre rigtigheden af, jf. nedenfor.

Såfremt Ordregiver retter henvendelse til en ansøger med henblik på at verificere indholdet af de oplyste referencer, forventes ansøger at skulle fremsende følgende på Ordregivers anmodning:

1. Tro- og love-erklæring om de oplyste referencers rigtighed. Ordregiver kan stille krav om, at erklæringen skal være underskrevet af en tegningsberettiget fra den ansøgende virksomheds direktion.

2. Kundeerklæring om de oplyste referencers rigtighed. Ordregiver kan stille krav om, at erklæringen skal være underskrevet af en relevant ansvarlig person (eksempelvis den relevante projektleder) hos den pågældende reference-kunde.

Ordregiver gør i den forbindelse opmærksom på udelukkelsesgrunden i udbudslovens § 136, nr. 3), der finder anvendelse hvis en ansøger eller tilbudsgiver har givet groft urigtige oplysninger, har tilbageholdt oplysninger

eller ikke er i stand til at fremsendes supplerende dokumenter vedrørende udelukkelsesgrundene i § 135, stk. 1 eller 3, og hvis det er relevant, i § 137, stk. 1, nr. 2 de fastsatte minimumskrav til egnethed i §§ 140-144 eller udvælgelsen i § 145.

Såfremt Ordregiver anmoder ansøger om ovenstående erklæringer med henblik på verifikation af de oplyste referencer, vil Ordregiver fastsætte en kort frist for fremsendelse af ovenstående, hvorfor ansøgerne allerede nu opfordres til foretage det nødvendige i forhold til fremsendelse inden for en kort frist. Fremsendes de efterspurgte erklæringer ikke inden fristens udløb, vil Ordregiver som udgangspunkt se bort fra ansøgers anmodning om prækvalifikation. Ansøger skal anvende de skabeloner til erklæringer der er offentliggjort i nærværende udbud.

Ordregiver opfordrer ansøgere til allerede nu at advisere referencepersonen om at det kan blive relevant at fremsende en kundeerklæring samt den tegningsberettigede i ansøgers egen virksomhed om, at det kan blive relevant at skulle fremsende tro- og love-erklæring inden for en kort tidsfrist.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Mindstekrav for udvælgelse per delaftale: 2 referencer på opgaver udført indenfor delaftalens område i den offentlige sektor. Referencer skal være udført indenfor de seneste tre år op til ansøgningsfrist.

Mindstekrav til den enkelte reference: Fakturaværdi kr. 800.000

Læses:

Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Opgavereferencer indenfor området af den ansøgte delaftale.

For hver reference (projekt) angives det samlede faktisk fakturerede beløb som referencen dækker.

For hver reference angives en start- og slutdato for referencen. Hvis kontrakten/rammeaftalen endnu ikke er afsluttet, anføres datoen for ansøgningsfristen som slutdato. Kun ydelser udført - og som kan godtgøres - de seneste tre år før ansøgningsfristen kan anvendes i forbindelse med prækvalifikation.

Til hver reference skal angives modtageren; dvs. kundens navn, kontaktperson, tlf. nr. samt e-mailadresse.

Verifikation af referencer:

Ordregiver forbeholder sig mulighed for at rette henvendelse til kunden anført i referencen og/eller til ansøger med henblik på at få verificeret en references rigtighed.

Ordregiver vil på den baggrund allerede nu opfordre ansøgerne til på forhånd at sikre sig, at de alene anfører beskrivelser m.v., som ansøger er i stand til at godtgøre rigtigheden af.

Ordregiver gør i den forbindelse opmærksom på udelukkelsesgrunden i udbudslovens § 136, nr. 3), der finder anvendelse hvis en ansøger eller tilbudsgiver har givet groft urigtige oplysninger, har tilbageholdt oplysninger.

eller ikke er i stand til at fremsendes supplerende dokumenter vedrørende udelukkelsesgrundene i § 135, stk. 1 eller 3, og hvis det er relevant, i § 137, stk. 1, nr. 2 de fastsatte minimumskrav til egnethed i §§ 140-144 eller udvælgelsen i § 145.

Såfremt Ordregiver anmoder ansøger om ovenstående erklæringer med henblik på verifikation af de oplyste referencer, vil Ordregiver fastsætte en kort frist for fremsendelse af ovenstående, hvorfor ansøgerne allerede nu opfordres til foretage det nødvendige i forhold til fremsendelse inden for en kort frist. Fremsendes de efterspurgte erklæringer ikke inden fristens udløb, vil Ordregiver som udgangspunkt se bort fra ansøgers anmodning om prækvalifikation. Ansøger skal anvende de skabeloner til erklæringer der er offentliggjort i nærværende udbud.

Ordregiver opfordrer ansøgere til allerede nu at advisere referencepersonen om at det kan blive relevant at fremsende en kundeerklæring samt den tegningsberettigede i ansøgers egen virksomhed om, at det kan blive relevant at skulle fremsende tro- og love-erklæring inden for en kort tidsfrist.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Mindstekrav for udvælgelse per delaftale: 2 referencer på opgaver udført indenfor delaftalens område i den offentlige sektor. Referencer skal være udført indenfor de seneste tre år op til ansøgningsfrist.

Mindstekrav til den enkelte reference: Fakturaværdi kr. 800.000

Afsnit nummer: IV.2.2
I stedet for:
Dato: 17/10/2022
Tidspunkt: 23:59
Læses:
Dato: 19/10/2022
Tidspunkt: 23:59
VII.2) Yderligere supplerende oplysninger:

Send til en kollega

0.062