23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 210-601840
Offentliggjort
31.10.2022
Udbudstype
Resultat

Udbyder

Region Midtjylland

Indkøb af to stk. Novaseq X+ Sekvenatorer til Region Midtjylland


Region Midtjylland

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Varer

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Region Midtjylland
CVR-nummer: 29190925
Postadresse: Universitetsbyen 25, Bygning 2A, 3. sal
By: Aarhus C
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Postnummer: 8000
Land: Danmark
Kontaktperson: Morten Østergaard
E-mail: Morten.Oestergaard@stab.rm.dk
Telefon: +45 24851449
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.udbud.rm.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/253854
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Indkøb af to stk. Novaseq X+ Sekvenatorer til Region Midtjylland

Sagsnr.: 1-23-4-72-25-22
II.1.2) Hoved-CPV-kode
38000000 Laboratorieudstyr, optisk udstyr og præcisionsudstyr (ikke briller)
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Region Midtjylland har til hensigt at indkøbe to sekvenatorer med stor kapacitet og fleksibilitet samt meget lav fejlrate for alle varianttyper (enkeltbase varianter, insertioner og deletioner). Det kræves at de to udstyr har fuld interoperabilitet med afdelingens nuværende delvist automatiserede prøveflow herunder eksisterende sekvenatorer.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 40 000 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
38000000 Laboratorieudstyr, optisk udstyr og præcisionsudstyr (ikke briller)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Region Midtjylland har til hensigt at indkøbe to sekvenatorer med stor kapacitet og fleksibilitet samt meget lav fejlrate for alle varianttyper (enkeltbase varianter, insertioner og deletioner). Det kræves at de to udstyr har fuld interoperabilitet med afdelingens nuværende delvist automatiserede prøveflow herunder eksisterende sekvenatorer.

II.2.5) Tildelingskriterier
Pris
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Service

Reservedele

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende i tilfældene anført nedenfor
  • Kun en bestemt økonomisk aktør kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder, varer eller tjenesteydelser af følgende årsag:
    • manglende konkurrence af tekniske årsager
Forklaring:

Region Midtjylland har til hensigt at indkøbe to sekvenatorer. Der kræves kapacitet til at sekventere 12 000-15 000 genomer/år med en dækning på 30 x og en meget lav fejlrate (>75% af baser >Q30) hvilket er jf. gældende internationale standarder (se f.eks. cap.org/member=resources/precision-medicine/next-generation-sequencing-ngc-worksheets). Fejlraten skal være meget lav for alle varianttyper (enkeltbase varianter, insertioner og deletioner), hvilket pt. kun understøttes af sequencing-by-synthesis og paired-end sequencing.

Sekvenatorerne skal derudover være fleksible og kunne analysere hele genomer, exomer, targeterede paneler og RNA sekventering. Der skal være en kapacitet på ≥ 10 000 000 000 reads/run.

Det er et krav, at der er fuld interoperabilitet med afdelingens nuværende delvist automatiserede prøveflow herunder eksisterende sekvenatorer. Indkøbet har til hensigt at fungere som back up for den sidste del i prøveflowet, dvs. selve sekventeringen efter den primære prøvebehandling fra DNA til sekventeringsklart bibliotek. Disse behandlede biblioteker skal kunne overføres til back up apparatur uden, at det i øvrigt negativt påvirker kliniske svartider eller automatiseringsgraden. Dette er ikke muligt med andre fabrikater end Novaseq fra Illumina.

Det er på baggrund af ovenstående Region Midtjyllands vurdering, at kontrakten kan tildeles iht. udbudslovens § 80, stk. 3

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2022/S 192-543867
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Betegnelse:

Indkøb af to stk. Novaseq X+ Sekvenatorer til Region Midtjylland

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
18/10/2022
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 1
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Illumina Denmark Aps
By: Ørestads Boulevard 73
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2300
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 40 000 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Tolboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
Officielt navn: Der er intet mæglingsorgan i Danmark.
By: Ikke relevant
Land: Danmark
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klage skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, jf. lov om Klagenævnet for Udbud mv. (loven kan findes på retsinformation.dk) § 7, stk. 3.

Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet for Udbud skal klageren sende en kopi af klagen med bilag til Ordregiveren, gerne pr. e-mail.

Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning er tilgængelig på https://www.kfst.dk/udbud/udbudsregler/klager-over-udbud/

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Tolboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
27/10/2022

Send til en kollega

0.047