Fakta om udbudet
Udbyder
Domstolsstyrelsen
Vindere
(17.02.2016)
Globeteam A/S
Virumgårdsvej 17 A
2830 Virum
Kontrakt om udvikling og vedligehold af sagsbehandlingssystem, der understøtter den digitale retsproces på civilsagsområdet ved Danmarks Domstole
Domstolsstyrelsen
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
Store Kongensgade 1-3
København K
1264
DANMARK
Kontaktperson: Eva-Margrethe Madsen
Telefon: +45 70103322
E-mail: ema@domstolsstyrelsen.dk
NUTS-kode: DK0
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.domstol.dk
Del II: Genstand
Kontrakt om udvikling og vedligehold af sagsbehandlingssystem, der understøtter den digitale retsproces på civilsagsområdet ved Danmarks Domstole.
Domstolsstyrelsen indgik efter udbud (2014/S 183-323444) som berigtiget (2014/S-326298) i marts 2015 med Globeteam A/S Kontrakt om udvikling og vedligehold af sagsbehandlingssystem, der understøtter den digitale retsproces på civilsagsområdet ved Danmarks Domstole. Der er opstået forsinkelser i projektet på 5 måneder grundet uforudsete omstændigheder, jf. udbudslovens § 183, og der indgås derfor i medfør af kontraktens bestemmelser en allonge med ny tidsplan og mulighed for delvis tilbagebetaling af den forfaldne bod.
Den udbudte kontrakt er beskrevet i udbudsbekendtgørelse 2014/S 183-323444 som berigtiget ved bekendtgørelse nr. 2014/S 185-326298.
Del IV: Procedure
- Udbuddet er ikke omfattet af direktivet
Der er opstået forsinkelser i projektet på 5 måneder grundet uforudsete omstændigheder, jf. udbudslovens § 183. I medfør af kontraktens bestemmelser er aftalt en allonge med ny tidsplan og mulighed for delvis tilbagebetaling af forfalden bod.
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
Virumgårdsvej 17 A
Virum
2830
DANMARK
NUTS-kode: DK0
Del VI: Supplerende oplysninger
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
DANMARK
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:http://www.erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller lovens § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.
I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
DANMARK
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:http://www.kfst.dk