23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 241-695403
Offentliggjort
14.12.2022
Udbudstype
Annullering

Udbyder

Færdselsstyrelsen

Udbud af it-understøttelse af Færdselsstyrelsens virksomhedskontrol af overholdelse af køre- og hviletidsregler samt arbejdstidsregler


Færdselsstyrelsen

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Færdselsstyrelsen
CVR-nummer: 40850031
Postadresse: Sorsigvej 35
By: Ribe
NUTS-kode: DK032 Sydjylland
Postnummer: 6760
Land: Danmark
Kontaktperson: Jesper Grona
E-mail: jesper.grona@devoteam.com
Telefon: +45 28150271
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/b6a81dc1-cd58-4efc-b1e0-ab5a378ce9da/homepage
I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af it-understøttelse af Færdselsstyrelsens virksomhedskontrol af overholdelse af køre- og hviletidsregler samt arbejdstidsregler.

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72000000 It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Færdselsstyrelsen skal anskaffe et eller flere it-system/er til it-understøttelse af Færdselsstyrelsens virksomhedskontrol af overholdelse af køre- og hviletidsregler samt arbejdstidsregler.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72300000 Datatjenester
72260000 Programmelrelaterede tjenester
72240000 Systemanalyse og programmering
72510000 Servicevirksomhed i forbindelse med drift af datamater
72416000 Applikationsudbydere
38561110 Tachometre
72400000 Internettjenester
72590000 Professionel servicevirksomhed i forbindelse med edb
72310000 Databehandling
72253000 Help-desk og støttetjenester
72254000 Programmeltestning
72253200 Systemsupport
72250000 System- og supporttjenester
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK032 Sydjylland
NUTS-kode: DK012 Københavns omegn
Hovedudførelsessted:

Sydjylland, samt Sjælland

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Færdselsstyrelsen skal anskaffe et eller flere it-system/er til understøttelse af virksomhedskontrol af køre- og hviletidsbestemmelser, herunder håndtering af takografdata. Færdselsstyrelsen har myndighedsopgaven i Danmark med at kontrollere føreres og virksomheders overholdelse af køre- og hviletidsbestemmelserne ved godskørsel (over 3,5 tons) og bustransport (over 9 personer) for køretøjer, der er ejet af danske virksomheder. Færdselsstyrelsen foretager kontrol svarende til 165.000 antal arbejdsdage, hvilket omfatter ca. 500-2.000 årlige sager. Færdselsstyrelsen skal have en fremtidig systemunderstøttelse for området for virksomhedskontrol af køre- og hviletid samt arbejdstidsreglerne, herunder både it-understøttelse af a) sagsstyring og b) håndtering af takografdata.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Løsning / Vægtning: 40 %
Kvalitetskriterium - Navn: Levering / Vægtning: 40 %
Pris - Vægtning: 20 %
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Udbuddet indeholder følgende obligatoriske optioner: Option 1: konsulenttimer, Option 2: Træning, Option 3: Leverandørens overtagelse af det fulde driftsansvar, Option 4: Ophørsassistance. Udbuddet indeholder derudover en option på forlængelse af kontraktens varighed i overensstemmelse med udbudsbekendtgørelsens punkt II.2.7). Der henvises til udbudsbekendtgørelsens punkt II.2.11.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Ad II.1.6) Færdselsstyrelsen har valgt ikke at opdele i særskilte aftaler, da ydelsen af markedsmæssige- og økonomiske hensyn kun giver mening at udbyde som en helhed.

Ad II.1.5) Kontraktens værdi er oplyst på baggrund af Kundens skøn over forventet omkostningsniveau på tidspunktet for offentliggørelse af udbuddet. Dette skøn over værdien af Aftalen er behæftet med usikkerhed.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2022/S 223-637206
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Færdselsstyrelsen har i prækvalifikationsfasen konstateret budgetmæssige udfordringer i forhold til udbudsbekendtgørelsens angivelser af Kontraktens værdi. På denne baggrund har Færdselsstyrelsen besluttet at revurdere udbudsforretningens budgetmæssige og strukturelle forhold, herunder den estimerede værdi af Kontrakten, som i udbudsbekendtgørelsens punkt II.2.6) er angivet til 15 mio. kr. Færdselsstyrelsen har derfor besluttet at aflyse nærværende udbudsforretning med henblik på snarligt genudbud.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.

I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i stand still-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i stand still-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).

Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/klagevejledning/

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
09/12/2022

Send til en kollega

0.031