23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2023/S 038-110820
Offentliggjort
22.02.2023
Udbudstype
Resultat

Udbyder

Region Sjælland

Kontrakt om implementering og tilrådighedsstillelse af standard it-løsning til løn- og personaleadministration til Region Sjælland


Region Sjælland

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Region Sjælland
CVR-nummer: 29190658
Postadresse: Alleen 15
By: Sorø
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Postnummer: 4180
Land: Danmark
Kontaktperson: KAPS - Mikkel Mølgaard
E-mail: mimo@kammeradvokaten.dk
Telefon: +45 22336597
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.regionsjaelland.dk
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Kontrakt om implementering og tilrådighedsstillelse af standard it-løsning til løn- og personaleadministration til Region Sjælland

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72000000 It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbud vedrørende Kontrakt om implementering og tilrådighedsstillelse af standard it-løsning til løn- og personaleadministration til Region Sjælland.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 162 778 712.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72261000 Programmelsupport
72263000 Implementering af programmel
72265000 Konfigurering af programmel
72267100 Vedligeholdelse af programmel til informationsteknologi
72268000 Levering af programmel
72250000 System- og supporttjenester
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Hovedudførelsessted:

Sjælland

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

I) Baggrund og formål:

Udbuddet omhandler tilrådighedsstillelse af én samlet og moderne standard it-løsning til løn- og personaleadministration i Region Sjælland (herefter ”regionen”). Regionen varetager overordnet set fire typer opgaver: drift og udvikling af sygehuse, drift og udvikling af psykiatri og sociale tilbud, regional trafikplanlægning og bekæmpelse af jordforurening. Regionen beskæftiger i denne forbindelse ca. 20.000 ansatte i Region Sjælland. Regionens løsning til løn- og personaleadministration udgør således en central it-løsning, og den nye løsnings funktionalitet og stabilitet er derfor kritisk for regionen. Den nye løsning skal generelt understøtte følgende fire primære forretningsområder: Løn og personaleadministration, Vagtplanlægning, Arbejdsskadehåndtering og Business Intelligence. Der ønskes en fungerende standardløsning, der skal stilles til rådighed for regionen som Software-as-a-Service. Det forventede samlede antal brugere i løsningen inden for hovedforretningsområderne udgør 27.300 centrale og decentrale brugere om året. Det er ikke regionens forventning, at dette antal vil stige i kontraktens løbetid. Løsningen skal endvidere understøtte en høj transaktionsvolumen, idet regionen;

- ift. a) til Løn- og personaleadministration bl.a. håndterer over 35.000 årsopgørelser, 22.500 ordinære udbetalinger pr. måned, over 5.000 årlige hhv. ansættelser og fratrædelser samt aflønning efter mere end 50 forskellige overenskomster og 700 forskellige lønklasser.

- ift. b) Vagtplanlægning administrerer mere end 1.000 organisatoriske vagtplanenheder, 2.000 vagtplanbrugere og 25.000 medarbejdere tilknyttet vagtplanenheder.

- ift. c) Arbejdsskadesikring estimerer at skulle håndtere over 2.500 årlige arbejdsskader pr. år.

- ift. d) Business Intelligence generer mere end 10.000 årlige rapporter. Rapporterne genereres primært ved træk af data fra et bestemt dataområde (løn, fravær, økonomi mv.), men også ved træk af data ved træk fra flere forskellige dataområder.

II) Udbuddet omfatter følgende hovedydelser:

A. Implementering af løsningen

Leverandøren skal implementere løsningen hos regionen, herunder varetage migrering og konvertering af regionens data fra regionens stamdata-komponent samt regionens eksisterende løsning. Leverandøren skal gennemføre implementeringen trinvist i regionens organisation. Det er regionens forventning, at implementeringen gennemføres inden for 2 år.

B. Tilrådighedsstillelse af løsningen (Abonnementsydelsen)

Leverandøren skal i forbindelse med den trinvise udrulning af de forskellige forretningsområder stille løsningen til rådighed for regionens organisatoriske forretningsenheder på abonnementslignende vilkår (Abonnementsydelsen). Leverandøren skal som en del af Abonnementsydelsen drive og vedligeholde løsningen, herunder stille de nødvendige licenser for anvendelse af løsningen til rådighed for regionen. Leverandøren skal desuden levere hypercare i forbindelse med den trinvise udrulning, ligesom leverandøren skal levere dokumentation og support for den samlede løsning.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Funktionalitet / Vægtning: 60 %
Kvalitetskriterium - Navn: Non-funktionalitet / Vægtning: 5 %
Kvalitetskriterium - Navn: Leverencesikkerhed / Vægtning: 5 %
Pris - Vægtning: 30%
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Udbuddet omfatter følgende 10 optioner:

- E-learning Arbejdsskade

- E-learning Løn- og personaleadministration

- E-learning Business Intelligence

- E-learning Vagtplan, basis funktioner

- E-learning Vagtplan, avancerede funktioner

- E-learning Vagtplan, web funktioner

- Klasseundervisningsdag, organisatorisk implementering for alle niveauer og alle funktionsområder, herunder opdateret undervisningsmateriale

- Digitalt Ledelsestilsyn

- Fiktiv pensionsberegning (selvbetjeningsløsning)

- Klasseundervisningsdag, vedligeholdelsesundervisning for alle niveauer og alle funktionsområder, herunder opdateret uddannelsesmateriale

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Ift. pkt. II.1.6) bemærkes det, at kontrakten af markedsmæssige og økonomiske grunde ikke er opdelt på flere delaftaler. I den forbindelse er løsningens indbyrdes sammenhænge og afhængigheder tillagt betydning, ligesom det ved vurderingen af muligheden for at opdele kontrakten er tillagt vægt, at løsningen ønskes anvendt som SaaS, hvorfor en opdeling på ydelser heller ikke er vurderet mulig.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2022/S 107-300323
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Betegnelse:

Kontrakt om implementering og tilrådighedsstillelse af standard it-løsning til Løn og Personale administration til Region Sjælland

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
25/01/2023
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 2
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra ikke-EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget elektronisk: 2
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: KMD A/S
CVR-nummer: 26911745
Postadresse: Lautrupparken 40-42
By: Ballerup
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2750
Land: Danmark
E-mail: emf@kmd.dk
Telefon: +45 44601339
Internetadresse: www.kmd.dk
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 162 778 712.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Den anførte endelige værdi i punkt II.1.7) og punkt V.2.4) udgør den evalueringstekniske pris for det vindende tilbud.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://klfu.naevneneshus.dk/
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.

I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.

4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).

Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
17/02/2023

Send til en kollega

0.093