23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2023/S 040-114706
Offentliggjort
24.02.2023
Udbudstype
Resultat

Udbyder

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på vegne af Skatteministeriet

Udbud af kontrakt om drift, vedligeholdelse, support og videreudvikling af DIAS (digital indberetning af selskabsskat)


Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på vegne af Skatteministeriet

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på vegne af Skatteministeriet
CVR-nummer: 19552101
Postadresse: Osvald Helmuths Vej 4
By: Frederiksberg
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2000
Land: Danmark
Kontaktperson: Per Rasmussen
E-mail: Per.Rasmussen@ufst.dk
Telefon: +45 72372422
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.ufst.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/204762
I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Økonomiske og finansielle anliggender

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af kontrakt om drift, vedligeholdelse, support og videreudvikling af DIAS (digital indberetning af selskabsskat)

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72000000 It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbuddet vedrører drift, vedligeholdelse, support og videreudvikling af IT-systemet DIAS samt tilhørende platform. DIAS (Digital Indberetning af Selskabsskat)) anvendes af selskaber og deres revisorer til indberetning af selskabsselvangivelsen med automatisk beregning af den skattepligtige indkomst efter fradrag af fremførselsberettigede skattemæssige underskud.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 138 484 471.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72130000 Konsulentvirksomhed vedrørende planlægning af databehandlingsanlæg
72150000 Konsulentvirksomhed vedrørende edb-revision og maskinel
72200000 Programmering af software og konsulentvirksomhed
72210000 Programmeringsservice i forbindelse med programmelpakker
72211000 Programmeringsservice i forbindelse med systemer og brugerprogrammel
72212200 Udvikling af programmel til netværk, internet og intranet
72212400 Udvikling af programmel til forvaltning af forretningstransaktioner og privatsager
72230000 Udvikling af kundespecificeret programmel
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0 Danmark
Hovedudførelsessted:

København

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Systemet DIAS håndterer selskabers selvangivelse under hensyntagen til de sambeskatningskredse, de indgår i og fremsender skatteindberetningen til SelskabsSkatteSystemet (3S) som er et af Skatteministeriets it-systemer og som danner årsopgørelsen. DIAS kommunikerer med et mindre antal systemer (se Bilag 2 Systembeskrivelse) via webservices og har enkelte eksterne overførsler. Systemet tilgås online af brugerne. Brugere i Skatteministeriets koncern benytter single sign-on, hvorimod øvrige brugere (fx selskaber og deres revisorer) tilgår DIAS ved brug af NemID eller i få tilfælde TastSelv-kode. Alle login-muligheder håndteres sikkerhedsmæssigt af kundens sikkerhedsløsning, Den Centrale Sikkerhedsløsning (DCS). DIAS bygger på principperne om Service Orienteret Arkitektur og kører på en Linux-platform. Der er tale om kundespecifikt programmel, som er kodet i PL/SQL og Java og baserer sig på Oracle WebLogic version 12.c. Data opbevares i en Oracle database. Udviklings- og Forenklingsstyrelsen udbyder rammeaftalen på vegne af hele Skatteministeriets koncern.

Kontrakten vedrører følgende hovedydelser:

a) Drift, omfatter: drift, vedligeholdelse og overvågning af driftsmiljøet.

Miljøer: I den nuværende løsning anvendes der fire driftsmiljøer: et Testmiljø, et Pre-Produktionsmiljø, et Produktionsmiljø, samt et administrativt miljø (DNOC, til bl.a. overvågning).

Licenser: Systemerne afvikles på Oracle produktstakken (WebLogic server 12.2, DBMS 19.0), som stilles til rådighed af Skatteforvaltningen.

Operativsystemet er Oracle Linux Server 7.9. Platformen er repræsenteret i Test-, Pre-Produktions- og Produktionsmiljøer. Desuden bruges Windows Server 2012 R2 til overvågning i DNOC-miljøet.

b) Support og vedligeholdelse omfatter:

- servicedesk for 2nd level support

- incident, problem og change management samt forebyggende teknisk vedligeholdelse.

c) Videreudvikling omfatter:

Ændring af funktionalitet i det udbudte system, herunder ændring af funktionalitet, der skyldes ændringer i lovgivning eller tekniske retningslinjer fra EU-Kommissionen eller andre offentlige myndigheder.

Kildekoden er primært Java (ca. 70 %), med mindre andele skrevet i PL/SQL (ca. 6 %), Groovy (ca. 4 %), JavaScript (2 %).

d) Transition ind omfatter:

- etablering af drifts-miljøet, samt migrering af systemerne fra eksisterende leverandører til ny leverandør

- overdragelser af eksisterende drifts-miljø fra eksisterende leverandør til ny leverandør.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Transition Ind / Vægtning: 17,5%
Kvalitetskriterium - Navn: Stabil Drift / Vægtning: 10,5%
Kvalitetskriterium - Navn: Vedligehold, videreudvikling og koordinering af ressourcer / Vægtning: 17,5%
Kvalitetskriterium - Navn: Test- og kvalitetssikring / Vægtning: 10,5%
Kvalitetskriterium - Navn: Forretningstilpasning / Vægtning: 14%
Pris - Vægtning: 30%
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2022/S 211-608456
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Betegnelse:

Udbud af DIAS

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
03/02/2023
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 3
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra ikke-EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget elektronisk: 3
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Netcompany A/S
CVR-nummer: 14814833
Postadresse: Grønningen 17
By: København
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 1270
Land: Danmark
Internetadresse: https://www.netcompany.com/
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delkontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi: 213 000 000.00 DKK
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 138 484 471.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen modtog ved udløb af den oprindelige tilbudsfrist tilbud fra tre virksomheder. Udviklings- og Forenklingsstyrelsen kunne desværre konstatere, at alle de modtagne tilbud ikke var konditionsmæssige og dermed ikkeforskriftsmæssige. Det var endvidere Udviklings- og Forenklingsstyrelsens vurdering, at udbuddets formelle krav og egnethedskrav var opfyldt af alle tre tilbudsgivere. Tilbudsgiverne var endvidere ikke omfattet af en udelukkelsesgrund.

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen valgte derfor at overgå til udbud med forhandling uden offentliggørelse af en ny udbudsbekendtgørelse i medfør af udbudslovens § 61, stk. 1, nr. 2, og stk. 4.

Efter en ny tilbudsfrist modtog Udviklings- og Forenklingsstyrelsen tilbud fra de tre virksomheder. Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har tildelt kontrakten på baggrund af det indledende tilbud.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalender-dage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstem-melse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.

I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor be-kendtgørelsen er blevet offentliggjort.

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgi-vere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk ind-købssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordre-giveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.

4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).

Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
21/02/2023

Send til en kollega

0.046