23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2023/S 040-116451
Offentliggjort
24.02.2023
Udbudstype
Annullering

Udbyder

Region Syddanmark

EU-Udbud på indkøb af blodtypeserologisk udstyr, reagenser og utensilier. RFI-DK


Region Syddanmark

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Varer

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Region Syddanmark
CVR-nummer: 29190909
Postadresse: Damhaven 12
By: Vejle
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 7100
Land: Danmark
Kontaktperson: Majbritt Christensen
E-mail: Majbritt.Christensen@rsyd.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.regionsyddanmark.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/181055
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

EU-Udbud på indkøb af blodtypeserologisk udstyr, reagenser og utensilier. RFI-DK

Sagsnr.: 15994
II.1.2) Hoved-CPV-kode
38434520 Blodanalyseapparater
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

EU-Udbud på indkøb af blodtypeserologisk udstyr, reagenser og utensilier. RFI-DK

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

EU-Udbud på indkøb af blodtypeserologisk udstyr, reagenser og utensilier. RFI-DK

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33696100 Reagensmidler til blodtypebestemmelse
33696200 Reagensmidler til blodprøver
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
Hovedudførelsessted:

5000 Odense C

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

EU-Udbud på indkøb af blodtypeserologisk udstyr, reagenser og utensilier. RFI-DK

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 60%
Pris - Vægtning: 40%
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

• Udstyrsoptioner (hardware og software) som anført i Kravspecifikationen Bilag 1,

• Uddannelsesoptioner, vilkår fremgår af Bilag 3 og Udkast til kontrakt i øvrigt,

• Serviceoptioner, vilkår fremgår af Bilag 3 og Udkast til kontrakt i øvrigt,

• Flytteoptioner, vilkår fremgår af Bilag 3 og Udkast til kontrakt i øvrigt,

• Reservedele, vilkår fremgår af Bilag 6 og Udkast til kontrakt i øvrigt.

Optionerne skal prissættes i Tilbudslisten Bilag 3. Det fremgår heraf, hvorledes optionerne indgår i evalueringen af underkriteriet ”Den samlede økonomiske konsekvens”, jf. punkt 15.1.

Optionerne er gældende i hele kontraktperioden inklusive mulighederne for forlængelse.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del 1

Leverance A:

Fuld automatiserede patient- og donoranalyser:

Leverance B:

Udstyr til manuelle/semiautomatiserede metoder til blodtypeserologiske analyser

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

EU-Udbud på indkøb af blodtypeserologisk udstyr, reagenser og utensilier. RFI-DK

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33696100 Reagensmidler til blodtypebestemmelse
33696200 Reagensmidler til blodprøver
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

EU-Udbud på indkøb af blodtypeserologisk udstyr, reagenser og utensilier. RFI-DK

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 60%
Pris - Vægtning: 40%
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Udstyrsoptioner (hardware og software) som anført i Kravspecifikationen Bilag 1,

• Uddannelsesoptioner, vilkår fremgår af Bilag 3 og Udkast til kontrakt i øvrigt,

• Serviceoptioner, vilkår fremgår af Bilag 3 og Udkast til kontrakt i øvrigt,

• Flytteoptioner, vilkår fremgår af Bilag 3 og Udkast til kontrakt i øvrigt,

• Reservedele, vilkår fremgår af Bilag 6 og Udkast til kontrakt i øvrigt.

Optionerne skal prissættes i Tilbudslisten Bilag 3. Det fremgår heraf, hvorledes optionerne indgår i evalueringen af underkriteriet ”Den samlede økonomiske konsekvens”, jf. punkt 15.1.

Optionerne er gældende i hele kontraktperioden inklusive mulighederne for forlængelse.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Delaftale 2:

Fuld automatiserede patient- og donoranalyser:

• blodtypebestemmelse

• kontroltypebestemmelse

• screen test for irregulære blodtypeantistoffer

• titrering/fortynding af blodtypeantistoffer

• fænotypebestemmelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2022/S 235-677619
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Betegnelse:

EU-Udbud på indkøb af blodtypeserologisk udstyr, reagenser og utensilier. RFI-DK

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 2
Betegnelse:

EU-Udbud på indkøb af blodtypeserologisk udstyr, reagenser og utensilier. RFI-DK

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Vi har efter en samlet vurdering af de indkomne tilbud på begge delaftaler vurderet at det samlede udbudsmateriale indeholder en række uhensigtsmæssige krav, hvilket vi vurderer har haft indflydelse på den samlede konkurrence. Dags dato er udbuddet på begge delaftaler derfor annulleret og genudbydes hurtigst muligt.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
By: Valby
Land: Danmark
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation.

Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III skal være indgivet til klagenævnet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.

Klager over indgåelse af en rammeaftale efter udbudsloven skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.

Samtidig med klagens fremsendelse til klagenævnet skal klageren sende (evt. pr. e-mail) en kopi af klagen med bilag til ordregiveren. Klagenævnet har brug for at vide, om klageren har underrettet ordregiveren, og klageren skal derfor sende kopi af underretningen af ordregiveren til klagenævnet.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: https://www.kfst.dk/
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
21/02/2023

Send til en kollega

0.032